• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95060906353
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خبر داد:

افتتاح 882 طرح در حوزه عشایر و روستائیان چهارمحال و بختیاری

افتتاح 882 طرح در حوزه عشایر و روستائیان چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در مدت سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون 882 طرح در حوزه روستائیان و عشایر با اعتباری افزون بر 1270 میلیارد تومان افتتاح و 99 طرح با اعتباری 206 میلیارد تومانی در چهارمحال و بختیاری کلید خورده است.

به گزارش ایسنا،  ملک‌محمد محمودیان 9 شهریورماه در نشست معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با روستائیان و عشایر استان، با تقدیر از عوامل خدمت رسان به روستائیان و عشایر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر، گفت: ایجاد ثبات روانی و بیانی و تثبیت نرخ تورم و اجرای نظام سلامت از خدمات دولت تدبیر و امید است.

وی از منویات مقام معظم رهبری برای توسعه صنایع و توجه به صنایع تبدیلی یاد کرد و افزود: در مدت سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون 882 طرح با اعتباری افزون بر 1270 میلیارد تومان افتتاح و 99 طرح با اعتباری 206 میلیارد تومانی در چهارمحال و بختیاری کلید خورده است.

محمودیان گفت: امسال و همزمان با هفته دولت هم 159 طرح با اعتباری افزون بر 271 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی عدم شکل گیری مدیریت نوین روستایی، موانع قانونی و اعمال قانون نظام‌های سنتی، معیشت سنتی، پدیده مهاجرت روستائیان و عشایر را از عمده مشکلات روستائیان و عشایر برشمرد و افزود: عدم ایجاد توانمندی در روستائیان، نبود الگو و برنامه توسعه یکپارچه مختص نظام روستایی، ضعف مشارکت در برنامه‌های عمرانی در روستاها، پراکندگی جمعیت‌های روستایی و عشایری، عدم در اختیار بودن سند مالکیت مراتع روستائیان و عشایر، نیاز به مرمت و بهسازی ایل‌راه‌های عشایری، برداشت‌های متفاوت از توسعه روستایی و شاخصه‌های پائین توسعه روستایی و عشایری از دیگر مشکلات پیش روی بخش روستایی و عشایری استان است.

محمودیان وجود منابع طبیعی و مراتع و آب مورد نیاز و بالا بودن جمعیت عشایری و روستایی استان، علاقه‌مندی به حفاظت از مراتع و منابع طبیعی و آب و هوای مناسب برای کشت گیاهان دارویی را از پتانسیل‌های استان برشمرد که می‌تواند زمینه فعالیت موثر در استان را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha