• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071810843
  • خبرنگار : 71496

"آتش‌فشان‌های خشم" یمنی‌ها علیه عربستان فوران کردند

"آتش‌فشان‌های خشم" یمنی‌ها علیه عربستان فوران کردند

در پی درخواست شورای عالی سیاسی یمن از مردم این کشور برای حضور در تظاهرات "آتش‌فشان‌های خشم" مقابل مقر سازمان ملل هزاران یمنی در صنعا تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از  شبکه ماهواره‌ای المسیره، به دنبال حملات جنگنده‌های سعودی به یک مجلس ختم در صنعا که منجر به کشته شدن ۱۴۴ تن و زخمی شدن ۵۲۷ تن دیگر شد، شورای عالی سیاسی یمن مردم این کشور را به تظاهرات گسترده مقابل مقر سازمان ملل در صنعا تحت عنوان "آتش‌فشان‌های خشم" دعوت کرد.

در پی این درخواست شبکه المیادین اعلام کرد، این تظاهرات ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی آغاز شد.

هزاران شهروند یمنی به خیابان ستین جنوبی مقابل مقر سازمان ملل در صنعا آمدند تا عصبانیت خود را از کشتار صنعا اعلام کنند.

یمنی‌ها پرچم یمن و نیز دست نوشته‌هایی را در دست داشتند که در آن جنایت سعودی در حق ملت یمن را محکوم کردند و خواستار پاسخگویی به این جنایت‌ها شدند.

اما در بیانیه‌ای که از سوی شرکت‌کنندگان در تظاهرات "آتش‌فشان‌های خشم" در صنعا منتشر شد، از سازمان ملل خواسته شده در راستای انجام مسئولیت خود، جنایات عربستان در یمن را محکوم کرده و کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد مختلف کشتارهایی که عربستان در یمن مرتکب می‌شود و در راس آنها کشتار اخیر صنعا، تشکیل شود.

در این بیانیه ضمن محکومیت کشتار هولناکی که جنگنده‌های عربستانی و آمریکایی در صنعا مرتکب شدند، از مسئولان امنیتی خواسته شد، در مواجهه با دشمن هوشیاری بیشتری داشته باشند و با رصد تحرکات دشمن پاسخی کوبنده و شدید به آنها بدهند.

همچنین در بیانیه مذکور بر حمایت از شورای عالی سیاسی یمن تاکید و از اقدامات اقتصادی این شورا برای کاهش پیامدهای محاصره و بحران نقدینگی، پایان یافتن مشکلات مردم و نیز تسریع در روند پرداخت حقوق کارمندان تقدیر شده است.

در بیانیه یادشده از نهادهای پولی بین‌المللی نیز خواسته شد تدابیری که علیه بانک مرکزی در پیش گرفته شده را برای حفظ اقتصاد داخلی یمن و جلوگیری از فروپاشی آن رد کرده و مسئولیت خود را در این خصوص بپذیرند.

در ادامه نیز ضمن تشویق به استمرار حمایت‌ها از بانک مرکزی از طریق کمک‌های مالی، از سرمایه داران و بازرگانان دعوت شده با این کمپین تعامل مثبتی داشته باشند.

در این بیانیه نسبت به کمپین‌هایی که هدف از آنها بر هم زدن امنیت و ثبات کشور و افزایش مشکلات اقتصادی است‌، هشدار داده و حمایت مالی و انسانی از جبهه‌های نبرد خواسته شد.

در پایان نیز با دعوت از مردم و جبهه داخلی به اتحاد برای مبارزه با دشمن و مزدورانش، تاکید شده است هرچه قدر جنایات دشمن شنیع و چالش‌های پیش روی یمن بزرگ باشند، مردم به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

پیشتر شورای عالی سیاسی یمن در اطلاعیه‌ای ضمن دعوت از مردم یمن برای شرکت گسترده در این تظاهرات و ابراز خشم خود نسبت به حملات دشمن عربستانی و آمریکایی و جنگ جهانی که علیه یمن آغاز شده بر اهمیت مشارکت گسترده مردم در این تظاهرات در راستای محکومیت جنایات جنگی که ائتلاف عربی علیه مردم یمن و تاسیسات اقتصادی و زیربنایی این کشور مرتکب می‌شود و رساندن صدای مردم یمن به آزادگان جهان تاکید کرد.

در ادامه اطلاعیه مذکور آمده است، این تظاهرات در راستای اعلام همبستگی و حمایت از بانک مرکزی و محکومیت اقدامات غیرقانونی که علیه آن اتخاذ شده و تاکید بر همبستگی مردم یمن با رهبران سیاسی‌شان برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha