• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071810864
  • خبرنگار : 71516

ابراز تأسف دمشق از ناکامی شورای امنیت در تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره حلب

ابراز تأسف دمشق از ناکامی شورای امنیت در تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره حلب

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از ناکام ماندن شورای امنیت در تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره سوریه ابراز تأسف کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته پیش‌نویس دو قطعنامه درباره حلب سوریه از سوی فرانسه و روسیه به شورای امنیت رفت که پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه توسط روسیه وتو شد و قطعنامه پیشنهادی روسیه نیز نتوانست نظر اعضای شورای امنیت را جلب کند.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت برای رأی گیری درخصوص پیش‌نویس‌های قطعنامه روسیه و فرانسه درباره سوریه گفت: روند جدا کردن تروریست‌ها از مخالفان میانه‌رو روندی پیچیده و شبیه جدا کردن اورانیوم پرتوزا از اورانیوم بدون پرتو است.

وی گفت: وزیر خارجه فرانسه در پیش‌نویس خود به دنبال سیاست استعمارگرانه پیشین این کشور و قیمومیت بر مردم سوریه بود. سیاستمداران فرانسوی باید از کرده‌های خود در لیبی و درباره مردم این کشور شرمنده باشند.

وی از شکست شورای امنیت در تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره سوریه ابراز تأسف کرد و گفت: شکست شورای امنیت بار دیگر نبود اراده سیاسی از سوی کارشکنان برای مبارزه با تروریسم را ثابت کرد.

جعفری تأکید کرد: تروریست‌های مزدور خارجی که سازمان‌های اطلاعاتی غربی با آن‌ها بازی می‌کنند دلیل کشتارهای امروز در سوریه هستند. این تروریست‌ها از پول عربستان و حمایت ترکیه نیز برخوردارند.

وی حمله جبهه النصره به مقر سفارت روسیه در دمشق را محکوم کرد و گفت: هر زمان که ارتش سوریه و هم‌پیمانانش به پیروزی‌هایی علیه جبهه النصره دست یابند هم‌پیمانان این جبهه دنبال صدور قطعنامه‌ای می‌روند که از النصره حمایت کند.

جعفری تأکید کرد: ما امیدوار بودیم به جای اینکه فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در بخشی از آسمان سوریه ارائه کند حمایت از تروریست‌ها در سوریه را ممنوع می‌کرد. این تروریست‌ها  بزرگترین بیمارستان در شرق حلب را به بزرگترین مقر عملیات تروریستی خود تبدیل کردند.

وی گفت: آمریکا ده‌ها بار از حق وتو علیه قطعنامه‌هایی که هدف آن پایان اشغالگری اسرائیل بوده استفاده کرده است. آمریکا و قطر به گروه "شهدای الیرموک" قبل از آنکه در نظر واشنگتن یک گروه تروریستی به حساب آید، پول و سلاح می‌دادند.

جعفری تأکید کرد: ایمیل‌های منتشر شده از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شامل جزئیات درباره محموله‌های سلاحی بوده که آمریکا از طریق ترکیه برای تروریست‌ها می‌فرستاد. به گفته خود آمریکایی‌ها پنتاگون 540 میلیون دلار به یک شرکت انگلیسی با هدف ایجاد تبلیغات ضد سوری داده بود.

وی گفت: ائتلاف آمریکا افراد مسلح را آموزش می‌دهد و آن‌ها را به سلاح مجهز می‌کند و می‌گوید این اقدام فقط یک اشتباه بود اما بعد دوباره همان اشتباه را تکرار می‌کند.

جعفری درباره حمله روز شنبه عربستان به یک مراسم ختم در صنعا از کسانی که "برای مردم حلب اشک تمساح می‌ریزند" خواست "برای قربانیان جنایت‌های عربستان در یمن واقعا اشک بریزند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha