• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071810886
  • خبرنگار : 71516

جنگ دیپلماتیک حلب به اعراب کشیده شد؛

انتقاد عربستان و قطر از مصر و دفاع قاهره از خود

انتقاد عربستان و قطر از مصر و دفاع قاهره از خود

عربستان و قطر از مصر به دلیل دادن رأی مثبت به پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره حلب در شورای امنیت انتقاد کردند، این در حالی است که مصر به دفاع از خود برخاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: رأی مثبت مصر به پیش‌نویس قطعنامه روسیه درباره سوریه در شورای امنیت برای ما "دردناک" است. دردناک است که موضع سنگال و مالزی به موضع توافقی اعراب نزدیک‌تر از موضع مصر باشد. با این حال سؤال متوجه نماینده مصر در سازمان ملل است.

وی گفت: ما برای کشورهایی که به پیش‌نویس قطعنامه روسیه رأی مثبت دادند "متأسفیم". عربستان همچنان به "حمایت" از مردم سوریه با تمامی ابزارها و امکانات ممکن ادامه می‌دهد.

المعلمی استفاده روسیه از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه فرانسه درباره حلب را "نمایش و طنز" خواند.

علیاء آل ثانی، نماینده قطر در سازمان ملل نیز موضع مصر را "تأسف‌بار" خواند و گفت: مسئله مهم اکنون اتخاذ تمامی اقدامات برای مقابله با شکست شورای امنیت در حل بحران سوریه است. همانگونه که سفیر عربستان گفت ما با کشورهای "حامی" مردم سوریه همکاری خواهیم کرد تا ببنیم چه گزینه‌های دیگری خواهیم داشت.

خبرنگار الجزیره در نیویورک اعلام کرد که نماینده مصر در سازمان ملل برای هماهنگی درباره رأی‌گیری با همتای سوری خود دیدار کرده بود و این شاید نخستین باری است که قطر و عربستان علنا از مصر انتقاد می‌کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه مصر امروز یکشنبه اعلام کرد، روز شنبه به نفع دو طرح در شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه و به خصوص حلب رای داده است.

وزارت خارجه مصر در بیانیه خود آورده است، مصر از هر تلاشی که با هدف توقف کشتار ملت سوریه باشد حمایت می‌کند و به موجب محتوای دو طرح رای داد نه براساس زد و بندهای سیاسی که عملکرد شورای امنیت را با مشکل روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha