• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95072514481
  • خبرنگار : 71498

ارزان‌ترین و گران‌ترین نرخ برق در کدام کشورهاست؟

ارزان‌ترین و گران‌ترین نرخ برق در کدام کشورهاست؟

قیمت برق در کشورهای مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی همچون زیرساخت‌ها و موقعیت جغرافیایی کشورها بستگی دارد اما در میان کشورهای اروپایی سوئد کمترین و ایتالیا بیشترین قیمت برق را دارند که البته این نرخ در ایران از کشور سوئد کمتر است.

به‌گزارش ایسنا، شهروندان ایتالیایی به ازای هر کیلووات ساعت انرژی الکتریکی ۱۵.۷ سنت به اضافه مالیات مربوطه را پرداخت می‌کنند. همچنین ایتالیا با نرخ برق ۱۵.۷ سنت، آلمان با قیمت ۱۵.۲۲ سنت و انگلستان با فروش هر کیلووات ساعت برق به قیمت ۱۴.۱۶ سنت، بیشترین قیمت برق را در سطح جهان دارند.

علاوه‌بر این شهروندان کشور بلژیک، پرتغال و اسپانیا به ترتیب با پرداخت ۱۱.۱۷ سنت، ۱۱.۰۵ سنت و ۱۱.۰۴ سنت به ازای هر کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند، این درحالی است که در سال گذشته میلادی ساکنان کشور اسلوواکی به ازای هر کیلووات ساعت انرژی الکتریکی ۹.۹ سنت و ساکنان آمریکا نیز ۹.۴۳ سنت پرداخت کردند.

از سوی دیگر کشورهای فرانسه، آفریقای جنوبی، اتریش، لهستان، هلند، استرالیا و جمهوری چک نیز قیمت برقی بین ۸ تا ۸.۹ سنت به ازای هرکیلووات ساعت برق دارند و کشورهای کانادا با ۷.۲۳ سنت، فنلاند با ۶.۴۲ سنت و سوئد با ۵.۳۴ سنت نیز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این میان میانگین قیمت برق در ایران ۶۰ تومان معادل ۲ سنت به ازای هرکیلووات ساعت انرژی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۵ ۱۴:۳۰

ایسنای عزیز شما هزینه مصرف برق در سوئد رو 5.34 و ایران رو 2 سنت اعلام کردید. پس لطف کنید میزان متوسط در آمد رو هم برای یک کارمند دولتی هم قیاس بفرمایید. در سوئد حقوق کارمند دولت بعد از کسر مالیات حدود 22000 کرون سوئده یعنی چیزی حدود 9 میلیون تومان خوب این حقوق حدود 4.6 برابر متوسط حقوق کارمندان دولت خواهد بود پس ما برق رو 2 سنت نمی خریم بلکه حدود9.2 سنت میخریم. پس لطف کنید از قیمت ارزان برق در ایران تعجب نکنید.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۵ ۱۵:۳۰

آیا درآمد افراد در آن کشورها هم مثل ایران است؟ چرا با تناسب درآمد مقایسه نمی کنید!

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۵ ۱۵:۳۴

اگر قراره قیمت ها خصوصا انرژی در ایران با سایر کشورها مقایسه بشه لااقل توان مصرفی لوازم برقی هم با سایر کشورها مقایسه می‌شد بهتر بود

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۵ ۱۶:۰۳

قیمتهای اعلامی سایر کشور به جز مالیات هزینه سرباری مثل برق رسانی به ... و توسعه خطوط و تبصره ... و امثال آن ندارد. پس بهتره قیمت برق ما را پس از اخذ این عوارض اعلام کنید