• دوشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95080302056
  • خبرنگار : 71424

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور:

9 دهک جامعه خانوار روستایی در حاشیه ناامن غذایی قرار دارند

9 دهک جامعه خانوار روستایی در حاشیه ناامن غذایی قرار دارند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: در این تحقیق آمده است که در دهک اول و خانواده روستایی در سال یک کیلو و 600 گرم گوشت بیشتر نمی توانند مصرف نمی کنند. همچنین 9 دهک جامعه خانوار روستایی در حاشیه ناامن غذایی قرار دارند این در حالیست که 90 درصد گندم کشور در روستاها و بالغ بر 50 درصد میوه جات درختی در روستاها تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید ابوالفضل رضوی در جلسه همیاران توسعه روستایی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی کشور تمسک به علم تقلیدی و علم مدرکی است، گفت: سراغ علم کاربردی نرفته ایم، در حالی که علم در کشورهای توسعه یافته کاربردی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: این برنامه مقدمه‌ای شد تا علم  با شناخت از جامعه همراه شده و کاربردی شود.

وی با اشاره به نتایج یک تحقیق درباره وضعیت جامعه روستایی گفت: در این تحقیق آمده است که در دهک اول و خانواده روستایی در سال  یک کیلو و 600 گرم گوشت بیشتر نمی توانند مصرف نمی کنند. همچنین 9 دهک جامعه خانوار روستایی در حاشیه ناامن غذایی قرار دارند در حالی که 90 درصد گندم کشور در روستاها و بالغ بر 50 درصد میوه جات درختی در روستاها تولید می‌شود. 

رضوی ادامه داد: همچنین درآمد خانوار شهری 9 برابر خانوار روستایی است و نرخ تورم در روستاها بالاتر از شهرهاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بالغ بر 70 درصد جامعه روستایی از نعمت گاز و بالای 78 درصد از نعمت جاده آسفالته برخوردار هستند گفت: با این وجود این سوال مطرح است که چرا با این وضعیت روبروییم؟ اگر همین روال ادامه یابد و به روستاها بی توجهی شود امکان رسیدن به توسعه و نرخ رشد اقتصادی 8 درصد محقق نمی شود .

رضوی به برخی دستاوردهای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت : برای اولین بار شورای حمایت و توسعه روستایی و عشایری با مسئولیت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در راستای برنامه ششم تشکیل شد که حاصل آن سند توسعه روستایی است و در قالب کتاب به چاپ رسیده است .

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه  داد: در این سه سال کار دیگری که انجام شدتوجه عملی به اقشار فرودست بود و این دولت بیشترین توجه را به این قشر داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha