• جمعه / ۱۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95091206195

توافق سران دو بخش قبرس برای از سرگیری مذاکرات اتحاد

توافق سران دو بخش قبرس برای از سرگیری مذاکرات اتحاد

سازمان ملل اعلام کرد، رهبران رقیب در دو قسمت قبرس توافق کردند تا پس از بیانیه اخیر خود که مذاکرات ۱۹ ماهه صلح این جزیره را تهدید می‌کرد، این مذاکرات را از سر بگیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان ملل امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهوری قبرس یونانی‌نشین و مصطفی آکینجی، همتای او در قبرس ترک‌نشین توافق کردند تا ماه آینده در ژنو برای گفت‌وگوهای چهار روزه جهت برطرف کردن دشوارترین مسائل برای پایان دادن به غیرقابل حل‌ترین درگیری اروپا حضور پیدا کنند.

این مذاکرات نهم ژانویه در سوییس آغاز خواهد شد و هدف آن دستیابی به توافقی در بخش‌های اساسی مذاکرات صلح به ویژه مسئله منطقه‌ای و مناطق تحت کنترل هر یک از نژادهای این جزیره است.

رهبران این دو قسمت قبرس همچنین استعمارگر سابق خود انگلیس را به منظور تضمین امنیت شرایط پس از دستیابی به توافق در این نشست دعوت کردند. سازمان ملل می‌گوید تیم‌های مذاکره کننده هر دو قسمت این جزیره پیش از نشست ژنو جلساتی را در قبرس برگزار خواهند کرد که هدف آن پیشروی سریع در حل مسائل باقیمانده برای حل بحران این کشور است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که آناستازیادس و آکینجی با استن بارث، نماینده ویژه سازمان ملل در مسئله قبرس دیدار کردند. رهبر قبرس یونانی‌نشین پس از دیدار با بارث تاکید کرد که فرصت مناسبی برای پایان دادن به این مسئله و خاتمه دادن به اختلافات پیش نشست ژنو وجود دارد.

وی در این باره اظهار کرد: من می‌خواهم بار دیگر بر اراده خود برای حل این مسئله تاکید کنم و بگویم که از منظر من این اراده که در دو طرف مذاکره دیده می‌شود در نهایت ما را به نتیجه‌ای موفقیت آمیز خواهد رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha