• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95091407378
  • خبرنگار : 71496

اعلام نتایج اولیه انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح

اعلام نتایج اولیه انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح

نتایج اولیه انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح حاکی از پیروزی اعضای قدیمی است. این در حالی است که شماری از شخصیت‌های بارز جایگاه قبلی خود را از دست داده و هیچ یک از نامزدهای قدس نیز موفقیتی کسب نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس نتایج اولیه، مروان برغوثی، جبرئیل رجوب، محمد اشتیه، حسین شیخ، محمود عالول، توفیق طیراوی، صائب عریقات، حاج اسماعیل جبر، جمال محیسن، ناصر قدوه، احمد حلس، محمد مدنی، صبری صیدم، سمیر رفاعی، عزام احمد، عباس زکی، روحی فتوح و دلال سلامه اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح خواهند بود.

همچنین محمود عباس، فاروق قدومی و ابو ماهر غنیم که در انتخابات شرکت نکرده بودند، از جمله اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح هستند.

نکته قابل توجه این است که طیب عبدالرحیم دبیر تشکیلات خودگردان، احمد قریع، سلطان ابو العنیین، صخر بسیسو، آمال حمد و نبیل شعث که قبلا عضو کمیته مرکزی فتح بودند، در انتخابات روز گذشته موفق نبوده و از کمیته مرکزی این جنبش کنار گذاشته شدند.

نتایج انتخابات حاکی از آن است که هیچ نماینده‌ای از قدس به عضویت کمیته مرکزی جنبش فتح نرسیده است. این در حالی است که احمد حلس رقیب اصلی محمد دحلان از رهبران برکنار شده فتح از جمله اعضای جدید کمیته مرکزی فتح است.

هفتمین کنگره جنبش فتح عصر شنبه اعلام کرد که کار رای‌گیری انتخابات کمیته مرکزی جنبش فتح و شورای انقلابی پایان یافته و شمارش آراء آغاز شده است.

همچنین عملیات رای‌گیری با توجه به تدابیر شدید روند اخذ رای و برای اینکه هر یک از اعضای کنگره زمان کافی برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود را داشته باشد، یک ساعت تمدید شد.

محمود ابو الهیجاء، سخنگوی کنگره هفتم جنبش فتح در این رابطه اظهار داشت:‌ روند انتخابات با دقت و نظم بالا و به شکلی روان انجام شد، تعداد ۱۷۵ معلم در وزارت آموزش و پرورش کار برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند و ۱۴۰ تن دیگر نیز به محض پایان یافتن روند اخذ رای، کار شمارش آراء را آغاز کردند.

ابو الهیجاء افزود: کنگره هفتم موفق عمل کرد و با این موفقیت فتح در مواجهه با دشواری‌های مرحله بعدی در تمامی سطوح داخلی و خارجی مقاوم‌تر خواهد شد.

سخنگوی کنگره هفتم ادامه داد: این کنگره به شکلی عالی برگزار شد و به واسطه روحیه مذاکره ای که بر آن حاکم بود، موفق شد.

وی افزود: کار شمارش آراء در راستای ایجاد شفافیت بیشتر و تاکید بر اینکه همه چیز طبق روال خود پیش می‌رود، بلافاصله پس از پایان رای گیری در مقابل دیدگان انجام می‌شود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز  گفت:‌ انتخابات جنبش فتح عید دموکراسی با تمامی استانداردهایش است.

عباس افزود:‌ همه جهان شاهد نشست‌های دموکراتیک، درست و شفاف بودند و ما امیدوار هستیم کسانی که در این انتخابات پیروز می‌شوند به وظایف خود در برابر مردم و مساله فلسطین به درستی عمل کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد:‌ انتخابات به صورت عادی و بدون هیچ‌گونه اختلاف و یا مشکلی انجام شد و کارها در مسیر درست خود در حال انجام است و این مساله موجب رضایت و خوشحالی من و مردم فلسطین است.

انتخابات کمیته مرکزی و شورای انقلابی جنبش فتح صبح شنبه در میان رقابت حدود ۵۰۰ عضو بر سر ۹۷ کرسی در این دو نهاد آغاز شد. در این انتخابات ۶۴ نامزد برای عضویت در کمیته مرکزی که به مثابه نهاد ریاستی در جنبش فتح است، نام نویسی کرده‌اند و از این میان ۱۷ عضو انتخاب می‌شوند. همچنین ۴۳۶ نامزد برای عضویت در شورای انقلابی جنبش فتح که به مثابه پارلمان فتح است نام نویسی کرده‌اند و از این تعداد ۸۰ تن انتخاب خواهند شد.

پس از اعلام نتایج اعضای جدید کمیته مرکزی نشستی را برگزار و معاونی را برای محمود عباس که روز سه شنبه و در جریان هفتمین کنگره سراسری جنبش فتح در سمت رئیس این جنبش ابقا شد، انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha