• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95091508386
  • خبرنگار : 71496

بیانیه پایانی کنگره هفتم جنبش فتح/ شورای ملی فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد

بیانیه پایانی کنگره هفتم جنبش فتح/ شورای ملی فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد

کنگره هفتم جنبش فتح در بیاینه اختتامیه خود بار دیگر بر پایبندی این جنبش به راهکار سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی و لزوم تشکیل جلسه شورای ملی فلسطین تا سه ماه آینده تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش فتح در بیانیه پایانی کنگره هفتم این جنبش که "محمود ابو الهیجا"، سخنگوی این جنبش آن را قرائت کرد، بر راهبرد این جنبش و سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" مبنی بر گسترش کانال‌های گفتگو و ارتباط با طرف‌های مختلف صهیونیستی در راستای کمک به تحقق پروژه ملی و تقویت فرصت‌های تحقق صلح عادلانه و حل توافقی مساله آوارگان بر اساس قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل و مفاد طرح صلح عربی تاکید کرد.

این کنگره همچنین بر لزوم تداوم مسیر حرکت فلسطین در سازمان ملل با بهره برداری از تلاش‌های بین‌المللی در اجرای قطعنامه سازمان ملل مبنی بر به رسمیت شناختن عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر و تلاش برای دستیابی به عضویت کامل تاکید کرد و خواستار تداوم تلاش‌ها برای عضویت کشور فلسطین در موسسات، سازمان‌ها، معاهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی و جلب حمایت بیشتر کشورهای جهان از کشور فلسطین شد.

کنگره هفتم جنبش فتح همچنین ابراز امیدواری کرد که کنفرانس بین‌المللی صلح تا پایان سال جاری میلادی در پاریس برگزار شود تا به این ترتیب زمینه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین‌المللی و اجرای طرح صلح عربی ارائه شده در سال ۲۰۰۲ و نیز ساز و کار جدید بین المللی و با سقف زمانی مشخص فراهم شود.

این کنگره بر لزوم مقابله با "شکاف داخلی " در فلسطین و پایان دادن به آن تاکید کرد و خواستار تحقق آشتی ملی به منظور تقویت وحدت ملی فلسطین شد.

در بیانیه پایانی کنگره هفتم جنبش فتح همچنین تاکید شده که شورای ملی فلسطین باید طی بازه زمانی سه ماهه تشکیل جلسه داده و زمینه را برای فعالسازی نهادهای زیرمجموعه سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و حفظ آنها به عنوان مرجع سیاسی و معنوی تمامی شهروندان فلسطینی در داخل و خارج فراهم کند.

این بیانیه تاکید دارد که کشور فلسطینی بدون غزه تشکیل نخواهد شد و باید به تلاش‌ها برای جلب کمک‌ها و حمایت‌های طرف‌های عربی و بین‌المللی ادامه داد تا دولت بتواند برنامه‌های خود برای بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را تکمیل کند.

 کنگره هفتم جنبش فتح بر اهمیت تحقق برنامه سازندگی ملی مبتنی بر مجموعه‌ای از اصول اساسی که بر روی حق ملت فلسطین در زمینه مقاومت مشروع برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی، تعیین سرنوشت خود و اعمال حاکمیت در اراضی کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی متمرکز است، تاکید کرد.

کنگره هفتم جنبش فتح از سه‌شنبه گذشته با حضور ۱۳۲۲ تن از مجموع ۱۴۱۱ عضو در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام‌الله آغاز به کار کرد و اعضای این کنگره ضمن انتخاب مجدد محمود عباس به سمت ریاست جنبش فتح، اعضای کمیته مرکزی و شورای انقلابی این جنبش را هم مشخص کردند.

در این کنگره پنج روزه همچنین هیات‌هایی از ۲۸ کشور و نمایندگانی از احزاب و گروه‌های فلسطینی و در راس آنها جنبش حماس حضور داشتند و شیخ احمد الشیخ نامه خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس به کنگره هفتم فتح را که در آن بر وحدت و مشارکت ملی تاکید شده بود، قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha