• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95091609148
  • خبرنگار : 99999

مروان برغوثی پایان اختلافات داخلی را خواستار شد/نتانیاهو: فتح با انتخاب برغوثی تندروتر شد

مروان برغوثی پایان اختلافات داخلی را خواستار شد/نتانیاهو: فتح با انتخاب برغوثی تندروتر شد

مروان برغوثی که در صدر لیست نامزدهای پیروز انتخابات کمیته مرکزی قرار دارد، تجدیدنظر در عملکرد تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، مروان برغوثی، رهبر اسیر جنبش فتح در مصاحبه با روزنامه الغد اردن تاکید کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین باید پلی برای عبور به سمت آزادی، تعیین سرنوشت، استقلال، تشکیل کشور فلسطین و حق بازگشت آوارگان فلسطینی باشد.

رهبر اسیر جنبش فتح تاکید کرد که به مبارزه و تلاش برای وحدت ملی، سازش، راهکار دموکراتیک داخلی ادامه می‌دهد.

براساس نتایج انتخابات کمیته مرکزی جنبش "فتح"، برغوثی از مجموع ۱۳۰۰ رای، ۹۳۰ رای را به خود اختصاص داد و جبریل رجوب با اختلاف ۱۰۰ رای در رتبه دوم، از بین ۶۴ کاندیدا قرار گرفت که برای ۱۸ کرسی انتخاباتی با هم به رقابت پرداختند.

۱۵ آوریل ۲۰۰۲ مقامات اسرائیلی برغوثی را در منزلش دستگیر کردند و دادگاه ۵ بار او را به حبس ابد محکوم کرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واکنش به انتخاب مروان برغوثی، دبیرکل جنبش فتح گفت: انتخاب برغوثی به تندروی جنبش فتح می‌انجامد.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است، انتخاب مروان برغوثی به عنوان نفر اول لیست اعضای کمیته مرکزی فتح در واقع صحبت از رهبری "تروریستی" است که به اقدامات تند تحریک کرده است.

در این بیانه عنوان شده است، اسرائیل برغوثی را به پنج بار حبس ابد محکوم کرده و انتخاب او به منزله انتخاب فردی تندرو در قاموس این جنبش و تحریک جنبش فتح به سمت افراطی‌گری است.

نتانیاهو ادامه داد: فتح به تحریکات خود در مدارس و نامگذاری خیابان‌ها و میادین به نام "شهدایشان" اکتفا نکرده و این بار تروریست‌ها را در راس لیست منتخب خود قرار داده است. فتح در مسیر انزجار از اسرائیل و دوری از صلح قدم گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha