• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95092011929
  • خبرنگار : 71568

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علم صنعت عنوان کرد

احراز 3 تخلف پژوهشی در دانشگاه علم و صنعت

احراز 3 تخلف پژوهشی در دانشگاه علم و صنعت

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علم صنعت ضمن اشاره به تشکیل کمیته تخلفات پژوهشی در این دانشگاه طی سال گذشته گفت: تاکنون 3 مورد تخلف پژوهشی از دو دانشجو و یک استاد به ما ارجاع شده است که دانشگاه برخورد غیرقابل اغماضی را با متخلفین خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، منصور سلطانیه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش نیز با بیان اینکه در دو سال گذشته دانشگاه علم وصنعت برترین دانشگاه ایران شناخته شده است، اظهار کرد: در سال 94،‌ 1329 مقاله ‌ISI  سرانه 3.27 و 1490 مقاله غیر ISI  با سرانه 3.66، 29 کتاب تالیفی فارسی و 4 کتاب تالیفی بین‌المللی،‌ 13 ثبت اختراع ملی و 3 مورد پتنت، 49 هزار و 216 مورد استناد،‌ 4 مورد فرصت مطالعاتی و 35 مورد حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی از دستاوردهای پژوهش‌های بنیادین بوده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علم و صنعت افزود: با توجه به مغفول ماندن موضوع HSE (بهداشت، سلامت و محیط زیست) در دانشگاه‌ها، ما در مقطع ارشد و دکتری دوره آموزشی برگزار می‌کنیم و دانشجویان در صورت قبولی در این حوزه اجازه ورود به آزمایشگاه را دارند.

سلطانیه در ادامه به برخورد جدی دانشگاه علم وصنعت با متخلفان پژوهشی اشاره کرد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 93 آیین‌نامه‌ای را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که دانشگاه سال گذشته کمیته تخلفات پژوهشی را تشکیل داد.

وی ادامه داد: تاکنون 3 مورد تخلف پژوهشی از دو دانشجو و یک استاد به ما ارجاع شده است که دانشگاه برخورد غیرقابل اغماضی را در این خصوص در دستور کار دارد. به گونه‌ای که دانشگاه برای دانشجویان متخلف حکم اخراج و برای اساتید متخلف بررسی مجدد پرونده ارتقا، لغو پایه‌های سالیانه به مدت 3 سال،‌ عدم پرداخت گرند پژوهشی به مدت 3 سال و ندادن دانشجوی تحصیلات تکمیلی به مدت 3 سال را به عنوان تنبیه در نظر گرفته است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علم و صنعت همچنین از تشکیل کمیته دستگاهی برای پی‌گیری امور مربوط به کرسی‌های نظریه‌پردازی خبر داد و اظهار امیدواری کرد این کمیته دستاوردهای خوبی برای دانشگاه داشته باشد.

5 شرکت دانش‌بنیان کاندید سهامدار شدن دانشگاه علم و صنعت

در ادامه اسماعیل خان‌میرزا با بیان اینکه کاهش وابستگی به بودجه‌های دولتی دلیل اصلی تجاری‌سازی دستاوردها است،‌ اظهار کرد: "فن‌راه" راه حل دانشگاه علم و صنعت برای ورود تعداد زیادی از اساتید به حوزه ارتباط با صنعت و تجاری‌سازی دستاوردها و البته ایجاد ایستگاه خلاقیت است. درواقع ماموریت دانشگاه گسترش آموزش  و پژوهش به منظور رفع نیازهای صنعتی بوده و به دنبال تبدیل شدن به بنگاه اقتصادی نیست.

مدیر دفتر توسعه فناوری تجاری‌سازی و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه تاکنون دستاوردهای خوبی داشته‌ایم، افزود: تیمی از دانشگاه علم وصنعت ایران در مسابقات ناسا شرکت کرد و در فاز اول و دوم، جزو 40 تیم دنیا قرار گرفت اما برای حضور در مسابقات ویزا برای تیم صادر نشد و تیم دانشگاه از حضور در این مسابقات بازماند.

وی همچنین از تشکیل کارگزار اقتصادی برای ارائه خدمات مشاوره در بیمه و مالیات و غیره به دانشجویان خبر داد و گفت: دانشگاه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارگزاران با نقش سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر در ارتباط است و تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده است اکنون حدود 10 طرح در فاز سرمایه‌گذاری برای تجاری سازی قرار دارد و 100محصول فناورانه دهه اخیر نیز برای کارگزاران به اشتراک گذاشته می‌شود.

خان‌میرزا ضمن اشاره به افزودن مدیریت توسعه فناوری تجاری سازی و کارآفرینی به معاونت پژوهشی، انجام امور نوآوری و کارآفرینی با مسؤولیت ترویج، توسعه فناوری و تجاری سازی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی را از وظایف این بخش عنوان کرد.

مدیر دفتر توسعه فناوری تجاری‌سازی و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت اولین دانشگاهی بود که شیوه‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را به اجرا رساند و تاکنون پنج شرکت کاندید سهامدار شدن این دانشگاه هستند.

واحد علم‌سنجی و مدیریت دانش در حال راه‌اندازی است

همچنین شهرام جدید رئیس مرکز اسناد علمی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علم وصنعت در این نشست با بیان اینکه در پی ترویج کار گروهی در بین اساتید و پیوند جزیره‌های کوچک علم برای برقراری ارتباط با جهان خارج هستیم، اظهار کرد: برای پیشبرد این هدف واحد علم‌سنجی و مدیریت دانش در حال راه‌اندازی است تا توانمندی‌های علمی دانشگاه با علم جهان قیاس و نیازها شناسایی تا از این طریق فعالیت‌ها منجر به تولید علم شود.

وی افزود: در حال حاضر مسیر علم و صنعت در کشور از هم جدا بوده و ما از طریق یک نقشه علمی می توانیم نیازهای صنعت را مرتفع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha