• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95092918089
  • خبرنگار : 71568

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی عنوان کرد

ساماندهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای شبکه‌ای کردن تولید علم

ساماندهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای شبکه‌ای کردن تولید علم

رییس دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی،اظهار کرد: آماده کردن زیرساختهای تولید علم شبکه‌ای در دستور کار این دانشگاه قرار داشته است که در این راستا می‌توان به ساماندهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای شبکه‌ای کردن تولید علم اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در ابتدای کار فعالیت اصلی دانشگاه‌ها آموزش محور بود و پژوهش فعالیت ثانویه آنها محسوب می‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های مدرن، پژوهش محور اصلی شده و آموزش همراه با پژوهش معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: دانشگاه‌های تراز اول جهانی کارآفرین و مولد ثروت شده‌اند که این ثروت را از راه پژوهش کسب کرده‌اند. مهم‌ترین عملکرد آنها در حال حاضر آموزش ضمن پژوهش است اما متاسفانه برخی دانشگاه‌های ما در این محور حرکت نمی‌کنند در حالیکه باید پژوهش محور اصلی دانشگاه‌ها باشد.

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش عمده‌ای از دانشگاه‌های ما پژوهش حق التدریس محور است، گفت: این موضوع ضربه بزرگی به دانشگاه‌ها وارد می‌کند و باید این مساله که پژوهش محور اصلی آموزش در دانشگاه باشد، مورد توجه قرار گیرد.

وی شبکه‌ای کار کردن در حوزه پژوهش را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: مهم‌ترین راهکار برای نافع شدن علم و افزایش شتاب حرکت در مسیر علم و دانش، شبکه‌ای کار کردن در حوزه پژوهش و تولید علم شبکه‌ای است که دانشجویان و اساتید لایه‌های آن را تشکیل می‌دهند.

خاکی صدیق همچنین با اشاره به اینکه سیاست‌های دانشگاه در سه سال اخیر تولید علم شبکه‌ای بوده است، اظهار کرد: آماده کردن زیرساختهای تولید علم شبکه‌ای در دستور کار قرار داشته گرچه این کار ساده‌ای نبوداما برای آیندگان مفید فایده خواهد بود که در این راستا می‌توان به ساماندهی پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی برای شبکه‌ای کردن تولید علم اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش و رییس دانشگاه خواجه نصیر امضاء شد.

انتهای

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha