• شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95101810783
  • خبرنگار : 71402

تحلیلگر سابق سیا: داستان "هک انتخابات آمریکا توسط روسیه" برای بی‌اعتبار کردن ترامپ است

تحلیلگر سابق سیا: داستان "هک انتخابات آمریکا توسط روسیه" برای بی‌اعتبار کردن ترامپ است

یکی از تحلیگران بازنشسته سیا گفت، هدف اصلی روایت "هک روسیه" در برنامه انتخاباتی آمریکا تبلیغات سیاسی است که هدفش بی‌اعتبار کردن ترامپ با این ادعاست که ولادیمیر پوتین شخصا در بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون نقش داشته است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، از تحلیلگران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به راشا تودی گفت: هدف این کمپین ضربه وارد کردن به ترامپ بود. آنها می‌گویند که ولادیمیر پوتین خودش شخصا وارد عمل شده و نهادهای اطلاعاتی روسیه را وادار به بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون کرده است. اما واقعیت این است که کلینتون نیازی به کسی نداشت که بی‌اعتبار شود. او برای بی‌اعتبار کردن خودش کافی بود.

لری جانسون با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه سابق آمریکا از سرور شخصی در منزلش استفاده می‌کرده است، گفت: این ولادیمیر پوتین نبود که سرور ایمیل را در خانه او گذاشت. ولادیمیر پوتین به او نگفت که از حساب ایمیل شخصی برای کارهای دولتی استفاده کن و با آنها اطلاعات محرمانه بفرست. کلینتون مکررا در این باره دروغ می‌گوید. این واقعا مسخره است و نشان می‌دهد جامعه اطلاعاتی آمریکا تا چه حد سقوط کرده است. آنها بازی می‌کنند و در سیاست‌های داخلی مداخله می‌کنند.

تحلیلگر سابق سیا گفت: گزارش‌ها درباره هک فاقد هرگونه مدرک است چرا که ظاهرا سرویس‌ها اطلاعاتی چیزی در دست ندارند. گمان نمی‌کنم آنها چیزی را پنهان کنند چون چیزی در دست ندارند. اینها ارزیابی‌های اطلاعاتی مغایر با تحلیل‌های اطلاعاتی مبتنی بر واقعیت است. هیچ حقیقتی علیه آن وجود ندارد و این از سخنان مقام‌ها مشخص است.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مکررا روسیه را به دست داشتن در برنامه‌ انتخاباتی آمریکا و دستکاری به نفع دونالد ترامپ متهم می‌کنند. با این حال تاکنون مدارکی دال بر دست داشتن روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر آمریکا ارائه نشده است. کلینتون در این انتخابات در مقابل ترامپ متحمل شکست سنگینی شد و این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌ها پیشتر از پیروزی کلینتون حکایت داشتند. کلینتون در آرای الکترال از ترامپ شکست خورد اما با اختلاف نزدیک به سه میلیون رای مردمی از او پیشی جست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha