• سه‌شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95102113388
  • خبرنگار : 71477

کربی: افشای اسناد مربوط به حمله سایبری روسیه می‌تواند غیرمسئولانه باشد

کربی: افشای اسناد مربوط به حمله سایبری روسیه می‌تواند غیرمسئولانه باشد

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا حق دارند اسناد ادعاهایشان مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را افشا نکنند و مقایسه این مساله با گزارشات اطلاعاتی درخصوص اینکه عراق تسلیحات کشتار جمعی داشت، به مسائل امروز ربطی ندارد.

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با پایگاه خبری راشاتودی گفت: هیچ کس نباید تعجب کند که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به منظور حفاظت از منابع و روش‌هایشان اسنادی را به صورت محرمانه نگه دارند.

وی افزود: اکثر مردم آمریکا درک می‌کنند که آژانس‌های اطلاعاتی مسئول حفاظت از منابع و روش‌هایشان هستند. هرکاری به غیر از این غیرمسئولانه است. این آژانس‌ها باید خودشان تصمیم بگیرند که چه اطلاعاتی را با عموم به اشتراک بگذارند. ما تصمیم را بر عهده خودشان می‌گذاریم.

کربی در ادامه گفت: ارزیابی گزارش روز جمعه توسط تمامی ۱۷ آژانس اطلاعاتی صورت گرفته است. همه آنها به یک نتیجه واحد رسیدند مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده است. تمامی آژانس‌های اطلاعاتی بارها و بارها به همین نتیجه رسیده‌اند.

این گزارش خودش را به عنوان ارزیابی تحلیلی که بین آژانس اطلاعات مرکزی (سیا)، اف بی آی و آژانس امنیت ملی پیش‌نویس و هماهنگ شده توصیف می‌کند.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در این گزارش تاکید کردند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دولتش با بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون و نامحبوب جلوه دادن او در مقایسه با دونالد ترامپ قصد داشتند هر زمان که ممکن بود به شانس پیروزی ترامپ کمک کنند. سیا و اف بی آی نسبت به این ارزیابی و قضاوت اطمینان کامل دارند در حالی که آژانس امنیت ملی آمریکا تقریبا به این ارزیابی اطمینان دارند.

کربی درخصوص مقایسه این ارزیابی با ارزیابی اطلاعاتی سال ۲۰۰۳ درخصوص سلاح‌های کشتار جمعی عراق گفت: مقایسه این دو نابجا و نامربوط است چراکه زمان زیادی از آن موقع گذشته است. ما از اشتباهات گذشتمان درس گرفتیم. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به شدت معتقد است که آژانس‌های اطلاعاتی از نظر تجزیه و تحلیل، ارائه و اطلاع رسانی به افرادی که باید سطح عمیق‌تری از اطلاعات را مشاهده می‌کردند، به طور مناسب به این مساله رسیدگی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha