• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95110402177
  • خبرنگار : 71424

گزارش لحظه‌ای ایسنا از پنجمین روز "پلاسکو"

آتش بنای تسلیم ندارد/اجساد پیداشده، پنجشنبه فوت کرده بودند + فیلم

آتش بنای تسلیم ندارد/اجساد پیداشده، پنجشنبه فوت کرده بودند + فیلم

با ورود به پنجمین روز حادثه ریزش ساختمان پلاسکو عملیات آواربرداری با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا مستقر در محل حادثه پلاسکو، عملیات آواربرداری و امدادرسانی در ساختمان فروریخته پلاسکو تهران در حالی وارد روز پنجم خود شد و طبق پیش بینی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو دو تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت که با تلاش آتش‌نشانان و امدادگران پیکر تنی چند از غیرآتش‌نشانان نیز، کشف و از زیر آوار بیرون کشیده شد.

در گزارش زیر، آخرین خبرهای روز پنجم حادثه به روز می‌شود که با کلیک بروی تیتر هر خبر، مشروح آن قابل مشاهده است:

23:44**  به گزارش خبرنگار مستقر ایسنا در محل حادثه، در بخش‌هایی از ضلع غربی آوار پلاسکو، همچنان شعله‌های آتش دیده می‌شود.

** 23:17  اتمام ٦٠ درصد آواربرداری پلاسکو/ بازگشایی معابر چهارراه استانبول/ پایان عملیات تا دو روز دیگر

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان این‌که ۶۰ درصد عملیات آواربرداری به اتمام رسیده است، گفت: ۴۰ درصد باقی‌مانده تنها نخاله است.

شریف‌زاده اظهار کرد: بیشتر آهن‌آلات سنگین از منطقه حادثه خارج شده است و تلاش می‌کنیم تا فردا شب(سه‌شنبه شب) یا نهایتا پس‌فردا ظهر، بحث عملیات آواربرداری به اتمام برسد.

شریف‌زاده با بیان اینکه امشب(دوشنبه شب) خیابان‌های اطراف محل حادثه و در واقع حلقه دوم، باز شده و امکان تردد برای شهروندان فراهم گشته، گفت: در چهارراه استانبول مسیر به کلی باز است و فقط حلقه اول نیروهای عملیاتی همچنان باقی مانده است که امیدواریم شهروندان تحمل کنند تا یکی دو روز آینده شرایط به حالت عادی باز گردد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در حال حاضر دستیابی به محبوس‌شدگان امکان ندارد و دو گروه تخصصی و حرفه‌ای تفحص در حال تلاش هستند تا محبوس‌شدگان را سالم از میان آوار بیرون آورند و بعد عملیات نخاله‌برداری انجام شود.

** ۲۱:۲۵:  ۲۰۲ مصدوم؛ آخرین آمار اورژانس تهران از حادثه پلاسکو

روابط عمومی اورژانس تهران آخرین آمار مصدومان و فوتی‌های حادثه پلاسکو را ۲۰۲ نفر اعلام کرد.

روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد، تا ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه، در مجموع  ۲۰۲ نفر در حادثه پلاسکو مصدوم شده‌اند. از این تعداد،  ۱۵۴ نفر در محل به‌صورت سرپایی درمان و ۴۸ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

از ۴۸ مصدوم منتقل‌شده تاکنون،  بهنام میرزاخانی، آتش‌نشان ۳۵ ساله، به علت شدت بالای سوختگی، در بیمارستان شهید مطهری تهران به شهادت رسید. در حال حاضر نیز  آقای فخرالدین گودرزی، به‌دلیل ترومای کمر، در بیمارستان پارس بستری شده‌است. همچنین عصر امروز، دوشنبه، پیمان پورخانچی، آتش‌نشان ٣٣ ساله، به‌علت استنشاق گاز منوکسید کربن دچار افت هوشیاری در صحنه حادثه شد که به بیمارستان پارس منتقل شده‌است.

**۲۰:۵۷: ارائه پیشنهاد محل‌هایی برای اسکان موقت مغازه داران پلاسکو

رئیس هیات مدیره ساختمان پلاسکو از قول رئیس بنیاد مستضعفان برای احیای هرچه سریعتر ساختمان پلاسکو خبر داد.

**۲۰:۰۰: فعالیت مغازه‌های اطراف پلاسکو و برقراری ترددخودروها در خیابان فردوسی

گزارش‌ها حاکی از آن است که مغازه‌های اطراف پلاسکو و حتی تا نزدیکی ساختمان، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین تردد خودروها در خیابان‌ فردوسی بر قرار شده و مردم حداکثر همکاری خود را با نیروهای امداد دارند.

**۱۹:۴۴: هر لحظه امکان بروز مشکل ناگهانی در پلاسکو وجود دارد

سخنگوی مدیریت بحران پلاسکو با اشاره به اینکه هر لحظه امکان بروز مشکلی ناگهانی وجود دارد، گفت: در صورت این که مشکلی در روند امدادرسانی پیش نیاید تلاش می کنیم تا سه روز آینده کار را در این منطقه به اتمام برسانیم.

**۱۹:۰۰ : وضعیت حقوقی مالک و مستاجر در پلاسکو

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز به تشریح وضعیت حقوقی مالک و مستاجر در ساختمان فروریخته پلاسکو پرداخت.

وی گفت: در قانون مدنی پیش‌بینی شده است که اگر ملکی در اثر بی توجهی در نگهداری یا عدم مواظبت خراب شود، مسئول تمام خرابی، مالک است. به مالک ملک بارها و بارها تذکر و اخطار داده شده اما باز اقدامی نشده است. مسئول تمام خسارات جانی، ‌ سرقفلی و غیره، ‌ مالک است.

**۱۸:۵۳: عذرخواهی رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص حادثه پلاسکو

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در جلسه امروز کمیسیون ، به سهم خود در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو ضمن عذرخواهی و قبول کردن مسئولیت، قول داد در اولین فرصت ساختمان جدیدی احداث شود و به کسبه پلاسکو واگذار شود.

محمدرضا رضایی کوچی گفت: بعد از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو تهران، دکتر لاریجانی به کمیسیون عمران و چند کمیسیون دیگر مجلس مأموریت داد تا به این حادثه رسیدگی کنند.

** ۱۸:۴۷:بررسی حادثه پلاسکو با حضور سعیدی‌کیا در نشست مشترک سه کمیسیون مجلس

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از نشست مشترک کمیسیون‌های عمران، بهداشت و درمان و اجتماعی مجلس به منظور بررسی ابعاد مختلف حادثه پلاسکو با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان و البته بدون حضور وزیر کشور و شهردار تهران خبر داد.

صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا گفت:  کمیته مشترکی از سه کمیسیون مجلس برای بررسی ابعاد حادثه پلاسکو با حضور معاونان وزارت خانه های کشور ، کار و راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مستضعفین و جانبازان ، معاون شهردار تهران ، نمایندگان سازمان آتش نشانی تهران، دادستانی تهران ونیروی انتظامی تشکیل شد.

**۱۷:۲۵: لغو محدودیت ترافیکی ساختمان پلاسکو در جنوب به شمال خیابان فردوسی

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از لغو محدودیت ترافیکی اعمال شده در مسیر جنوب به شمال خیابان فردوسی خبر داد.

** ۱۵:۴۴: آمادگی برای پرداخت دیه آتش نشانان پلاسکو

به گزارش ایسنا، پورزرندی مدیرعامل بانک شهر که در محل ساختمان پلاسکو حاضر شده بود از آمادگی این بانک برای جبران خسارات وارده به آتش نشانان خبر داد.

وی در این رابطه گفت: روز بعد از حادثه آمادگی خود را برای هر گونه کمک در نامه‌ای به شهرداری تهران اعلام کردیم. با توجه به اینکه بیمه آتش نشانان بیمه شهر است و این بیمه زیر مجموعه بانک شهر محسوب می‌شود، آمادگی لازم برای هر گونه کمک و جبران خسارات را داریم.

** ۱۵:۴۳: مراجعه خانواده ۱۵ آتش‌نشان و ۴ کسبه برای تشخیص هویت/همه دودها خطرناک نیستند

نشست خبری بررسی حادثه پلاسکو با حضور سردار محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران، قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی، دکتر قاضی پاشا مدیرکل پزشکی قانونی، مهندس جاوید معاون فنی عمرانی شهرداری تهران و ملکی سخنگوی بحران پلاسکو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهندس جاوید در ابتدای این نشست خبری ضمن تشریح مختصات ساختمان پلاسکو گفت: ۵۰ درصد آواربرداری انجام شده و از آنجایی که متوفیان در زیر خاک هستند سرعت آواربرداری متناسب با این مسئله تنظیم شد به گونه‌ای که در دو مرحله کشف اجساد را در دستور کار قرار دادیم که یک مرحله در زمان آواربرداری و یک مرحله نیز پس از انتقال نخاله‌ها به زمین هفت هکتاری در خیابان خیام است که متخصصان با دستگاه‌های پیشرفته و سایر امکانات یک بار دیگر کشف جسد را پیگیری می‌کنند.

ملکی سخنگوی مدیریت بحران پلاسکو نیز در ادامه اظهار کرد: چهار پیکر بامداد امروز از ناحیه سر به شدت دچار آسیب شده بودند.

وی افزود: آوار بخش شرقی به صفر زمین رسیده و هنوز آوار برداری ادامه دارد و حداقل باید اجساد سالم در بیاید و به همین دلیل با دقت آواربرداری می‌کنیم.

سخنگوی آتش نشانی در مورد اختلاف آماری اجساد پیدا شده در بامداد امروز نیز گفت: بامداد امروز عمل حفر تونل در طبقه منفی یک انجام شد که با چهار پیکر مواجه شدیم. سه نفر از پیکر اجساد خارج شد، اما خارج کردن پیکر نفر چهارم منجر به متلاشی شدن جسد می‌شد که به دلیل احتمال ریزش آوار با تاییدیه مقام قضایی سه جسد خارج شد و تلاش ما این است که اجساد متلاشی نشود.

شهریاری سرپرست جنایی تهران نیز  در این نشست خبری که به منظور بررسی ابعاد حادثه پلاسکو برگزار شد درباره شایعات زنده بودن چهار نفر پاسخ داد و گفت: بعد از کشف چهار جسد بامداد امروز، آثار فساد نعش پیشرفته مشخص بود که دلالت بر این داشت که این افراد در روز پنجشنبه فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی افزود: پس از وقوع این حادثه ما با هدف ارائه خدمات قضایی به کسبه و آسیب‌دیدگان در محل حادثه حاضر شدیم.

قادی پاشا مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان تهران هم گفت: در معاینه اجسادی که بامداد امروز دوشنبه بیرون آورده شده منواکسید کربن در خون نبود و همچنین آثار دود در مجاری تنفسی کشف نشد که نشان می‌دهد زمان مرگ با زمان حادثه همخوانی دارد.

قادی‌پاشا گفت: تا امروز خانواده ۱۵ آتش‌نشان و ۴ کسبه پلاسکو برای تشخیص هویت و انجام آزمایش‌های مربوطه به مرکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بدلیل حرارت و آتش اجساد قابل شناسایی نباشند، گفت: ممکن است، البته به دلیل حرارت بالا بدن جسد می‌تواند خاکستر هم شود.

به گزارش ایسنا همچنین سردار عباسعلی محمدیان در این نشست خبری با تشریح اقدامات پلیس در دقایق اولیه وقوع این حادثه تا اتمام عملیات آواربرداری آن اظهار داشت: با توجه به حضور بسیاری از مردم به دنبال وقوع حریق در ساختمان پلاسکو و لزوم تامین امنیت کسبه و اموال آنها، سعی کردیم علاوه بر کنترل ترافیک ورود جمعیت به محل حادثه را مهار کنیم و همچنین محل حادثه را از جمعیت مردمی که یا به عنوان امدادرسانی داوطلبانه و یا از روی کنجکاوی در این منطقه حاضر شده بودند، تخلیه کنیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با توجه به دستور مقام قضایی موظف بودن پلیس برای حراست و نگهداری از اموال مردم و کسبه‌ای که محل کارشان دچار حادثه شده بود و یا محل زندگی و کسبشان در حاشیه محل حادثه قرار داشت، پلیس با هماهنگی مقام قضایی محلی را به عنوان گنجینه پلیس آگاهی در نظر گرفت تا تمام اموال سالم مکشوفه و گاوصندوق‌های سالمی که از محل حادثه و زیر آوار بیرون کشیده شده بودند در آن نگهداری کنند.

همچنین شهرام گیل آبادی مدیر روابط عمومی شهرداری نیز در خصوص حفر تونل برای دسترسی به محبوس شدگان نیز گفت: هر کسی که بر اساس برداشت‌های ذهنی خود نظری داشت به ما مراجعه کرد.

وی در مورد تکه فیلم بریده شده از سخنان قالیباف در مورد حفر تونل گفت: این اتفاق برای شب اول است که دستور دادند تونل کنده شود اما به نتیجه‌ای نرسیدند.

وی با بیان اینکه حواشی این کلیپ اساسا کذب است گفت: کسانی که در میدان هستند گاهی حتی گفت‌وگوی شخصی افراد را ضبط می‌کنند که اکثرا کذب هستند و نباید به حواشی آن توجه کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بنا به مصوبه ستاد بحران و درخواست نیروهای انتظامی و امدادی حضور خبرنگاران از امشب در محدوده کارگاه پلاسکو کاهش می‌یابد گفت: سهمیه خبرنگاران ۳۰ نفر است و بر همین اساس تنها یک نفر از هر رسانه می‌تواند در محل حادثه حضور پیدا کند.

همچنین ذاکری رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران در مورد انتشار مجدد سخنان قالیباف در سال‌های گذشته که مربوط به ایمنی ساختمان پلاسکو است گفت: از لحاظ قانونی شهرداری تهران به جز اجرای آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ اختیاری برای پلمب محلی ندارد که نمونه آن پاساژ علاءالدین است که سه سال است شهردار تهران یک تنه همه احکام این ساختمان ناایمن را گرفته اما اجرایی نمی‌شود و هنوز نتوانستیم برای ساختمان‌های ناایمن علاءالدین، آلومینیوم و ۱۰۵ مجتمع دیگر که ۴۰ درصد مراکز تولیدی و کارگاهی این محدوده را تشکیل می‌دهند کاری کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت کار مکلف به بازرسی است و اگر موارد ایمنی رعایت نشود در حکم ضابط قضایی می‌تواند تقاضای پلمب کند در خصوص فیلم ناقص منتشر شده از قالیباف در مورد حفر تونل گفت: این فیلم توسط هر کسی که گرفته شده باشد صحبتی است که با آتش نشانان انجام گرفته است و قالیباف در این فیلم می‌گوید که کانال حفر کنید اما موارد ایمنی را رعایت کنید چرا که دیوار و آهن آلات سست شده است و هر کس که این کلیپ را کامل دیده باشد متوجه قضیه می‌شود که متاسفانه چهار کانالی که در داخل کشور نیز نیستند کاملا ناقص این موضوع را جلوه داده و عوض کردند و اگر کسی کل فیلم را ببیند متوجه این موضوع می‌شود.

**۱۵:۰۶: پلاسکو؛ نمونه کوچکی از فضای پرخطر زندگی ماست

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه حوادثی چون ریزش ساختمان پلاسکو باید درس‌آموخته‌ای برای مدیران باشد، عنوان کرد: فارغ از تمامی غم و اندوه حادثه پلاسکو؛ باید این واقعیت مهم این را پذیرفت که ما در یک فضای پرخطر زندگی می‌کنیم و پلاسکو نمونه بسیار کوچک آن است.

دکتر سید امیرمحسن ضیائی در جلسه معارفه دبیرکل جدید جمعیت هلال احمر، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار آتش‌نشانان حادثه ریزش ساختمان پلاسکو که عزیزان خود را برای نجات جان مردم از دست دادند، گفت: باید از خداوند متعال برای خانواده این آتش‌نشانان طلب صبر کرد. با توجه به شناختی که از یکی دو نفر این آتش‌نشانان داشتم، این افراد بسیار با اخلاق و حرفه‌ای و با کمترین دریافتی‌ و بی‌هیچ چشمداشت، به همنوعان خود خدمت‌رسانی می‌کردند.
وی همچنین با تشکر و عرض خسته‌نباشید به همه فعالان حاضر در عملیات امدادرسانی و آواربرداری ساختمان پلاسکو، افزود: در این زمینه از همکاران خود در سازمان امداد و نجات، هلال‌احمر استان تهران و به خصوص امدادگران و نجاتگران غیور تیم‌های جست‌وجو و نجات؛ تقدیر و تشکر می کنم.

** ۱۴:۲۹: واکاوی نخاله‌ها در منطقه ۱۲ برای یافتن اسناد و مدارک کسبه ادامه دارد

عملیات واکاوی این نخاله‌ها در منطقه ۱۲ به منظور یافتن اسناد و مدارک کسبه ادامه دارد تا در صورت سالم بودن این اسناد و مدارک، به کسبه بازگردانده شود.

به گزارش ایسنا، با گذشت حدود ۱۰۰ ساعت از وقوع حادثه پلاسکو عملیات آواربرداری همچنان ادامه داشته و در حال حاضر بیشتر تمرکز در بخش غربی پلاسکو متوجه است. از ساعات اولیه تاکنون حدود ۶۵۰ کامیون، ۸۰۰۰ تن مصالح و نخاله‌ها را به منطقه ۱۲ و زمینی به وسعت ۸ هکتار منتقل کرده‌ایم.

۵۰۰ نیروی شهرداری و پلیس تلاش می‌کنند عملیات آواربرداری را انجام دهند. در حال حاضر در خیابان‌های فردوسی و جمهوری مسیرها برای تردد مردم بازگشایی شده است. نیروهای انتظامی تلاش می‌کنند این مسیرها را برای خودروها نیز تا ساعات آینده بگشایند.

** ۱۳:۴۴: به جز خانواده متوفیان پلاسکو، فرد دیگری به پزشکی قانونی مراجعه نکند

طبق دستور قضایی ابلاغ شده به پزشکی قانونی این سازمان تنها مجاز به پذیرش خانواده های متوفیان حادثه پلاسکو در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی کهریزک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، بر اساس دستور قضایی ابلاغ شده، سازمان پزشکی قانونی کشور به غیر از خانواده های متوفیان از حضور سایر افراد تحت هر عنوان و سمت در محل پزشکی قانونی جلوگیری می‌کند.

** ۱۳:۲۵: هنوز به مورد جدیدی از مفقودین و آتش نشانان برخورد نکرده‌ایم

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو با تاکید بر اینکه عملیات آواربرداری با سرعت با چاشنی دقت و احتیاط ادامه دارد گفت: هنوز به مورد جدیدی از مفقودین و آتش نشانان برخورد نکرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، ملکی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در مورد آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به آوار برداری پلاسکو اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی از دستگاه‌ها و تجهیزات از جمله کمپرس، بیل مکانیکی، کامیون و بولدوزر با توان فیزیکی بالا در محل حادثه حضور دارند تا عملیات آواربرداری و حمل نخاله‌ها به سرعت انجام شود.

** ۱۳:۰۵: زمان فوت در ۳ جسد کشف شده، بعد از ریزش آوار بوده است

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: ۳ جسد کشف شده اخیر دچار فساد نعشی شده و به دلیل گذشت زمان متلاشی شده‌اند.

محمد شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پس از اینکه شب گذشته سه جسد جدید کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد، بنده به عنوان نماینده دادستان در پزشکی قانونی حاضر شدم که بررسی و معاینه اجساد نشان می‌دهد تمام اجساد دچار فساد نعشی و به دلیل گذشت زمان متلاشی شده‌اند.

وی درباره شایعات مطرح شده پیرامون فوت این افراد و اینکه آنها پیش از این زنده بوده و پیامک داده بودند، گفت: طبق آزمایشات انجام شده این موضوع کذب محض است و زمان فوت این افراد دقیقا بعد از ریزش آوار بوده است.

**۱۳:۰۰: توقف عملیات جست‌وجو از تونل شب گذشته

سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو از متوقف شدن عملیات جست‌وجو در تونل حفر شده شب گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدجلال ملکی ظهر امروز با ارائه گزارش آخرین اقدامات انجام شده از سوی آتش‌نشانی برای آوار پلاسکو، گفت: خوشبختانه عملیات آواربرداری از سه جهت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه سرعت آواربرداری خوب است و تعداد زیادی کامیون در حال انتقال نخاله‌ها و آوار به بیرون هستند، ادامه داد: تاکنون در اثر حادثه پلاسکو ۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند که شب گذشته توانستیم در عملیات حفر تونل از طبقه منفی یک پلاسکو جسد ۴ همشهری را پیدا کنیم.

** ۱۲:۴۸: خانواده‌های آتش نشان از مزایای شهدا بهره‌مند شوند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بنیاد شهید می‌تواند در مورد شهید محسوب شدن آتش نشانان نظر دهد، گفت: اگر این اتفاق بیفتد که خواست عمومی جامعه هم می‌باشد، مطلوب است و خانواده‌های این شهدا هم می‌توانند از مزایای خانواده شهید بهره‌مند شوند.

** ۱۲:۲۹: تشکیل کمیته دولت درباره پلاسکو صبح امروز/شناسایی ساختمان‌های مشابه پلاسکو تا سه هفته آینده

وزیر کشور گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت قرار شد کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور درباره حادثه پلاسکو تشکیل شود که صبح امروز این کمیته تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برگزاری اجلاس مشاوران استاندار و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی حادثه پلاسکو خوب پیش می‌رود. البته سرعت آن باید افزایش پیدا کند. با برداشته شدن تیرآهن‌ها و برش مفتول‌ها از دیروز سرعت کار افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: در زمینه کمک رسانی به مردم و آسیب دیدگان در جلسه هیات دولت جلسه‌ای را دیروز در دولت داشتیم البته قبلا اقداماتی انجام شده و رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده بود که دو ساله پاساژی را در محل پلاسکو می‌سازد و قرار است محل موقتی برای کاسبان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: لازم است به موضوع بیمه و خسارات‌ها و مالیات توجه شود. در جلسه دیروز هیات دولت گزارشی را در این زمینه‌ها ارائه دادیم و رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور داد و قرار است این کمیسیون درباره ابعاد مختلف حادثه پلاسکو مانند بیمه، خسارت و ... تصمیم گیری کند.

**۱۲:۲۳: دپوی ۸۰۰۰ تن آوار در زمین هفت هکتاری هرندی

قائم مقام معاونت خدمات شهری از دپو آوار پلاسکو در زمین هفت هکتاری پلاسکو خبر داد.

به گزارش ایسنا، باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری درجمع خبرنگاران در حاشیه آواربرداری گفت: پیش بینی می‌شود با سرعت گرفتن آوار برداری تا ساعت ١٣، ۸۰۰۰ تن نخاله از پلاسکو برداشته شود.

وی با بیان اینکه زمین هفت هکتاری در هرندی برای دپو پیش بینی شده است،  افزود: تمام آوار با هماهنگی پلیس به محل دپو برده می‌شود تا بررسی ها انجام شود.

** ۱۲:۱۵: تشییع پیکر شهدای آتش نشان از دانشگاه تهران

مسئول ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان گفت: پیش بینی کرده‌ایم تا پیکر شهدای آتش نشان از دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شوند.

به گزارش ایسنا، مجتبی عبدالهی با اشاره به برنامه ریزی های مدیریت شهری برای اجرای هر چه باشکوه تر مراسم تشییع شهدای آتش نشان اظهار کرد: قرار است تا پیکر این عزیزان با حضور آحاد ملت از دانشگاه تهران تشییع  شود. این در حالی است که در همین مکان نیز نماز خوانده می شود.

وی افزود: پس از خواندن نماز، پیکر شهدا از سمت خیابان انقلاب به بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود تا در آرامگاه ابدی آرام گیرند.

** ۱۱:۳۴: حضور اولیا و مربیان مدارس همجوار در محل حادثه

اولیاء و مربیان مدارس همجوار ساختمان پلاسکو، جهت عرض تسلیت به آتش‌نشانان و ادای احترام به آنها در محل حادثه حضور یافتند.

** ۱۱:۲۹: آتش در پلاسکو بنای تسلیم ندارد

با گذشت پنج روز از آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، گویا آتش قصد تسلیم شدن ندارد و همچنان دود زیاد از محل آوار به هوا برمی‌خیزد.

** ۱۱:۲۷: آواربرداری پلاسکو با وجود کاهش دمای تهران

آواربرداری پلاسکو با وجود کاهش دمای تهران همچنان برقرار است. در حال حاضر در ضلع جنوبی پلاسکو حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون آماده حمل نخاله‌ها هستند.

هر کامیون از ساعات اولیه بامداد تا کنون ۲ یا ۳ بار حمل نخاله‌ها و انتقال آن به جاهای مشخص شده را انجام داده‌اند. این کامیون‌ها بعد از انتقال نخاله‌ها مجددا به محل حادثه باز می‌گردد.

دستگاه‌های بلدوزر، بیل مکانیکی و قیچی مشغول فعالیت در پلاسکو هستند. دقایقی پیش چند سگ زنده یاب در محل پلاسکو به منظور پیدا کردن پیکر آتش نشانان و مفقودین حادثه در پلاسکو حضور یافتند.

** ۱۱:۲۴: اورژانس اجتماعی١٢٣ جهت مددکاری آتش نشانان، کسبه پلاسکو و داغ دیدگان احتمالی در منطقه حاضر شدند.

**۱۱:۲۲: کشف اجساد شب گذشته از طبقه منفی یک پلاسکو

سیدجلال ملکی صبح امروز در حاشیه آواربرداری ساختمان پلاسکو گفت: اجساد کشف شده ۴ شهروند که شب گذشته با تلاش نیروهای امدادی، از زیر آوار خارج شدند، در طبقه منفی یک بودند.

سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو با بیان اینکه من به شخصه پیکر دو نفر از کشته‌شدگان را دیدم گفت: این افراد از ناحیه سر دچار صدماتی شده بودند که توسط امدادگران با رعایت موارد منتقل شده و تحویل پزشکی قانونی شدند.

** ۱۰:۵۷: ۱۹۷ مصدوم در حادثه پلاسکو/توزیع ماسک‌های استاندارد در منطقه

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور آخرین جزئیات روند درمانی مصدومان حادثه پلاسکو را تشریح و در عین حال توضیحاتی درباره ماسک‌های توزیع شده میان نیروهای عملیاتی حاضر در صحنه حادثه ارایه کرد.

کولیوند گفت: از ابتدای حادثه تا کنون ۱۹۷ مصدوم داشتیم که از این تعداد ۱۵۰ نفر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند؛ چرا که ما در آنجا پزشک، متخصصین طب اورژانس و اتوبوس آمبولانس داشتیم و می‌توانستیم خدمات را ارائه دهیم.

وی افزود: از این تعداد مصدوم، ۴۵ نفر هم برای ادامه درمان به بیمارستان‌ها اعزام شدند که خوشبختانه ۴۱ نفر از آنها با حال عمومی مناسب مرخص شده و چهار نفر همچنان بستری‌اند که البته روند درمان‌شان رو به بهبود است.

کولیوند با بیان اینکه در این مدت برای رعایت مباحث بهداشتی و بحث‌های سلامت، تعداد قابل توجهی ماسک میان امدادگران توزیع کردیم، افزود: دو دستگاه جدید هم برای سنجش میزان مسمومیت با گاز در منطقه مستقر کردیم تا سریعا مسمومیت را تشخیص دهیم. همچنین تیم‌های حمایتی روحی و روانی نیز هم برای امدادگران و هم برای خانواده‌های مصدومین و مفقودین قرار دادیم.

کولیوند درپاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره ماسک‌هایی که برای امدادرسانان توزیع شد، گفت: امدادگرانی که در آنجا کار می‌کردند خودشان ماسک‌های مخصوص داشتند و ما هم برای سایرین ماسک N۹۵ که بالاترین استاندارد جهانی را دارد توزیع کردیم. بنابراین مشکلی از این جهت وجود نداشت.

** ۱۰:۵۱: فعالیت ۱۵۰ کامیون برای انتقال آوارهای پلاسکو به سکوی هرندی

معاون اجرایی مدیریت نظارت و ارزیابی امور مناطق شهرداری تهران که وظیفه ساماندهی جابه‌جایی نخاله‌ها را برعهده دارد، از فعالیت روزانه ۱۵۰ کامیون برای جابه‌جایی نخاله‌ها خبر داد.

قنبر آدینه‌وند صبح امروز در حاشیه آواربرداری پلاسکو با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد عملیات آواربرداری انجام شده است، گفت: وظیفه آواربرداری به سازمان پسماند شهرداری سپرده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کامیون روزانه نخاله و آوارهای پلاسکو را جابه‌جا کرده و به سکوی هرندی منتقل می‌کنند، گفت: سکوی هرندی که محل دپوی آوار است، تحت نظارت نیروی انتظامی قرار دارد.

آدینه‌وند با بیان اینکه با توجه به پیچیده شدن سازه فلزی به یکدیگر، کار تا اندازه‌ای سخت و دشوار شده است، گفت: به همین دلیل قیچی‌های مکانیکی در محل آوار حضور دارند تا نسبت به بریدن سازه فلزی اقدام کنند.

معاون اجرایی مدیریت نظارت و ارزیابی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد تا قبل از روز پنجشنبه آواربرداری به اتمام برسد، گفت: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم هرچه زودتر معبر باز شود.

**۱۰:۱۷ در حال حاضر چندین گاوصندوق کشف شده و تلاش برای یافتن سایر گاوصندوق‌های شخصی و بانکی (تجارت) ادامه دارد. گاوصندوق‌ها پس از کشف در اختیار ناجا قرار گرفته و پس از بررسی به مالک تحویل  داده می‌شود.

**۰۹:۱۰ ، گزارش خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که فعالیت قیچی‌برها  و ماشین آلات سنگین، پیشرفت خوبی در آواربرداری داشته است. ده‌ها کامیون در محل حادثه فعال هستند و نخاله ها را از منطقه پلاسکو به مکان تعیین شده  منتقل می کنند.

پیش بینی می‌شود عملیات آواربرداری تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

در حال حاضر بیش از یکصد آتش نشان و نیروهای امدادگر در منطقه در حال فعالیت هستند.

علت عمده حریق‌های برجای مانده و دود حاصل از آن پارچه‌ها و طاقه‌هایی هستند که در میان آوارها وجود دارند.

فعالیت بیل‌های مکانیکی در ضلع جنوبی منطقه همچنان ادامه دارد و در عین حال نیروهای آتش نشان در ضلع غربی نیز فعال هستند و امیدوارند امروز تعدادی از پیکرهای قربانیان را در این بخش پیدا کنند.

**۰۸:۱۰: به گزارش خبرنگار ایسنا، ماشین‌های سنگین جهت تسهیل و افزایش کیفیت آواربرداری‌ها در محل حادثه مشغول فعالیت هستند این در حالی است که همچنان دوود از زیر آوارها متصاعد می‌شود. به دلیل آنکه در ضلع غربی ساختمان پلاسکو که به ظاهر امکان یافتن اجساد بیشتری وجود دارد، تلاش و کاوش‌ها بیشتر است. در عین حال نگرانی‌هایی درخصوص آتش‌های اطفاء نشده زیر آوارها وجود دارد.

**۰۸:۰۵: تعداد زیادی پیکنیکی از میان آوار ساختمان پلاسکو کشف شد. گفته می‌شود این ساختمان به دلیل مسائل ایمنی نتوانسته بود انشعاب گاز بگیرد به همین دلیل از کپسول، پیکنیکی و گازوئیل استفاده می‌کردند.

**۰۷:۴۰: پلاسکو از زاویه‌ای دیگر

**۰۷:۳۰:

**۰۷:۱۵: امیدواریم کسانی را که احتمال زنده‌ماندشان می‌رود، «زنده» از زیرآوار بیرون بیاوریم

به گزارش ایسنا، شریف‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی درخصوص آخرین اخبار از روند عملیات پلاسکو گفت: همکارانم تونلی به سمت موتورخانه واقع در زیرزمین ساختمان پلاسکو حفر کرده بودند و در آن‌جا نشانی از پیکرها و اجساد زیر آوارماندگان نیافته بودند لذا تونلی فرعی به سمت اتاقی در کنار موتورخانه حفر شده بود که همکاران موفق شدند پیکر چهار شهروندان غیرآتش‌نشان را از این اتاق بیرون بیاورند. شریف‌زاده افزود: هنوز هم امیدواریم کسانی را که احتمال زنده‌ماندشان می‌رود، زنده از زیر آوار بیرون بیاوریم.

** ۰۶:۰۰  تخریب  و آوار برداری ساختمان مجاور پلاسکو که به دستور دادستانی برای سرعت در آوار برداری صورت گرفته بود، به پایان رسید.

**  ۰۵:۵۰  توزیع صبحانه همزمان با ادامه عملیات

**۰۵:۴۵

با گذشت پنج روز از آغاز عملیات آواربرداری ساختمان پلاسکو در ساعت ۵:۴۵ دقیقه بامداد عملیات به صورت بی‌وقفه در سرمای تقریباً  ۲ درجه بالای صفر ادامه دارد.

این عملیات در دو جبهه شمالی و جنوبی در حالی ادامه دارد که ساعاتی پیش پیکر چهار نفر از جان‌باختگان این حادثه از زیر آوارها پیدا و توسط نیروهای امداد و نجات بیرون کشیده شد.

در حال حاضر دو تا دستگاه بیل ۸۰۰ هم به تجهیزات آواربردار اضافه شده اند تا عملیات تسریع یابد.

محدودیت‌های ترافیکی در منطقه همچنان ادامه دارد.

«اذان صبح به افق پلاسکو»

**۰۳:۵۰: آواربرداری همچنان ادامه دارد.

**۰۳:۰۰ : افزایش حجم دود با وزش باد در محوطه عملیات آوار برداری پلاسکو

**۰۲:۰۵: به گزارش خبرنگار ایسنا، فراهانی، معاون اورژانس کشور از انتقال پیکر ۴ جانباخته پلاسکو به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: نیروهای اورژانس بلافاصله پس از شناسایی اجساد به محل اعزام و با انجام معاینات و تایید عدم وجود علایم حیاتی، این افراد را برای سیر مراحل قانونی به پزشکی قانونی منتقل کردند. وی افزود: تا کنون به ۱۹۵ نفر از مصدومین این حادثه از سوی اورژانس تهران خدمات رسانی شده که ۴۵ نفر آنها به بیمارستان و ۱۵۰ تن به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

**۰۱:۵۰: گزارش خبرنگار ایسنا حاکی از سرگیری مجدد عملیات آوار برداری در ضلع شمال پلاسکو است.

**۰۱:۴۱: توقف دوباره عملیات آواربرداری با فریادهای یک آتش نشان

به گزارش خبرنگار مستقر ایسنا در محل حادثه پلاسکو، با گذشت یک ساعت از بامداد امروز و در حالی که حدود ۳۰ دقیقه از آغاز عملیات آواربرداری گذشته بود، بار دیگر با فریادهای یک آتش نشان، لودرها و بیل‌های مکانیکی کار خود را متوقف کردند. در حالی که حدود یک ساعت پیش با توقف عملیات آواربرداری پیکر چهار نفر از جان باختگان حادثه پلاسکو پیدا و از زیر آوار خارج شد، هم اکنون با فریادهای یک آتش نشان عملیات باز هم متوقف شده و گمان می رود پیکر یا پیکرهای دیگری در زیر آوارها پیدا شده باشد.

**۰۱:۲۳: کشف پیکر چهار تن از همشهریان از زیرآوار پلاسکو

به گزارش ایسنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی از خروج چهار پیکر غیر آتش‌نشان (شهروند) از زیر آوار از دقایق ابتدایی بامداد امروز تا این لحظه خبر  داد. وی با بیان اینکه دقایقی قبل در ادامه عملیات حفاری که به طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو منتهی می شد پیکر چهار نفر از همشهریان غیرآتش نشان که زیر آوار مدفون شده بودند کشف و تحویل اورژانس شدند تا به پزشکی قانونی منتقل شوند گفت: از آنجا که احتمال می رود کسان دیگری در این محدوده زیر آوار باشند فعلاً در همان مکان عملیات را ادامه می‌دهیم.

**۰۱:۰۰ : به گزارش ایسنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی ضمن بیان اینکه تیم های امدادی با حفر کانال از سمت غرب پاساژ پلاسکو وارد ساختمان شده و دقایقی قبل موفق شدند سه جسد را کشف کنند گفت که این اجساد همگی شهروند بوده و در میان آنها آتش نشانی وجود ندارد.

**۰۰:۴۵: به گزارش ایسنا، کولیوند رییس اورژانس کشور از خارج شدن سومین پیکر از تونلی که به سمت موتورخانه پلاسکو می رود خبر داد و گفت: به این ترتیب تعداد کشته شدگان یافت شده حادثه پلاسکو تا کنون با احتساب یک فوتی روز اول در بیمارستان به ۶ تن رسید.

**۰۰:۲۰: به گزارش خبرنگار مستقر ایسنا در محل حادثه پلاسکو، لحظاتی پیش کولیوند، رییس اورژانس کشور با حضور در محل حادثه به ایسنا گفت: هم اکنون ۶۰ تیم فوریت پزشکی به همراه ۸ متخصص در محل حضور دارند این در حالیست که از ابتدای حادثه پلاسکو تا کنون ۱۸۷ نفر مصدوم شده‌اند که ۴۳ نفر آنها در بیمارستان و سایرین در محل حادثه توسط تیم‌های فوریت پزشکی درمان شده‌اند.

**۰۰:۰۵: سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا از کشف و خروج دو جسد از زیر زمین موتورخانه پلاسکو خبر داد و گفت: پیکر یک تن تحویل عوامل بهشت زهرا مستقر در محل و جسد دیگر در حال انتقال به خارج از محل حادثه است.

**۰۰:۰۱: به گزارش خبرنگار ایسنا، در حال حاضر عملیات آوار برداری در محل حادثه متوقف و ظاهرا علایمی از وجود پیکر جانباختگان در ضلع غربی ساختمان پلاسکو مشاهده شده و نیروهای تجسس با جدیت در حال فعالیت هستند.

** ۰۰:۰۰ مهلت سه ماهه کارفرمایان پلاسکو برای پرداخت حق بیمه

به گزارش ایسنا، محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی از اشتغال ۲۰۰۰ کارفرما و کارگر در پلاسکو خبر داد و گفت: شهدای آتش نشان قراردادی و پیمانی تحت پوشش تامین اجتماعی بودند مستمری آنها به‌زودی برقرار می‌شود.   همچنین مهلت سه ماهه‌ای برای پرداخت حق بیمه به کارفرمایان ساختمان پلاسکو تعیین شده که در صورت نیاز این مهلت قابل تمدید است. وی در ادامه از پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که کارگران پلاسکو را به‌کار بگیرند خبر داد.

به روز رسانی می‌شود

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۱:۰۱

خدایا صبر بده به بازماندگان

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۱:۱۳

مگه دو روز پیش نمیگفتن موتورخونه خالی بوده پس چجوری الان اینا رو از موتورخونه پیدا کردن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۴:۴۴

بنابر گفته ی تعداد از کسبه افراد حاضر در بخش های زیرین ساختمان از نیروهای فنی و تاسیساتی ساختمان پلاسکو بوده اند. طبیعی است که این افراد در زمان حادثه در ساختمان حضور داشته اند اما اینکه چرا حضور آنان را تا زمان کشف اجساد به تعویق انداخته اند ....

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۸:۰۷

بعد گفتن که اونجا موتورخونه نبوده اشتباه شده

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۱۶

سلام دوست عزیز ، کجای این خبر اومده که این اجساد رو از موتورخونه در آوردن؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۱:۱۶

امیدمان نا امید شد

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۱:۳۵

زنده بودن پیام دادن ما زنده ایم.... تکذیب کردین تکذیب کردین تکذیب کردین خداااااااا .....

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۱:۴۰

و الله اگه به جای تکذیب میگفتن اس ام اس زدن زنده بودن ولی نتونستیم نجاتشون بدیم بهتر بود ... متأسفم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۱:۴۱

ظهر اعلام میکنن هیچ جسدی تو موتور خونه پیدا نشد اس ام اس هم تکذیب کردن گفتن ارسال نشده مبنی بر زنده بودنشون بعد ساعت 1 شب اعلام میکنن جسد 4 نفر از موتور خونه پلاسکو پیدا شد وااااااااای بر شمااااا واااااای بر کوتاهی شماااااااا

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۵:۵۵

بیچاره ها چه کوتاهی کردن؟ سه شیفت دارن کندوکاو میکنن. ترخدا بی انصاف نباشیم. به قدر کافی فضای مجازی رو مغزو اعصابمون پارازیت میندازه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۲۳

چه کوتاهی برادر کار 24 ساعته ادامه داره قرار نیست من وشما از بیرون گود بگیم .... ما هم کوه درد وغمیم اما این راهش نیست انصاف داشته باشیم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۰۵

جسدا از موتور خونه پیدا نشده از راهروی منتهی به موتور خونه پیدا شده

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۴۴

تایید و تکذیب اس ام اس دردی رو دوا نمیکنه 15 طبقه آوار شوخی نیست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۷

حتي دقيق نمي خونيد! از اتاق كناري اجساد رو پيدا كردن! توروخدا انقدر جبهه نگيريد و جو سازي نكنيم...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۳:۳۷

از وقتی این خبر رو شنیدم حالم خیلیییییی بد شده.....مگه نگفتین تو موتورخانه کسی نیست .....😣😣😣 ینی زنده بودن و دیر به دادشون رسیدیم 😣😣

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۴:۵۷

عرض تسلیت به ملت ایران و ارزوی صبر برای خانواده های زیر اوار مانده گان اگرلباس اتش نشان های فدا کار ما از اول به سیستم Gps متصل بودند این همه وقت تلف نمیشد و محل دقبق اون ها در ساختمان مشخص میشد شاید خیلی هاشون زنده از زیر اوار بیرون میومدن نمیدونم کشور ما کی می خواد از این همه پیشرفت علم استفاده کنه ....

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۵:۱۱

کسی منکر زحمات این عزیزان نبوده اما رسانه ملی اخبار را یا وارونه اعلام میکنه یا مخفی کاری یا تکراری

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۶:۳۶

اقا جان! میگه:"...تونلی که به سمت موتورخانه پلاسکو می رود...". نگفته کجای زیرزمین منفی یک که! اون زیر معلوم نیست چه وضع بدیه. پر از اوار و خطر. این بنده های خدا شب و روز دارن زحمت میکشن و با جون و دل کار میکنن. ماها تو خونه های امن، کنار واستادیم و هر ان منتظریم سوژه پیدا کنیم و دست به انتقادهای بی رحمانه و بی اساس بزنیم! تو رو خدا کمی منصف تر باشیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۷:۳۰

خدا به بازماندگان صبر بده خواست خدا بوده چه میشه کرد.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۷:۴۷

اتاق کنار موتور خونه...درست بخونید.احساسی هم نشید/.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۷:۵۱

به خدااااااگه به جای تکذیب میگفتن اس ام اس زدن زنده بودن ولی نتونستیم نجاتشون بدیم بهتر بود ... متأسفم .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۸:۰۳

چرا اینقدر امنیتیش میکنن یه آتش سوزی بوده دیگه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۴۰

ایکاش عزیزت میمرد اونجا که حال ما رو درک کنی....

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۸:۲۸

قالیباف نشان داد لیاقت شهرداری را ندارد.... وقتی 4 تا کشتی گیر و کاراته بازو وزنه بردار می شن اعضای شورای شهر، عاقبت کار یعنی همین...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۵۵

متاسفانه از ضعف شدید مدیریتی رنج می بریم و هر چه میکشیم نیمی از سوء مدیریت و نیم دیگرش از نا هماهنگی و نابخردانه رفتار کردن مردممونه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۸:۵۰

سلام و خدا قوت به همه که دارن دست به دست هم برای پیدا کردن ابدان پیکر جانفشانان تلاش می کنن . دوستان توجه کنید این آواری که ما داریم میبینیم شامل فقط اسکلت فلزی در هم پیچیده نیست شما دود و آتش و بتن و مصالحی که در اثر رد شدن بیل های مکانیکی بر روی اونها خرد و ریز می شد به اضافه هزاران تن ابزاری که توی پلاسکو بوده و میز و گاو صندوق و انبار انبوهی از لباس و شیشه و صندلی و میز و راه پله ها و نرده های راه پله ها و سقف ها و لوله ها و ابزار انتقال گازوئیل به طبقات و مخازن بزرگ دیگ آب گرم و کمپرسورهای سنگین کولر گازی و تزئینات داخلی و میلگردهای کار شده در سقف و کف و سنگ و سرامیک کف و لوازم اداری و هزاران تکه دیگری که قابل حدس زدن نیست رو به این فاجعه اضافه کنین تازه می فهمین که توی خیابون جمهوری و در محل فاجعه ساختمان پلاسکو چه خبر بوده و هست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۰۹

تا كى كوتاهى تا كى ؟ تا كى بى توجهى به مردم به شرايط به امكانات تا كجا بايد پيش بريم؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۱۱

اينا جز تكذيب كار ديگه اي هم بلدند!؟ زنده بودن و شاهد مرگ همديگه بودن تو اين چند روزِ لعنتي....

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۱۵

آوار سنگینی بود اگر زنده هم بودن… اگر پیامک هم داده باشن… این حجم آوار شانس زندگی رو ازشون گرفت! متاسفانه در حوادث اینچنینی باور نداریم, حقیقت رو شوخی میگیریم کاش زنده بودن و میپرسیدیم واسه چی داخل ساختمان موندین چرا با اشتباهتون خانواده ها و ملت رو عزا دار کردین؟ چه چیزی با ارزش تر از جان شیرینتون اونجا بود آخه؟ چه چیزی؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۳۷

در ابتدا اعلام شد 4 نفر در موتورخانه زنده اند و در نهایت هم چهار جسد از موتورخانه خارج شد.دیگر جای هیچ بحثی نیست.اما هیچ نیرویی هم کوتاهی نکرد حجم کار بسیار بالا بود.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۴۰

سلام من نمی دونم این کار و کردن یا نه اما یه پیشنهاد دارم تو همون تونل که حفر کردن یا تو همون تونل فرعی و تو تونلهای دیگه که حفر کردن یه مودم خیلی قوی و مجانی بزارن شاید اونایی که اون زیر احتمالا و به امید پروردگار بزرگ زنده هستن شاید بتونن با کمک اون خبر بدن چون به هر حال آنتنهای موبایل یه محدودیتهایی دارن که وای فای قوی اونو کمتر داره با امید خدا

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۴

شما فكر ميكنيد اين مسئولها بفكر مردم هستن؟اينا توتلاش هستن ببينن چطور اززيره اين كار دربرن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۶:۰۳

پیشنهاد خوبیه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۴۸

اگه خبرو خوب خونده باشید نوشته بود اتاق بغل موتور خونه یعنی تو موتور خونه کسی نبوده بیچاره ها دارن کار میکننددیگه نمیتونن دینامیت بزارن برن تو زیر زمین ک

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۵ ۰۲:۵۳

سلام. روح همه جان باختگان این حادثه غریق رحمت خداوند باشد. قصد بی احترامی ندارم ولی بعضی از کسانی که نظر میگذارند انگار متن را درست نمیخونند و بعد از روی چیز مبهم و نادرستی که شتابزده براشون بوجود آمده قضاوت، اتهام زنی و نتیجه گیری می کنند و نظر میگذارند. این مورد در هر مبحثی و سایتی ممکنه اتفاق بیفته و بنظرم میتونه روی ذهنیت افراد تاثیر بگذاره. این مطلب واقعا جای تاسف داره...کاش همگی بیشتر بتونیم تاثیراتی که روی دیگران می گذاریم را کنترل کنیم.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۴۹

امیدمون از دست رفت!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۵۷

من که با این عزیزان هیچ نسبتی نداشتم تو این چند روز از شدت استرس افسردگی گرفتم . فقط امیدوارم که هر چه زودتر از این عزیزان خبری بشه و خانواده های اونها از نگرانی در بیان . به خدا هیچ کس نمی تونه خودشو حتی واسه یک ثانیه جای خانواده این عزیزان بزاره . مسئولین محترم لطفا فکر کنید جای این آدم ها می تونست هر کس دیگه ای هم باشه شمارو به خدا فکری بکنید تا زودتر این عذاب تموم شه .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۰۴

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد که همکارانش «تونلی به سمت موتورخانه واقع در زیرزمین ساختمان پلاسکو حفر کرده بودند و در آن‌جا نشانی از پیکرها و اجساد زیر آوارماندگان نیافته بودند لذا تونلی فرعی به سمت اتاقی در کنار موتورخانه حفر شده بود که همکاران موفق شدند پیکر چهار شهروندان غیرآتش‌نشان را از این اتاق بیرون بیاورند»

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۲۸

197 مصدوم به علاوه یک سگ اگر جای سگه بودم میرفتم مسئولین محترم را گاز میگرفتم، هیچ کاریمم نمیتونستن بکنن سگ هم نشدیم، اه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۲۹

هموطنان گرامی به جای خدا قوت و خسته نباشید به این زحمت کشانی که بی وقفه دارند تلاش میکنند تا آوار برداری انجام بشه شما را به خدا با بی رحمی تان باعث رنجش شان نشوید موتورخانه زیر تلی از خاک مدفون بود بندگان خدا از هر طرف خواستند راه به موتورخانه باز کنند نتوانستند دود و آتش از یک طرف. از طرف دیگر گودال حفر کردند تا عمق چند متر موتورخانه قابل دسترسی نبود. یک لحظه هم کوتاهی نشده . همه مان شاهدیم این همه آدم در حال آوار برداری هستند از هر طرف هم نهایت سعی خود را کردند تا به موتورخانه لعنتی برسند. با اون حجم آهن آلات که بر سر طبقات زیرین افتاده حتی تصور این مطلب که کسی در طبقه زیرین زنده باشه ممکن پذیر نیست از طرفی گرمای سوزاننده آتش که با آوار برداری شدت پیدا میکنه یقیننا اگر فردی زنده هم باشه رو خفه میکنه پس زود قضاوت نکنید

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۳۰

همه چیز با بیمه وشاید کمک دولت و... جبران میشه ولی جان عزیزان برای عزیزانشان کی جبران میکنه ؟ خدایا صبر شان ده.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۵

ما مردم ایران متاسفانه به خودمون اجازه می‌دیم که در مورد هرچیزی که دانشش رو نداریم اظهار نظر کنیم. می‌خواد پزشکی باشه، سیاست باشه، مسائل خانوادگی و روانشناسی باشه... هر چیزی. الحمدالله این همه کارشناس آواربرداری و حفاری هم داشتیم و خبر نداشتیم! هیچ فکر کردین این انتقادتون به کار کل مجموعه عملیاتی چقدر خستگی رو به تن تک تک نیروهای زحمتکشی می ذاره که دارن کار می کنن اون هم شبانه روزی برای پیدا کردن دوستان و رفیقهای عزیزشون. متوجه تاوان حرف‌های و انتقادهاتون هستید؟ انگار که این افراد اون پایین بودن و زنده و نیروها هم اون بالا داشتن چایی می خوردن و می گفتن ولش کنیم صداش رو در نیاریم! زشته این حرفها که فکر می‌کنید انتقاده.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۴:۱۰

خداوند به خانواده شهدای پلاسکو صبربدهد امیدواریم افراد کاندید شورای شهرهایمان تجمیع افراد متخصص و آگاه به مسائل روز باشند شهرتهران ،پایتخت ایران، با توجه به مشکلات شهرنشینی جایگاه افراد متخصص و فنی امور شهری خالی است ما مردم تهران می بایستی به افراد متخصص ، متعهد به مردم و کشور رای بدهیم . انشاء ا.. در دورهای بعد افراد متخصص در امورشهری ، ترافیک ، عمران ، تاسیسات ؛ شهرسازی دارای استراتژی و برنامه هستند رای بدهیم . و هر شهروند با مشاوراز افراد متخصص محیط کار و زندگی خانوادیمان را ایمن کنیم این حرکت نیاز به هزینه بالای ندارد. با تشکر - قاسمی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۳۷

تو موتورخونه نبودن که ، تونل زدن به موتور خونه چیزی نبود یه تونل فرعی میزنن که میخوره طبقه منهای یک ، اونجا این بندگان خدا رو پیدا میکنن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۳۹

من و شما اینجا پشت کامپیوتر نشستیم میگیم لنگش کن بر فرض زنده بودن و اس ام اس دادن ،این بدبختا که با کوه غم اندوه از دست دادن بهترین دوستاشون دارن کار میکنن ، بازم جونشون و به خطر انداختن تو اون آوار شبانه روز کار میکنن ، مطمين باشین اونا بیشتر از ما آرزوی زنده پیدا کردن و لو زخمی حتی یک نفر و دارن .... بی انصاف نباشیم ... نمک رو زخم خانواده هاشون نپاشیم که صبر تنها چیزیه که لازم دارن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۶:۰۲

شما درست میفرمایید.نیروهای امدا و نجات و آتشنشانان مستقر درمحل مطمئنا همگی فداکار و بدون فوت وقت دارن زحمت میکشن. اما سوال اینجاست آیا امکاناتی که در همه جای دنیا برای این شغل ها وجود داره اینجا هست؟ چرا نباید ما از هلیکوپتر های مخصوص آتش نشانی استفاده کنیم ؟ که اگر بودن شاید این اتفاق نمی افتاد و حرارت شالوده ساختمان رو از بین نمی برد که بخواد ریزش کنه روی دلیر مردانمون.فقط و فقط مسئولین مقصر هستند.در مقابل جان مردان غیور ما. در مقابل داغ پدر و مادر در مقابل اشک همسر و فرزندان این بزرگ مردان و در مقابل من و شما...

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۴۶

آخه به نظرشما توساختمان واسه چی می تونستن باشن؟ غیر از اینکه به وظیفه انسانی خودشون عمل کردن و قصدشون این بوده کسی تو ساختمون نموده باشه. انشاءاله بقیه رو زنده پیدا کنن. واقعاً تأثربرانگیزه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۲:۰۹

خدایا ... دیگه تحمل این همه درد واسم سخته . این مملکت پر از درد وگرفتاری مردم شده ادماش بهم رحم نمیکنن ... پر شده از دروغ .فریب .نیرنگ . خدا خودت به فریادمون برس بده جرأتی که در برابر ظلم سکوت نکنم. بده توانی که ظلم نکنم. بده قدرتی که خدمت بکنم.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۲:۱۱

اگر کسی زنده باشه موبایلش خاموش میشه بعد از چهارروز شارژ موبایلش تمام میشه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۲:۱۷

سلام فقط میتونم بگم میتونست خیلی بهتر ازاینا جمع بشه.ومیتونستیم نتیجه خیلی بتری بگیریم تقصیر کارکنان وزحمتکشان نیست تقصیر دست های پشت پرده است وگرنه نیرو های کمکی که قدرت ندارند

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۲:۲۸

دوستان تورو خدا انصاف داشته باشین این بدبختا 5 روزه نه خوابی نه استراحتی دارن تلاش می کنن سخت بوده دیگه 17 طبقه سازه فلزی . ماها تو جای گرم و نرم نشستیم به موقع می خوریم و می خوابیم و هر وقت عشقمون کشید یه سری به صفحات خبری می زنیم و همش انتقاد و سیاه نمایی بسه دیگه یکمی عاطفه داشته باشین . بخدا اعصاب همه رو با این سیاه نماییا داغون کردین

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۳:۳۷

... حالا مسخره است که اصلا راجع به آتش نشانانی که از جان دل در راه شهر و کشورشان خون خود را هدیه کردند بحثی باشد که شهید محسوب شوند. خواست مردم بی‌برو و برگرد همین است که خانواده آنها از بالاترین مزایا بهرمند شوند. و پیکر آنها نه در بهشت زهرا در قطعه منا، که در مکانی در داخل شهر در نظر گرفته شود تا همیشه یادشان زنده باشد.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۰

سلام و ضمن خسته نباشید خدا قوت با این اتفاق تلخ ماهم مردیم روح همه عزیزان از دست رفته شاد

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۴:۵۹

با اون حجم آوار اگه هم تو موتور خونه کسی بود یه لشکر میبایست از جون خودشون میگذشتن تا اونا رو نجات بدن ...بقول سخنگوی آتش نشانی ""دقت نباید فدای سرعت کار بشه""

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۶:۴۴

اگر یک زلزله بیاید همه مردم نابود می شن و نمی شه آنها رااز زیر آوار در آورد خدا به همه مون رحم کنه.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۵:۳۷

یک عده هم فقط بلدن حرف مفت بزنن، اگر فرضکنیم که اس ام اس هم زدن چرا باید در نجاتشون تعلل بشه، اگر زنده بیرون میومدن که افتخار خیلی بزرگتری برای مسئولین میشد، خوبه دارید میبینید که بندگان خدا از آتش نشان و کارگر شهرداری و غیره شبانه روز دارن با یک چشم اشک و یک چشم خون تلاش میکنن، همینطوری نشستن نظر دادن خوب البته آسونه ولی در عمل هزار پیچیدگی داره، سم پاشی فایده نداره فقط دل زحمت کشا و خانواده های داغدار رو خون میکنید.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۷:۵۰

فراخوانی اعلام شود برای کمک به کسبه پلاسکو، هر ایرانی به اندازه وسع و توانش کمک کند. دولت هم یک بلاعوضی از بودجه عمومی بدهد. فکر کنم هیچ درمانده و خانه خرابی باقی نماند.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۸:۲۱

بياييم بجاي نظرات ضدونقيض با يك عزم ملي صندوقي واسه كمك درست كنيم ؛فقط لطفا نگيد وظيفه ما نيست و وظيفه دولت است ؛ما كار خودمان را ميكنيم حالا اگر دولت هم قدم مثبتي برداشت ميفهميم مردم را دوست دارد ؛؛؛فقط كمك مالي و معنوي در كنار هم التيام بخش است ؛بعدش ميفهميم كي واقعا واسش مهمه و كي فقط ميگه نوچ نوچ مردان آنش خدا همراهتان

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۹:۱۱

یه عده جم شدن به جو سازی تو این شرایط.آخه چطو باید دقیقا بفهمن که هر کدومش کجا هستن ک برن نجاتش بدن.بنظرشما عمدا بیرون نکشیدنشون!!!!!؟خجالت بکشین

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۵

ای مسیح،خودت میدونی من عاشقت هستم،تومن از مرگ نجات دادی،،مردم سرزمینم ایران واتشنشانان خانواده هاشون توحمایت کن،،،امین

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۰

واقعا خسته نباشن این آتش نشانای عزیز با وجود غم از دست دادن دوستا و همکاراشون شبانه روز کار میکنن. شبکه ۶ رو نگاه کنید زنده زحمتاشونو پخش میکنه.نشستن تو خونه به جای همدردی حرف بی پایه میزنن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۷

فقط یه سوال: مگر نه اینکه تعدادی اس ام اس داده بودن که زنده هستند؟؟ یعنی مملکت ما انقدر عقب مونده اس که نتونست حداقل اونایی که زنده بودن رو نجات بده؟؟ اونوقت آقایان این همه ادعا دارند؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۵

پیکرهای شهدای آتش نشان را بنفع کسی مصادره نکنید این گروه آنقدر اجر و قرب دارندکه نیاز به قرار گرفتن در کنار کسی را ندارند شهدای آتش نشانی نیاز به اعتبار دیگران ندارند.........

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۲۳:۴۵

چیزی که خیلی برای من جای تعجبه اینه که از همه جا مردم متاثر ابراز همدردی کردن و تسلیت گفتن، از دختران شین آبادی بگیر تا کشتی گیرها تا آتش نشانی های مختلف تا نوگلان همدان، حتی در ابعاد بین المللی بیشتر کشور های همسایه، نماینده سازمان ملل، آتش نشانان کانادا و دوبلین و ... . اونوقت با گذشت پنج روز از حادثه هنوز کسبه ساختمان پلاسکو یک بیانیه ندادن از آتش نشانها برای نجات جونشون تشکر کنن و بابت شهادت همکارانشون که در واقع به خاطر نجات همین کسبه از دست رفتن شدن تسلیت بگن. فقط نگران اموال از دست رفته و گاو صندوق هاشونن که یه وقت خدایی نکرده نیروهای امدادی حین اجرای عملیات نجات وسوسه نشن برن سر وقتشون. پول آخه چیه آدم حسابی اگه این ها نبودن تو هم ممکن بود زیر همین ساختمون خوابیده باشی و خانواده ات غمدار و بی سرپرست شده باشن، برو دستشون رو ببوس.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۱۵:۵۸

خف

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۰۰:۲۰

ﺧﺪا ﭘﺸﺖ و ﭘﻨﺎﻩ ﺑﺎﺯﻣﺎﻧﺪﮔﺎن ﺗﺎ ﻭﻗﺘﻲ ﻛﺴﻲ ﺟﻠﻮﻱ ﭘﺎﺭﺗﻲ ﺑﺎﺯﻱ ﺭﻭ ﻧﮕﻴﺮﻩ اﺯ اﻳﻦ اﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ. ﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺩﻳﺪ

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۰۲:۰۲

من متوجه نمیشم . همینطوری الان توی منفی 3 گوشی انتن نمیده . چطوری زیر اوار اس ام اس دادن ما زنده ایم . بعد چطوری فرصت کردن برن طبقه سوم تو کمتر از 10 ثانیه . ادم بهتره عقلش رو به کار بندازه . واقعا دست تک تک این بنده های خدار رو بوسید که شبانه روزی دارن کار میکنن . و ما نشستیم داریم تلاش اونارو زیر سوال میبریم . فقط بلدیم به حرفای فضای مجازی گوش کنیم که هیچ صحتی هم نداره . بهتره یکم بهم اعتماد داشته باشیم . همه ی ما از یه خونیم .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۰۲:۰۸

چه کوتاهی کردن این بنده های خدا ؟ حجم اوار فوق العاده بالا بوده . کلاف های آهنی توی هم پیچ خوردن . سریعتر از این امکان نداشت پیش برن . ز طرف دیگه هم باید امنیت افرادی که دارن تلاش میکنن برقرار شه ما یاد گرفتیم فقط گله کنیم از هم . بجای تشکر از این همه زحمت . حرارت به چهارصد درجه رسیده اون پایین . هیچ جنبنده ای زنده نمیمونه توی این هوا که بخواد زنگ یا اس ام اس بزنه .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۶ ۲۱:۲۳

كسي در مورد كوتاهي نيروهاي جان بر كفي كه دارن تلاششون رو ميكنن حرفي نزده كه همه موضعگيري مي كنيد . بحث بر سر اينه كه متاسفانه با مردم با صداقت رفتار نميكنن. از ابتدا كاملاً معلوم بود كه از موتورخونه اس ام اسي اومده يا زنگي زده شده كه تمركز نيروها به سمت حفر كانال و دستيابي به اون سمت رفت، ولي متاسفانه با همه تلاشها اميدها از دست رفت و فقط جسد اون چهار نفر رو تونستيم بيرون بياريم. مطمئناً همه سپاسگذار كساني هستيم كه تمام تلاششون رو براي زنده بيرون اوردن همنوعانشون انجام دادن اما اين خيلي بده كه مسئولين به شعور مردم توهين كنن و كل ماجرا رو تكذيب كنن.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۹

هیچ کس تلاش امداد رسان ها رو نادیده نگرفته واگر غیر از این باشه بی انصافیه اما جابجا گفتن اخبار باعث میشه مردم بیشتر واکنش نشون بدن اگر میگفتن متاسفانه با این حجم امار نشد زود تر به هموطن ها مون برسیم مردم انقدر واکنش نشون نمیدادن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۲۱:۴۵

علاج واقعه رو قبل از وقوع باید کرد گیریم اون چهار نفرم زنده بیرون میومدن تکلیف بقیه افرادی که از دست رفتن چی میشد از قبل باید جلوی فعالت همچین ساختمان هایی گرفته میشد از قبل باید لباس اتش نشان های ما به تراشه کوچک Gpsمجهز میبود که همون دقایق اوا محل دقیق اونها تشخیص و فقط اون نقاط اوار برداری میشد اون وقت خیلی شاید زنده بیرون میومدن

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۶ ۰۰:۴۵

ضمن سلام و عرض تسلیت واقعا نظر ایشون بجا بود کوتاهی از سیستم امنیتی است اگر تجهیزات به روز باشه در این حادثه ها مطمئن باشیم کمترین تلفات را داریم همانطور که برادخودشون با امنیت ترین خودرو ها رو انتخاب میکنن