• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403022618777
  • خبرنگار : 71461

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله با اهتمام بنیاد بین‌المللی غدیر

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله با اهتمام بنیاد بین‌المللی غدیر

نهمین همایش تبیینی ترویجی مباهله به طور همزمان در 37 نقطه از داخل و خارج از کشور و همچنین نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله در سطح ملی با هدف تولید محتواهای فرهنگی و هنری توسط فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسن مشتاقی -معاون اجرایی و برنامه‌ریزی بنیاد بین‌المللی غدیر- با اعلام این خبر گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر در راستای اهداف مقدس خود در طول 8 سال گذشته  هشت دوره همایش تبیینی ترویجی مباهله را با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی برتر کشور برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در سال  جاری علاوه بر برگزاری نهمین همایش تبیینی ترویجی مباهله به طور همزمان در 37 نقطه از داخل و خارج از کشور، ‌نخستین جشنواره فرهنگی هنری مباهله را در سطح ملی با هدف تولید محتواهای فرهنگی و هنری توسط فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار خواهیم کرد.

این عضو هیئت امنای بنیاد بین المللی غدیر اظهار کرد: :رویداد عظیم مباهله سند حقانیت اهل‌بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) است که در آیه شریفه 61 سوره مبارکه آل عمران به آن اشاره شده است و  در طول سال‌های اخیر با گرامیداشت این رویداد عظیم تاریخی با مشارکت اهالی علم و فرهنگ ،‌ اندیشمندان و پیروان سایر ادیان آسمانی و اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری جشن و سرور،‌ مسابقات فرهنگی،‌ جشنواره شعر و سرود و ... معارف مباهله در سطح جامعه و برای عموم مردم معرفی و به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود:‌ با همه کارهایی که تاکنون درباره شناساندن رویداد عظیم مباهله انجام شده است،‌ همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) درباره اهمیت مباهله فرمودند ( ...هیچ  سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبرصلی اللّه علیه و آله و سلّم دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود وامیرالمومنین علیه السّلام را ـ که برادروجانشین خود هست ـ بگیرد و بیاورد وسط  میدان؛ استثنایی بودن روز مباهله به این شکل است....)، توسعه و گسترش برنامه‌های تبیینی و ترویجی رویداد عظیم مباهله و تولید ادبیات علمی پیرامون آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است که به همین جهت این بنیاد با همکاری نهادهای آموزشی و فرهنگی اقدامات موثر و ماندگاری را در این زمینه انجام داده و خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha