• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95110905776
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش خبر داد

استقرار 3000 روحانی در مدارس برای ارائه مشاوره مذهبی

استقرار 3000 روحانی در مدارس برای ارائه مشاوره مذهبی

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: سه هزار روحانی تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس کشور مستقر می‌شوند تا در زمینه مشاوره‌ای و مناسبت‌های مذهبی فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ملکی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی با شاخصه های کمی کمتر قابل سنجش است، اظهارکرد: استقرار روحانیان در مدارس در راستای همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه انجام می شود.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته روحانیان در 50 مدرسه کشور مستقر بوده اند، تصریح کرد: این روحانیان در مدارس به ارائه مشاوره مذهبی به همکاران فرهنگی، اولیا و دانش آموزان می پردازند و بدون دخالت در کار دیگران در زمینه کارهای تربیتی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبت های ملی ، مذهبی ، امور تربیتی و تبلیغی تعداد مبلغان اعزامی به مدارس طی سال های اخیر رو به افزایش بوده است و این 2 مجموعه در بخش محتوای آموزشی و کتاب های درسی نیز با یکدیگر همکاری می کنند.

ملکی با بیان اینکه در آموزش منابع انسانی نیز طرح های مشترک اجرا می شود، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای روحانیان شاغل در آموزش و پرورش با تامین اساتید از سوی حوزه‌های علمیه انجام می شود.

به گفته وی در قالب همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، فرهنگیان کشور به زودی در دوره‌های بصیرت افزایی شرکت می کنند.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات موجود در اجرای طرح مدارس امین که با هدف تربیت دینی در کنار آموزش انجام می شود، گفت: در اجرای این طرح در کشور 2 مشکل عمده کمبود اعتبار و نیروی انسانی مشهود است.

ملکی افزود: سه هزار روحانی تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس کشور مستقر می شوند تا در زمینه مشاوره‌ای و مناسبت‌های مذهبی فعالیت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha