• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111208257
  • خبرنگار : 71402

افراطگرایان، ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را "اقدامی مبارک" خواندند!

افراطگرایان، ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را "اقدامی مبارک" خواندند!

گروه‌های افراطی با سوءاستفاده از ممنوعیت مهاجرتی ترامپ علیه هفت کشور عمدتا مسلمان اعلام پیروزی کرده و گفتند که این اقدامات جنگ‌طلبی آمریکا با اسلام را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، گروه‌های افراطی در واکنش به ممنوعیت مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا علیه هفت کشور گفتند که این سیاست جدید اثباتی بر جنگ‌طلبی ایالات متحده آمریکا با دین اسلام است.

نظرات ارسال شده به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی حامی داعش پیش‌بینی می‌کند که دستور اجرایی ترامپ مسلمانان آمریکایی را متقاعد می‌کند تا از افراطگرایان حمایت کنند.

در یکی از این نظرات، از ترامپ به عنوان "بهترین مبلغ برای اسلام" ستایش شده است! سایر کاربران هم پیش‌بینی کردند که ترامپ به‌زودی جنگی جدید در خاورمیانه به راه می‌اندازد.

در یکی از مطالبی که در کانال حامیان داعش در تلگرام منتشر شده، نوشته شده است: «ابوبکر البغدادی، رهبر داعش حق دارد که جلو بیاید و به ترامپ اطلاع دهد ممنوعیت ورود مسلمان در خاک آمریکا "ممنوعیتی مبارک" است!» نویسنده این مطلب دستور اجرایی ترامپ را با حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق مقایسه کرده و نوشته است که در آن زمان رهبران شبه‌نظامی این حمله را "حمله‌ای مبارک" توصیف کردند که احساسات ضد غربی را در سراسر جهان اسلام پخش کرد.

در بسیاری از مطالب به این نکته اشاره شد که ترامپ در حال محقق کردن پیش‌بینی‌های انور العولقی، رهبر و واعظ آمریکایی القاعده است که می‌گفت: «غرب سرانجام بر علیه شهروندان مسلمان خودش اقدام می‌کند.»

العولقی سال ۲۰۱۱ در جریان حمله پهپادی آمریکا در یمن کشته شد.

در یک مطلب دیگر زیر عکس العولقی نوشته شده: زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا می‌گوید "آنها را اینجا نمی‌خواهیم" و مهاجران مسلمان از کشورهای اسلامی را منع می‌کند، یک نکته به ذهن ما خطور می‌کند.

ممنوعیت ورود به خاک ایالات متحده از سوی مسافران هفت کشور شامل ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی با واکنش‌های جهانی بسیاری روبرو شده است. برخی از کارشناسان امنیتی نسبت به سوءاستفاده افراطگرایان از دستور ترامپ به نفع خودشان و برای تحریک افراد هشدار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha