• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111610742

تصویر روی جلد هفته‌نامه اشپیگل و واکنش شبکه‌های اجتماعی

تصویر روی جلد هفته‌نامه اشپیگل و واکنش شبکه‌های اجتماعی

انتشار تصویر روی جلد هفته نامه پرنفوذ اشپیگل که در آن ترامپ در حالی به تصویر کشیده شده که سر بریده شده مجسمه آزادی آمریکا را در دست دارد، مورد توجه رسانه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، در تصویر روی جلد این هفته نامه آلمانی، خون از سر بریده شده مجسمه آزادی در حال چکیدن است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا ظفرمندانه چاقویی خونین را در دست دارد، در کنار ترامپ نوشته شده "اول آمریکا".

این تصویر بلافاصله نحوه کشتار گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را یادآور می‌شود که از سر بریدن گروگان‌های طی سال‌های اخیر فیلم‌های متعددی منتشر کرده‌اند اما ادل رودریگز، تصویرگر این کارتون می‌گوید، از کشیدن این تصویر پیامی دارد و آن این است که ترامپ در حال بریدن سر دموکراسی آمریکاست.

رودریگز همچنین عنوان کرده است که تصویرگری روی جلد این شماره را برعهده گرفته چراکه خودش یکی از پناهجویان کوبایی به آمریکا در سال 1980 بوده است.

ترامپ با تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت ورود پناهجویان از هفت کشور مسلمان به آمریکا موج گسترده‌ای از محکومیت و مخالفت مردم و دولت‌های مختلف جهان را برانگیخته است.

بسیاری از افراد مختلف به این تصمیم واکنش نشان دادند. برای مثال مورگان اسپورلاک، کارگردان تلویزیونی در صفحه توئیتری خود نوشته است: اگر کسی در این میان گیج شده است توضیح می‌دهم که این رفتار چگونگی تقابل جهان با رئیس‌جمهور جدید آمریکا را نشان می‌دهد.

علاوه بر تصمیم ترامپ، تصویر روی جلد هفته نامه اشپیگل نیز واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این تصویر را نوعی هشدار می‌دانند و ادعا می‌کنند که "آلمانی‌ها فاشیسم را می‌شناسند". برخی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی با تحسین از این تصویر نوشته‌اند که این تصویر هرچند دردناک است اما محلی برای انتقاد باقی نگذاشته است.

در این میان تعداد اندکی نیز به انتقاد از این نوع تصویرگری پرداختند و آن را نوعی ترویج افراط گرایی دانستند.

این اولین باری نیست که هفته نامه آلمانی اشپیگل با طرح‌های متعدد خود از ترامپ، موجی از واکنش‌ها را به راه می‌اندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha