• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95120804719
  • خبرنگار : 71434

/خبر به روز رسانی شد/

پادشاه عربستان وارد مالزی شد/ملک سلمان تعطیلات را در جزیره بالی می‌گذراند

پادشاه عربستان وارد مالزی شد/ملک سلمان تعطیلات را در جزیره بالی می‌گذراند

پادشاه عربستان امروز (یکشنبه) در ابتدای تور آسیایی خود که حدود یک ماه طول می‌کشد وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمد نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر،  هشام الدین حسین، وزیر دفاع و تعدادی از مسئولان مالزی به استقبال از ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان آمده بودند.

پادشاه عربستان با خودوریی رسمی به مقر پارلمان مالزی منتقل شد. در میان استقبال کنندگان از پادشاه عربستان، سلطان محمد پنجم پادشاه مالزی نیز حضور داشت.

سفر ملک سلمان به مالزی چهار روزه خواهد بود.

پادشاه عربستان شنبه شب در راس هیاتی از مسئولان این کشور ریاض را به مقصد هفت کشور آسیایی ترک کرد. این نخستین سفر آسیاسی پادشاه عربستان از زمان رسیدن به قدرت است.

قرار است ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سفرهای آسیایی خود به مالزی،‌ اندونزی، برونئی، ژاپن، چین، مالدیو و اردن برود.

این نخستین سفر آسیایی پادشاه عربستان از زمان تکیه وی بر تخت سلطنت در ژانویه ۲۰۱۵ است. در مدتی که پادشاه در کشور نیست اداره امور مملکت بر عهده محمد بن نایف، ولیعهد است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در این سفر با رهبران و مسئولان هفت کشور مذکور درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر در چارچوب تقویت و توسعه روابط عربستان با کشورهای آسیایی و با هدف بررسی روابط دوجانبه و پاره‌ای مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.

انتظار می‌رود که پادشاه عربستان سفرش به هفت کشور آسیایی را با حضور در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است بیست و هشتمین دور خود را در اردن برگزار کند پایان دهد.

در این راستا عریف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی از سفر پادشاه عربستان به جاکارتا که از اول مارس آغاز می‌شود استقبال کرد. قرار است پادشاه عربستان به همراه هیات ۱۵۰۰ نفره خود تعطیلات شش روزه‌ای را در این کشور بگذارند.

به گفته وزیر گردشگری اندونزی، ملک سلمان تعطیلات خود را در جزیره بالی می‌گذارند. او از اول تا نهم مارس در اندونزی خواهد بود.

به این ترتیب پادشاه سه روز اول این سفر رسمی را به دیدارهای خود اختصاص داده و شش روز باقی مانده را در تعطیلات خواهد بود. این هیات ۱۵۰۰ نفره پادشاه شامل ۱۰ وزیر و ۲۵ شاهزاده است.

آخرین پادشاه عربستانی که به اندونزی سفر کرده بود ملک فیصل بود که ۴۶ سال قبل به این کشور رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha