• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95120905512
  • خبرنگار : 71186

بی‌توجهی سه شرکت خودرویی به قانون

بی‌توجهی سه شرکت خودرویی به قانون

براساس ارزیابی صورت گرفته سه شرکت داخلی در حوزه خدمات پس از فروش کمترین انطباق را با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.

این قانون دربرگیرنده الزامات و دستورالعمل‌هایی در خصوص شیوه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که باید از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو رعایت شود. با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو چندان به این قانون پایبند نیستند.

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی خود وضعیت پایبندی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را بیان کرده است.

طبق این گزارش سه شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین وضعیت را در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در ایران داشته و در شرایط  "انطباق کم" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.

پس از این سه شرکت، شرکت‌های آسان موتور، آلفا موتور، رامک خودرو، آرین موتور پویا، معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو و ستاره ایران بدترین وضعیت را در میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش داشته و در شرایط "نسبتا منطبق" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هستند.

شرکت‌های بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو نیز در شرایط "انطباق زیاد" و شرکت‌های ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک در شرایط "انطباق خیلی زیاد" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.

در این شرایط مصرف‌کنندگان بهتر است هنگام خرید خودرو به وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو توجه کنند تا دچار مشکلات احتمالی برای سرویس، نگهداری و تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۹ ۱۷:۲۱

ايرتويا كه تو نمايشگاه، جام هاي رنگارنگش رو قطار كرده بود تو غرفش. لبته شب عيده ديگه هركي باجشو به موقع داده باشه بيشتر فروش مي كنه. همين خبر مي دونيد چقدر تو فروش تاثير داره؟