• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96030100746
  • خبرنگار : 71417

در کنفرانس مطبوعاتی با نتانیاهو

ترامپ: ایران تهدیدی برای منطقه است/ اعراب برای مبارزه با تروریسم قول همکاری داده‌اند

ترامپ: ایران تهدیدی برای منطقه است/ اعراب برای مبارزه با تروریسم قول همکاری داده‌اند

کنفرانس مطبوعاتی مشترک رییس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: برای نخستین بار در چندین سال گذشته امیدی واقعی برای تغییر مشاهده می‌کنم.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا پیش از این کنفرانس مطبوعاتی، در جریان سفر خود به اراضی اشغالی به عنوان اولین رئیس‌جمهوری روی کار در تاریخ آمریکا از دیوار ندبه بازدید به عمل آورد. در همین رابطه، نتانیاهو از بازدید رییس‌جمهوری آمریکا از این مکان مذهبی استقبال کرد.

نتانیاهو همچنین از دونالد ترامپ به خاطر اتخاذ مواضع سختگیرانه علیه ایران قدردانی کرده است.

وی در نشست خبری مشترک خود با رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به او گفت: می‌خواهم بدانید که ما چقدر از تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران قدردانیم. می‌خواهم بدانید که ما چقدر از تصمیم شجاعانه شما در اقدام علیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه سپاسگزاریم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: معتقدم که ما در کنار هم می‌توانیم حرکت رو به جلوی تجاوزات و تروریسم ایران را در منطقه عقب بزنیم و از جاه‌طلبی نامحدود ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای جلوگیری کنیم.

وی افزود: رهبران عربی که دیروز شما با آنها ملاقات کردید، می‌توانند به تغییر فضای حاکم بر خاومیانه و ایجاد زمینه رسیدن به صلحی واقع‌گرایانه کمک کنند.

ترامپ هم در این نشست خبری ادعا کرد: ایران تهدیدی برای منطقه و عاملی مشکل‌ساز است.

رییس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: رهبران کشورهای عربی برای مبارزه با تروریسم به من قول همکاری دادند.

وی گفت: باید ارزش کارهایی را که پیش از این ناممکن بود اما حالا میسر شده، بدانیم؛ اقداماتی از قبیل شکست دادن شیطان تروریسم و مقابله با تهدید ایران.

ترامپ اظهار کرد: در عربستان سعودی با بسیاری از رهبران کشورهای عرب و اسلامی دیدار کردم. آنها در خصوص داعش و جاه‌طلبی‌های فزاینده ایران و افراطی گرایی با ما نگرانی مشترکی دارند. رهبران کشورهای عربی و اسلامی به من قول دادند که برای مبارزه با تروریسم و ایدئولوژی نفرت‌انگیز پشت آن همکاری کنند.

دونالد ترامپ در ادامه سفر منطقه‌ای خود از عربستان سعودی به اسرائیل سفر کرده است. ترامپ در بدو ورود به اراضی اشغالی درباره "خطر ایران در صورت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای" هشدار داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در فرودگاه بن گوریون تل آویو ادعا کرد: شاهد این هستم که همسایگان عرب اسرائیل بیش از بیش به این پی می‌برند که خطر مشترک (هم برای اعراب و هم اسرائیل) ایران است. دونالد ترامپ همچنین مدعی شد: باید بلافاصله تامین مالی، آموزش و تجهیز تروریست‌ها و گروه‌های شبه نظامی را متوقف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha