• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96032816229
  • خبرنگار : 71467

اولین واکنش سیاست گذار پولی

بانک مرکزی به سپرده گذاران «ثامن» اطمینان داد/ احتمال ادغام

بانک مرکزی به سپرده گذاران «ثامن» اطمینان داد/ احتمال ادغام

به دنبال حواشی پیش آمده برای موسسه اعتباری غیرمجاز ثامن، بانک مرکزی در اولین واکنش خود اعلام کرد که این موسسه در حال پیوستن به موسسات مجاز و تحت نظارت این بانک بوده و جای نگرانی برای سپرده گذاران آن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی برای فعالیت در بازار پول نیست؛ با مراجعه به شعب آن درخواست دریافت وجوه خود را داشتند.در این فضا با توجه به تجمعاتی که در مقابل شعب ایجاد شد فرآیند پاسخگویی به سپرده‌گذاران چندان معمولی پیش نرفته و شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورده است. در عین حال که در روزهای اخیر انتشار اخباری مبنی بر ادغام موسسه ثامن با بانک مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در مجموع فضا را تا حدی ملتهب‌تر کرد.

‎این در حالی است که با وجود اظهاراتی که مقامات بانک مهر اقتصاد و دو موسسه ثامن و کوثر برای آرامش و اطمینان به سپرده گذاران  داشتند همچنان و حتی تا به امروز مقابل شعب ثامن تجمع سپرده گذران وجود داشت.

اما بانک مرکزی در اولین واکنش خود نسبت به جریان پیش آمده تا حدی شرایط حاکم بر موسسه ثامن و پرونده آن در این بانک را مورد اشاره قرار داده است.

فرشاد حیدری « معاون نظارت بانک مرکزی» اعلام کرده که موسسه اعتباری ثامن یکی از موسسه‌های متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی بوده و اقداماتی شامل پذیره نویسی در بورس و توزیع سپرده قانونی نزد بانک مرکزی را انجام داده است بنابراین این موسسه در حال پیوستن به مجموع مجازهای بازار پول خواهد بود. البته حیدری توضیحات بیشتری ارائه کرده است و گفته که فرایند قانونی و رسیدگی به تقاضای موسسه ثامن در حال انجام بوده و ممکن است منجر به صدور مجوز و یا ادغام با یکی از بانک‌ها و موسسات اعتباری شود.

در عین حال که مقام عالی نظارت بانک مرکزی به سپرده گذران اعلام کرده که هیچگونه مشکلی برای آن‌ها در این موسسه به وجود نخواهد آمد.

حیدری از سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن خواسته تا براساس نیاز به شعب موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و اطمینان داشته باشند صدور مجوز و یا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صیانت از سپرده‌های آن‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۲۳:۳۱

موسسه ثامن با توجه به تعداد شعب و منابع بیشمار خود جزو بهترینها بود و حتی در مقطعی پیشنهاد بانک شدن داشت اما مراحل این کار ناقص ماند. به نظر میرسه با توجه به پرسنل محجوبش استحقاق اینو داشته باشه که بیشتر حمایت بشه.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۲۳:۳۱

اینا رو درست کردن تا ملت هجوم ببرن پولاشون رو بردارن تا موسسه به مشکل بر بخوره. من که امروز رفتم مشکل خاصی نبود

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۲۳:۴۶

واقعا مسئولین دلسوزی داریم. هر روز بیشتر دلسوزیشون بهمون ثابت میشه. اگه یه نفر یه زیر پله داشته باشه که مجوز نداره سریع در مغازشو میبندن ولی توی مملکت ما بانک مرکزی به عنوان مسئول سیاستهای مالی کشور فقط و فقط هشدار میده اونم به مردم!! و با اینهمه شعبه موسسه ثامن اگر به قول خودشون مورد تایید نبوده هیچ برخوردی نمیشه. مسئولین کشور ما مدتهاست کارشون همینه هشدار و تذکر و ...بعدم به ما مربوط نیست خیلی راحت. دلسوز نداریم خلاصه

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۸ ۲۳:۵۷

سلام خسته نباشین. من یکی از سپرده گذاران هستم. خواهشمندیم اطلاع‌رسانی بیشتر بشه. یه تعدادی اهدافی دنبال میکنن که شایعه میکنن موسسه ثامن ورشکست شده و مردم را برای برهم زدن نظم ارامش فرا میخونن

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۸

سلام. با اطمینان کامل میگم دوست عزیز هیچگونه نگرانی نداشته باش چون ۷۰درصد سهام موسسه ثامن متعلق به سپاهه

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۰۰:۰۲

عجب، به فارسی حرف بزنید ! با مردم بازی نکنید.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۰۰:۰۶

سلام. پس چرا از جانب رسانه ها مستقيم اعلام نميشه تا از اين تنش کاسته بشه؟

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۰۲:۲۸

سلام. چرا انکار می‌کنید؟ من خودم از زبون رئیس بانک مرکزی تهران از اخبار شنیدم و با چشمام دیدم گفتن چه کسی گفته بانک ثامن مجوز نداره؟ مجوز داره. حتی گفتن فقط بیارید پیش من اون کسی که همچین جوی رو برپا کرده .... حالا هم که اینطوری شده خدا بزرگه....ولی من اعتقاد دارم پولامون اگه حروم و بادآورده باشه باد می‌بره. پس ملت عزیز ایران نگران پول های زحمت کشی و حلالتون نباشید. خدا با ماست

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۱۰:۰۷

چرا هیچ کاری برای سپرده‌های آرمان وحدت نمیشه؟ والله خدا رو خوش نمی‌یاد توی این ماه روزه داری که مردم هم مریض دارن، هم اجاره خونه و هم قسط عقب افتاده اینقدر اذیت بشن. مردم چه گناهی کردن که گول خوردن؟ بخدا درست نیست.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۱۰:۴۴

راست ميگه. از كاسپين هم حمايت كردند حالا كارشون كشيد به قوه قضاييه. سيف بايد بركنار بشه چون صلاحيت اين سمت را نداره

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۸:۲۰

سلام. من امروز رفتم شعبه ثامن. شلوغی خیلی کمتر شده. رییس بانک گفت هرکس پولشو بخواد چک صادرات میدم بره بگیره. اکثرا پشیمون شدیم. وقتی راحت میگه بیا پولتو بگیر منم گفتم اگه بخور بودین راحت میخوردن پولو. گفتم نه اقا من حسابمو نمیبندم

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۸

منم موافقم. سیف فقط فکر منافع بانک ملی و خودشه. تو این هفته که این اتفاق برای ثامن افتاده صندوق بانک ملی زده که ملت پولاشونو بردارن ببرن اونجا. عمدا چنین کاری کرد و گفت ادغام میکنم و از موسسه غیر مجاز حمایت نمیکنم که این قدر موسسه و مردم بیچاره زمین خوردن. سیف واقعا نشون داده جز خودشو منفعت دور و بریاش پول زحمت کشیده ملت اصلا مهم نیس.

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۳

منم عقیده ام اینه که ثامن با بیست سال سابقه ورشکست نمیشه و یه مشت هوچیگر و حسود شلوغش کردن.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۱ ۰۴:۴۰

با سلام. من یکی از سپرده گذارای ثامن هستم. نمیدونم این موسسه کم اورده یا نه اما من ۳روزه پولم رو از طریق نت بانک جابه جا کردم ولی منتقل نمیشه. عابربانکهاشون هم قطع شده و چک هم نمیدن. این یعنی چی ...

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۲۰:۲۸

طوری برنامه ریزی کنند که مردم دچار نگرانی نشوند

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۲۹ ۲۰:۴۶

از اینکه به حفظ آرامش مردم کمک می‌کنید ممنونم

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۰۸:۴۷

من متاسفم برای مسئولین!! و باز متاسفم برای مراجع تقلید. ... یک کلمه میگه راجع به حضرت علی همه مراجع صداشون درمیاد اما وقتی این همه موسسه پول مردمو میخورن یک مرجع نمیاد حرف بزنه و از ملت دفاع کنه!!

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۹

من خودم 14 ساله که یکی از مشتریان موسسه ثامن هستم و ایمان کامل دارم و هميشه از این موسسه حمایت میکنم. زنده باد ثامن

avatar
۱۳۹۶-۰۳-۳۰ ۱۸:۴۲

خیلی خوشحالم که مردم پشتوانه ای دارند و اون هم بانک مرکزیه اما کاش زودتر بیانیه می‌داد که مردم به بانک‌ها یورش نبرند و وجهه ثامن خراب نشود

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۰۲:۵۹

به عقیده من ثامن هرگز ورشکست نمیشه. البته اگه مردم یه کم صبر داشته باشن و با هجوم خود به موسسات وجهه این موسسه رو خراب نکنن و به شایعات یه مشت مردم بیکار اهمیت ندن .

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۳ ۲۲:۳۶

منم از ثامن راضی ام. سود پولم رو به موقع میریزه. لعنت خدا بر شایعه ساز

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۱ ۱۶:۵۸

اگه بخوان پول من و امثال منو بخورن خدا ریششونو قطع کنه

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۲ ۱۲:۱۱

سلام دوست گرامی.خیلی متاسفم که میگویی بانک مرکزی پشتوانه مردم هستش. نه آقا اصلا هم اینطور نیست. بانک مرکزی خودش یکی از معضلات اقتصادی هستش که به هر طرف که باد میوزه و به نفعش هست عمل میکنه و منافع خودش و اطرافیانش رو که سود میبرن داره و این بر هم زدن اوضاع ثامن و مهر اقتصاد فقط و فقط از طرف بانک مرکزی و دولت بوده و چیزی جز سیاسی کاری نبوده و نه دولت و نه بانک مرکزی اصلا به فکر مردم و اندوخته های زحمت کشیده مردم نیستن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۸ ۱۸:۳۸

سلام. کاش مسئولین ثامن به فکر مشتریان خودشون بودن. فعلا که هیچکس به فکر مردم نیست. الان چندین روزه مردم دم درب شعب جمع میشن ولی کسی حاضر نیست یه جمله بگه تکلیف مردم را روشن کنه. یادتون باشه ما مسلمان هستیم و از همه دنیا بهتریم