• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 96032916935
  • خبرنگار : 71424

سرفصل مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

سرفصل مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه

اعلام تعرفه‌های درمانی سال 96، جزئیات برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش برای دانش آموزان، اظهارات رییس پلیس تهران درباره ماموران خاطی در جریان تجمع مقابل موسسه ثامن، وضعیت امنیتی پایتخت و دستگیری 145 سارق و زورگیر، افزایش دمای تهران به 40 درجه، اعلام گزارش نهایی بازرسی مرگ هیرکان و اعلام سکته قلبی به عنوان بیشترین علت فوت تهرانی‌ها سرفصل مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه 29 خرداد هستند.

به گزارش  ایسنا، سرویس اجتماعی امروز بیش از 45 خبر را بر روی خروجی خود قرار داد؛ برای دسترسی به متن کامل مهمترین اخبار امروز می‌توانید بر روی عناوین کلیک کنید:

رشد ۵درصدی تعرفه‌های پزشکی 96/تغییر در پرداخت سهم بیماران بستری

تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی کشور عصر روز گذشته با رشدی پنج درصدی تصویب و سهم بیماران بستری شهری و روستایی در پرداخت این تعرفه‌ها مشخص شد.

هرچند طبق قانون باید تعرفه‌های خدمات درمانی هر سال، قبل از شروع سال جدید مشخص و از ابتدای سال اجرا شود، اما از گذشته‌های دور همواره روند تعیین و ابلاغ تعرفه‌های پزشکی با حواشی همراه بوده و امسال نیز تعرفه‌های خدمات پس از بحث‌های بسیار میان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه به عنوان ارایه دهندگان و خریداران خدمات پزشکی، سرانجام با  تاخیری حدودا سه ماهه، روز گذشته در هیات دولت تصویب شد.

البته وزارت بهداشت و بنا به گفته وزیر بهداشت، کف پیشنهاد رشد تعرفه‌ای خود برای سال ۹۶ را بر ۱۰ درصد گذاشته بود، اما نهایتا روز گذشته رشدی بالغ بر پنج درصد در دولت تعیین شد و این در حالی بود که پیش از این شرکای بیمه‌ای وزارت بهداشت در مجموعه وزارت رفاه، پیشنهادهایی مبنی بر رشد صفر درصدی را مطرح کرده بودند؛ پیشنهادهایی که با مخالفت شدید وزارت بهداشتی‌ها روبرو شده بود.

اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی 96/چرایی افزایش فرانشیز بستری در بیمارستان‌ها

دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، جزییات مصوبات شب گذشته هیات دولت در حوزه سلامت را تشریح کرد.

به گفته وی شب گذشته هیات دولت مصوبات مهمی را برای حوزه سلامت داشت؛ هشت مصوبه در هیات وزیران به تصویب رسید که هر یک از آنها تاثیر مهمی در نظام ارائه خدمات در حوزه سلامت دارند.

درخواست سازمان نظام پزشکی برای برگزاری جلسه فوق‌العاده در شورای عالی بیمه

علیرضا زالی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، مصوبه روز گذشته هیات وزیران درباره رشد 5 درصدی تعرفه‌های پزشکی را مبهم خواند و به آخرین مصوبه شورای عالی بیمه در سال گذشته مبنی بر لحاظ ساز و کاری جداگانه برای تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اگر این رشد 5 درصدی، بخش خصوصی را نیز شامل می‌شود، برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی بیمه و بازنگری جدی در آن را خواستاریم؛ ضمن اینکه این رشد تعرفه‌ای ناچیز در بخش دولتی هم طرح تحول نظام سلامت را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: بارها اعلام کردیم برای تعمیق طرح تحول نظام سلامت نیازمند برقراری منابع پایدار، ثبات منابع و افزایش منطقی و متوازن این منابع هستیم؛ چرا که بخش عمده‌ای از منابع طرح تحول نظام سلامت از مکانیسم‌های بیمه‌ای و از طریق بحث‌های تعرفه‌ای حاصل می‌شود و به همین دلیل این رشد اندک، طرح تحول را با چالش‌ مواجه خواهد کرد. ضمن اینکه باید پذیرفت حداقل در بخش دولتی بخشی از این پنج درصد، سهم دارو و تجهیزات خواهد بود. بنابراین بازتوزیع مابقی آن در ویزیت و هتلینگ و تغییر ضرایب مربوطه، بسیار اندک خواهد بود که می‌تواند بسیار آسیب‌رسان باشد.

برخورد پلیس با ماموران خاطی در جریان تجمع‌ مقابل «ثامن»

 سردار حسین ساجدی نیا، رییس پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره فیلم منتشر شده از درگیری مأموران خاطی پلیس با تجمع‌کنندگان مقابل موسسه مالی و اعتباری ثامن ارائه کرد و از برخورد با ماموران خاطی خبر داد.

وی با اشاره به انتشار فیلمی از زد و خورد مأموران پلیس پایتخت با تعدادی از تجمع‌کنندگان مقابل موسسه مالی ثامن اظهار کرد: روز گذشته در مقابل یکی از موسسات مالی پایتخت درگیری بین تجمع کنندگان و نیروهای پلیس ایجاد شد که متاسفانه چند نفر از عوامل پلیس به صورت خودسرانه عمل کرده و با تجمع کنندگان درگیر شدند. فرمانده میدان بلافاصله وارد عمل شده و به این اقدام آنها معترض شد، از این رو سایر مأموران پلیس برای ممانعت از درگیری مأموران خاطی با مردم وارد عمل شدند. با مشخص شدن موضوع و بررسی ابعاد مختلف خاطیان شناسایی شد و برخورد قانونی لازم با این افراد انجام شد.

ساجدی نیا  همچنین امروز با بیان اینکه امنیت تهران مناسب است   گفت: علیرغم حضور گسترده مردم در مترو، ترمینال‌ها و مراسم های شب‌های قدر و... هیچ مورد امنیتی نداشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین از دستگیری 145 سارق و زورگیر در پایتخت خبر داد و گفت: طرح امنیت محله محور از بعدازظهر دیروز تا پیش از ظهر امروز در سطح پایتخت به مرحله اجرا در آمد و در همین راستا رصد سارقان سابقه‌دار و همچنین متهمان تحت تعقیب در دستور کار قرار گرفت. برخی از افراد دستگیر شده از این باندها بعد از گذران دوران محکومیت بار دیگر جذب باندهای تبهکاری شده‌ بودند. در مجموع 145 سارق و زورگیر که در قالب 30 باند فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند.
 

هوای تهران به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی خبر داد: آسمان تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳۰ و ۳۱ خرداد)، صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۹ و ۲۷ و ۴۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گزارش نهایی بازرسی مرگ هیرکان چهارشنبه اعلام می‌شود

در تابستان سال ۹۳، دو توله پلنگ نر و ماده داخل کارتن پشت در اداره محیط زیست شهرستان کردکوی استان گلستان پیدا شد. این دو قلاده پلنگ که در زمان پیدا شدن حداکثر دو ماهه بودند، هیرکان و ورکان نام گرفتند و بدون مادر بزرگ شدند. در این مرحله سعی شد هیرکان و ورکان طوری رشد کنند که ضمن حفظ خوی وحشی‌گری امکان رهاسازی آنها در طبیعت باشد. بعد از دو سال یعنی در شهریور سال ۹۵، علی‌رغم مخالفت برخی کارشناسان، پلنگ ماده (هیرکان) در پارک ملی گلستان رها شد. کسی از سرنوشت هیرکان طی چندین ماه اخیر خبر نداشت تا اینکه اسماعیل مهاجر - مدیر کل محیط زیست استان گلستان- تحت شرایطی خاص مجبور به اعلام خبر مرگ هیرکان شد این در حالیست که مدتی از اعلام این خبر امتناع شده بود. 

در همین راستا مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: گزارش نهایی پرونده مرگ هیرکان روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) اعلام می‌شود.

انتقاد از برگزاری اردوهای فله‌ای برای فرزندان کارکنان دستگاه‌ها

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان را اعلام کرد و  درباره آثار تربیتی منفی برگزاری برنامه‌های تابستانی که از سوی دستگاه‌های مختلف برای فرزندان کارکنان برگزار می شود گفت: بعضا برنامه‌های فله‌ای تعریف می شود و حتی در دوره‌ها و اردوها دختران و پسران را هم تفکیک نمی کنند و گروه سنی را رعایت نمی کنند. از دستگاه‌ها درخواست می کنیم در هر استانی با آموزش و پرورش منطقه هماهنگ باشند و در مراکزی که آموزش و پرورش معرفی می کند، حضور پیدا کنند.

جدایی انجمن‌های اولیاء و مربیان از آموزش و پرورش/ اداره هیئت امنایی انجمن‌ها

نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان از طی مراحل پایانی بررسی و تصویب اساسنامه انجمن‌های اولیاء و مربیان در سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد و گفت: در اساسنامه جدید انجمن‌های اولیاء و مربیان، این انجمن به صورت هیئت امنایی اداره خواهند شد.

به گفته وی در اساسنامه پیش‌بینی کردیم انجمن به صورت هیات امنایی اداره و یک مجموعه غیردولتی و مطالبه‌گر باشد. قرار نیست انجمن توجیه‌گر فعالیت‌های آموزش و پرورش باشد، بلکه باید جدای از آموزش و پرورش بتواند مطالبات اولیاء را دنبال کند که این مورد در اساسنامه دیده شده است و برای اجرایی کردن آن منتظر موافقت و تصویب سازمان اداری  استخدامی هستیم.

خبرخوش مدیرعامل مترو به پایتخت‌نشینان؛کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو تا یک ماه آتی

مدیرعامل مترو تهران از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط سه مترو تا یک ماه آتی خبر داد.

به گفته هابیل درویش با افتتاح ایستگاه شهید محلاتی پرونده ساخت ایستگاه‌های خط سه بسته شد. خط سه شمال و جنوب تهران را به یکدیگر متصل می‌کند و از این خط تنها ایستگاه اقدسیه هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته که امیدواریم تا دو ماه آینده این مهم نیز با تکمیل مجتمع ایستگاهی‌اش مورد بهره برداری قرار گرفته و با افتتاح ایستگاه اقدسیه پرونده خط سه به طور کامل بسته خواهد شد.

سکته قلبی بیشترین علت فوت پایتخت نشینان/منطقه 4 در صدر تعداد متوفیات تهران

اکبر توکلی، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به آمار متوفیان شهر تهران در طول سال گذشته گفت: در میان مناطق 22 گانه شهر تهران بیشترین و کمترین فوتی های پایتخت مربوط به مناطق 4 و 22 بوده است. در طول سال 1395، 54 هزار و 769 نفر در شهر تهران فوت کرده‌اند که از این تعداد 31 هزار و 268 نفر مرد، 22 هزارو 520 نفر زن و 981 نفر نوزاد بوده اند.

وی کمترین فوت شدگان را گروه سنی 5 تا 9 سال با 153 پسر، 113 دختر و 14 نوزاد بیان کرد که به طور کلی 280 فوت شده را شامل می‌شود و ادامه داد: این در حالیست که بیشترین آمار فوت شدگان هم مربوط به گروه سنی 65 سال به بالا می‌شود که 31 هزار و 725 نفر شامل 16 هزار و 669 مرد و 15 هزار و 55 زن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha