• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 96040602348
  • خبرنگار : 71489

فرمانده کل سپاه:

فعلا برای حفظ وحدت سکوت می کنیم

 فعلا برای حفظ وحدت سکوت می کنیم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن شکن هستیم و آن‌ها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم»، اظهار کرد:دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می شود.

به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه شورای راهبردی سازندگی سپاه در سخنانی اظهار کرد: ما خود را مأمور به حفاظت از انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای آن می‌دانیم و معتقدیم تلاش برای قطع وابستگی معیشت مردم و اقتصاد کشور، از مصادیق اصلی این حفاظت و حراست است.

وی با اشاره به برخی انتقادها و اظهارنظرها پیرامون فعالیت‌های سپاه در حوزه سازندگی با تاکید بر اینکه سپاه هرگز متقاضی کار اقتصادی نبوده است، عنوان کرد: ما به درخواست دولت‌ها و با اصرار آن ها و بدون اینکه حتی دولت، به بسیاری از تعهدات خود در قبال سپاه عمل کنند، وارد عرصه سازندگی شدیم.  

جعفری با بیان اینکه «سپاه فعالیت اقتصادی و انتفاعی نمی‌کند، فعالیت‌های ما در عرصه محرومیت زدایی، سازندگی و خنثی سازی راهبردهای دشمن برای فشار اقتصادی به کشور است»، افزود: نمی شود که آقایان کارهای سخت را با کمترین منافع به سپاه واگذار کنند و به پروژه هایی که سپاه می سازد افتخار کنند، اما در مقابل و در حالیکه هزاران میلیارد تومان بابت پروژه‌ها بدهکارند علیه سپاه با بی انصافی حرف بزنند.

فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه «اگر فعالیت‌های سازندگی سپاه نبود، تحریم‌های ادامه دار تاکنون عرصه را بر دولت و کشور تنگ می‌کرد»، اظهار کرد: مبنای ما این است که باید ایران را بدون اتکا به بیگانگان بسازیم، همانطور که فازهای مختلف پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بسیاری از سدهای عظیم کشور و صدها پروژه بزرگ دیگر در طول سال های اخیر با روحیه جهادی و انقلابی به ثمر نشسته است.  

وی گفت: ما معتقدیم بیگانگان فقط به فکر منافع خود و دوشیدن ایران هستند و نتیجه اعتماد به آن ها هم، جز سرافکندگی و مواجه شدن با خیانت‌های پی در پی نتیجه دیگری نخواهد داشت.  

جعفری در ادامه با تاکید بر اینکه ما در این راه از سرزنش‌ها نمی‌هراسیم، اظهار کرد: ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند؛ بله صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن شکن هستیم و آن‌ها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم و معتقدیم دولتی که تفنگ نداشته باشد توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می شود.

فرمانده کل سپاه گفت: در شرایطی که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به فداکاری سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشک‌هایش نیاز دارد، هجمه غیرمنصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فعلا برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم.  

وی در پایان با بیان اینکه «ما احساس می‌کنیم این قبیل اظهارات با هدف ایجاد دو قطبی‌های کاذب، فرافکنی و فرار از عمل به تعهدات در زمینه معیشت مردم و اقتصاد کشور انجام می‌شود»، تاکید کرد: این روش‌ها دیگر جواب نخواهد داد و اراده سپاه و بسیج بر این است که همانطور که در تأمین امنیت ملت ایران نقش آفرین است، به هر شکل ممکن و درحد توان در مسیر سازندگی کشور، جبران ناکارآمدی موجود، بهبود معیشت و کاهش آلام اقتصادی مردم، باز هم به دولت کمک کنیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۲۵

زنده باشید و خسته نباشید که برای آرامش و امنیت کشور تلاش می کنید خدا قوت ... به سخنان اون آقا توجه نکنید

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۱:۵۱

سلام درود بر سپاه قهرمان .از اينكه سپاه حافظ انقلاب ، مردم و دولت است همه ما يقين دازيم ومنظور آقاي ..........از دولت بدون تفنگ يعني اينكه سپاه در مسايل اقتصادي دخالت نداشته باشد آن هم نياز به قضاوت منصفانه دارد آيا سپاه وارد فاز اقتصادي شده است يانه؟ اميدوارم نيروهاي مسلح و سپاه هميشه سربلند باشند. وحدت ملي راه نجات اين كشور است اما اين‌كه عده قليلي زياده‌طلب و تماميت‌خواه بخواهند برمنابع اين ملت چنگ بزنند قابل قبول نيست و دست آنان توسط مردم هميشه در صحنه با عنايت خداوند قطع خواهد شد.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۴۳

اینجانب بعنوان یک شهروند معمولی نظرم اینست که ارگانهای نظامی بایستی کاملا از فعالیتهای سیاسی و اقتصادی فاصله بگیرند.....زیرا بعید نیست که با تکیه بر سلاح خود بسیاری از جریانات را بطور ساختگی سامان دهند تا لزوم دخالت در اموری را که طبق قانون اساسی از ورود در آن منع شده اند توجیه کنند ..... تعبیهء چنین اصلی در قانون اساسی حاصل تجربهء گرانسنگ تمدن بشری است و لازم الاجراست.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۲:۵۴

تا زمانی که اقتصاد به معنی واقعی به مردم واگذار نشه و دست سپاه کوتاه نشه همین آش و همین کاسه!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۰

وزیر امور خارجه به این کشور و اون کشور سفر میکنه تا وجهه تخریب شده ایران (ایران هراسی) رو ترمیم کنه بعد اینا با یه حرکت باز هم خرابش میکنن.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۵

شعر خوانی در عید فطر بر ضد دولت و برجام! توهین به رئیس جمهور در روز قدس! تخریب چهره رئیس جمهور در سایت ها و خبرگزاری هایشان! و ... فعلا برای حفظ وحدت سکوت می کنیم!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۸

اگه سپاه خواست در کار دولت دخالت کنه و چوب لای چرخ دولت بذاره رئیس جمهور و هیئت دولت باید دسته جمعی استعفا بدن تا مردم تکلیف خودشون با اینا مشخص کنند.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۳:۵۲

با سلام چرا میگید سپاه وارد اقتصاد نشده من یک کاسب هستم و متوجه شدم که چند تا از شرکت که سهامی عام بوده خریداری کرده چند تا شرکت خصوصی رو خریداری کرده .... با مردم راست باشید همین مردم هستن که شماهارو به این قدرتها رسوندن

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۳۲

اینگونه سخن گفتن باعث محبوبیت بیشتر روانی خواهد شد

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۴۰

سردار جعفری عزیز، ایران بجز سپاه پاسداران ، نیروی مسلح دیگری هم دارد که نقش خود را به بهترین وجه انجام داده و تا کنون نیز مدعی هیچ چیز و هیچ سهمی نبوده است. بهتر است به جای هر گونه اختلاف افکنی در جامعه، از ارتش یاد گرفته و فقط به انجام وظایف محوله بپردازید و به دنبال سهم نباشید. شاید در این صورت بتوانید به وحدت که کلید اصلی اقتدار جامعه است کمک کنید.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۴:۴۰

اصلا" احتیاج به سکوت نیست امر به معروف و نهی از منکر حق اسلامی شما است در جامعه اسلامی. شما الان نگاه کنید در دولت گذشته میلیونها دلار از بیت المال گم شده است پول نفت و گازهایی که باید خرج ملت در راه اهن و فرودگاه و جاده و بیمارستان و نیروگاه و صنایع تبدیلی و...........در امریکا جنوبی و سایر کشورها............. سر در اورد پس اخر باید چه کسی جوابگوی این گم شدن باشد.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۱۲:۳۶

یا معنی «امر به معروف و نهر از منکر» عوض شده یا شما اشتباهی زیر این خبر کامنت گذاشتی!!!! از این گذشته، دولت گذشته خودش باید جوابگو باشه...

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۵:۳۱

کارهای سازندگی در هر زمینه ای بسیار عالی است. اما امیدورام تحت عنوان سازندگی مقدمات لازم برای سلطه تمام عیار فرماندهان محترم سپاه بر تمام شئونات مردم ایران فراهم نگردد.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۱۷:۵۹

سلام سردار رزمندگان دفاع مقدس برای جانفشانی آماده‌ترند. سردار امام فرمود اگرسپاه نبود ایران هم نبود این گفته‌ها را برای بعضی مسوولین یادآوری کنید ریاست و دنیا دوروز می‌باشد .

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۰:۰۶

اقتدار موشکی سپاه مایه فخر و مباهات هر ایرانی است ولیکن طبق فرمایش امام راحل رحمت الله علیه ما خواهان عدم دخالت شما در سیاست و اقتصاد هستیم.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۶ ۲۲:۱۶

دولت از مردم وبرگزیده مردم است وهرکس در مقابل دولت بایستد در مقابل ملت ایستاده است ومحکوم به شکست است نمیشود دم از حمایت از مردم زد ودر مقابل دولت برگزیده ملت ایستاد این یعنی ریا ونفاق.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۰:۱۵

جای نظامی فقط در پادگان است.

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۰۷ ۰۷:۲۶

یعنی همه این حرفها را در حالت سکوت بیان فرمودید؟؟!!

avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۳ ۱۸:۰۱

سپاه نباید خود را تافته جدابافته بداند هرکس در این مملکت مسوولیتی دارد. یکی در جبهه نظامی یکی در جبهه فرهنگی و حتی راننده‌ی کامیون که در این جاده‌های خطرناک با جان خود بازی می‌کند تا خانواده‌ی خود را تأمین کند باید دیده شود. افراط در پررنگ کردن یک نهاد مسلماً عادلانه نیست و آینده کشور را تضمین نخواهد کرد.