• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96041306773
  • منبع : نمایندگی همدان

واگذاری ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) به همدانی‌ها

واگذاری ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) به همدانی‌ها

ایسنا/همدان دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان اعلام کرد: ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سپرده شده است.

به گزارش ایسنا، حسین مرادی در سومین جلسه کمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات استان همدان با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها، هدف از تشکیل این جلسه را بررسی عملکرد و ارزشیابی دانشگاه‌ها در سه ماهه ابتدای سال عنوان کرد و گفت: تشکیل کمیته دانشگاهیان در نظام‌مند عمل کردن و مشخص شدن خروجی دانشگاه‌ها در یاری رساندن به بازسازی عتبات کمک شایانی داشته است.

وی با بیان اینکه نخستین هدف در این کمیته معرفی کمیته و ستاد در دانشگاه است، عنوان کرد: باید در برنامه‌های جمعی دانشگاه‌ها با حضور اساتید، دانشجویان و کارمندان، اهداف ستاد بازسازی عتبات تشریح شود و دانشگاهیان را با این حوزه آشنا کرد به طویکه هم‌اینک پرچم حرم حضرت علی(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در اختیار این کمیته قرار دارد و می‌توان محافل دانشگاهی را توسط این پرچم‌ها متبرک و به نور اهل بیت(ع) روشن کرد.

مرادی با تأکید بر اینکه ستاد بازسازی عتبات دیگر کار بازسازی انجام نمی‌دهد بلکه درصدد توسعه حرم ائمه اطهار(ع) است، تشریح کرد: از دیگر وظایفی که به ستاد بازسازی عتبات استان همدان محول شده، ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) به ارتفاع 7 متر است که هزینه هر خشت طلای آن، 2 میلیون و 200 هزار تومان است.

وی افزود: از دیگر اهداف ستاد بازسازی عتبات اتمام صحن حضرت زهرا(س) است که برای هر متر مربع آن 4 میلیون تومان هزینه درنظر گرفته شده است.

دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات استان همدان با بیان اینکه ساخت زائرسرا در کربلای معلی نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار این ستاد قرار دارد و برای ساخت هر مترمربع آن  4 میلیون تومان نیاز است، تصریح کرد: پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم(س) بخشی از طرح 38 هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها پنج هکتار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که اکنون در مرحله خاک‌برداری قرار دارد.

وی بیان کرد: کمیته دانشگاهیان ستاد بازسازی عتبات در دو محور جمع‌آوری نذورات و رساندن آن به عوامل ستاد و محور فرهنگی باید فعالیت کند بنابراین دانشگاه‌ها باید حول این دو محور فعالیت خود را انجام دهند.

مرادی با بیان اینکه درصدد هستیم تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد، رئیس دانشگاه‌ها و نهادهای رهبری منعقد شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح سه صفر آخر فیش حقوقی کارکنان و استادان دانشگاه‌ها طرح بسیار مناسبی است که در این طرح این مبلغ از حقوق افراد کسر می‌شود و بعد از اینکه به مبلغ قابل توجهی رسید به حساب ستاد بازسازی عتبات واریز خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha