• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96051710254
  • خبرنگار : 71477

روسیه برخورد منطقی با کره‌شمالی را خواستار شد/"جایگزینی برای مذاکرات دیپلماتیک وجود ندارد"

روسیه برخورد منطقی با کره‌شمالی را خواستار شد/"جایگزینی برای مذاکرات دیپلماتیک وجود ندارد"

وزیر امور خارجه روسیه، سه کشور آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن را به اقدامات محتاطانه علیه کره‌شمالی فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد: مسکو معتقد است یک راه حل مناسب درخصوص مساله کره شمالی تنها در صورتی به دست می‌آید که تمامی طرفین از جمله آمریکا، کره‌ جنوبی و ژاپن یک رویکرد منطقی و معقول پیش بگیرند.

وی به خبرنگاران گفت: ما انتظار داریم که از طریق رویکرد منطقی و معقول تمامی طرفین از جمله آمریکا، کره‌ جنوبی و ژاپن به راه حلی دست یابیم که برای تمامی طرفین رضایت بخش باشد.

لاوروف افزود: روسیه متقاعد شده که هیچ جایگزینی برای از سرگیری روند سیاسی درخصوص مساله کره شمالی وجود ندارد و مسکو آماده است تا به مذاکرات با پیونگ یانگ ادامه دهد. روسیه و چین پیشنهادات مناسبی را مطرح کردند. ما از این پیشنهادات در سازمان ملل و دیگر پلتفورم‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در اظهارات جدید خود گفت: کره شمالی در بیانیه شدیداللحنی، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را محکوم کرده است و آن را ناعادلانه می‌داند. دولت کره شمالی نسبت به دیگر قطعنامه‌های سازمان ملل متحد نیز چنین واکنشی نشان داده است و ما باید با قدم‌های مشخص به موضع آنها واکنش نشان دهیم. مسکو متعهد به از سرگیری روند سیاسی است، به ویژه مذاکرات شش جانبه بسیار اهمیت دارد.

روز شنبه شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء قطعنامه ۲۳۷۱ را تصویب کرد که تحریم‌ها علیه کره شمالی را در واکنش به پرتاب‌های موشک بالستیک پیونگ یانگ در ژوئیه تشدید می‌کند. این تحریم‌ها واردات ذغال سنگ، سنگ آهن، سرب و غذاهای دریایی از کره شمالی به کشورهای عضو سازمان ملل را هدف می‌گیرد.
 پیونگ یانگ این قطعنامه خود را "حمله تروریستی“ خوانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha