• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96051811015
  • خبرنگار : 71415

در پی تهدید پیونگ‌یانگ؛

گوآم آماده برخورد با هر احتمالی از جانب کره‌شمالی است

گوآم آماده برخورد با هر احتمالی از جانب کره‌شمالی است

فرماندار منطقه گوآم آمریکا امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: هشدار کره شمالی برای حمله موشکی احتمالی به این منطقه دربردارنده هیچ گونه تهدیدی نیست و این جزیره آمادگی لازم برای برخورد با "هرگونه احتمالی" را داشته و تدابیر دفاعی به شکل راهبردی در این جزیره برای حفاظت از مردم اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ادی کالوو، فرماندار منطقه گوآم گفت: گوآم جزء خاک آمریکا به حساب می‌آید. ما فقط یک تاسیسات نظامی نیستیم.

کالوو تصریح کرد که با کاخ سفید در تماس بوده و وزارتخانه‌های دفاع و امنیت کشور آمریکا به او گوشزد کرده‌اند که علیه گوآم هیچ تهدیدی وجود ندارد.

وی در پیامی ویدئویی که از طریق اینترنت منتشر کرد، گفت: قصد تشکیل نشستی با فرمانده نظامیان و گوآم و اولین پاسخگوها به حمله احتمالی به منظور بررسی وضعیت آمادگی آنها را دارد.

این در حالی است که یک کارشناس تسلیحات هسته‌ای که پیش از این بارها از تاسیسات هسته‌ای کره شمالی بازدید کرده، می‌گوید، در اینکه کره شمالی قادر به حمله به گوآم با موشک‌های دوربرد و میانبرد باشد، تردید دارد.

او گفت که در حال حاضر خطر واقعی بالا گرفتن لفاظی‌های جنگ طلبانه بین کره شمالی و آمریکاست.

زیگفیرید هکر، یک استاد دانشگاه استنفورد و کارشناس مرکز همکاری و امنیت بین‌الملل این دانشگاه گفت: با وجود آنکه کره شمالی ماه گذشته دو موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد اما سوار کردن کلاهک هسته‌ای روی چنین موشکی یک کار به شدت چالش برانگیز و همچنان دور از دسترس کره شمالی است.

وی افزود: در حال حاضر تهدید واقعی مربوط به یک جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره است که ناشی از سوءتفاهم و اشتباه در محاسبه محسوب می‌شود.

در همین حال مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا نیز گفت: کره شمالی یک کشور بی‌مهابا، خطرناک، تهدید آمیز و خطری برای صلح است.

نخست وزیر استرالیا گفت: جنگ با کره شمالی جنگی ویرانگر با تبعات فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: جامعه جهانی در جستجو برای اعمال فشار اقتصادی حداکثری بر کره شمالی متفق است تا این کشور را بدون جنگ به سر عقل بیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha