• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96052112944
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس سازمان نقشه‌برداری: به‌ روزرسانی عکس‌ها دغدغه دائمی این سازمان است

رئیس سازمان نقشه‌برداری: به‌ روزرسانی عکس‌ها دغدغه دائمی این سازمان است

ایسنا/زنجان رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: به‌روزرسانی عکس‌ها دغدغه دائمی سازمان نقشه‌برداری کشور است.

به گزارش ایسنا، علیرضا آزموده اردلان در نشست خبری اظهار کرد: در دنیای امروزی توسعه و پیشرفت با عقلانیت و تسلط بر پیرامون در عالی‌ترین درجه به نمایش درمی‌آید.

این مسئول ادامه داد: در کشورهای مترقی، سازمان‌ها بر اساس عقلانیت اداره و امور پیگیری می‌شود و بر همین اساس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه مسئولیت برنامه‌ریزی را برای توسعه برعهده دارد که سازمان نقشه‌برداری کشور بازوی فنی برای سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شود.

وی افزود: نخستین گام، توسعه شناخت وضع موجود است و سازمان نقشه‌برداری اقدامات مختلفی را پیگیری می‌کند که از آن جمله ناوبری بوده است که ناوبری امکان حرکت دقیق از یک مکان به مکان دیگر را فراهم و برای توسعه و پیشرفت جامعه از جمله ضروریات محسوب می‌شود.

آزموده اردلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عصری زندگی می‌کنیم که هر کسی اطلاعات بیشتری داشته، توانا بوده و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد اطلاعات شامل موقعیت و مکان است و اگر سازمان‌ها بتوانند به بهترین نحو از اطلاعات توصیفی و اطلاعات موجود استفاده کنند به سازمانی توانمند تبدیل خواهند شد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور یادآور شد: نقشه جامع سرمایه‌گذاری که در استان‌ها ترسیم می‌شود، نشانگر ظرفیت‌های مختلف برای سرمایه‌گذاران در استان است و امیدواریم که در استان‌ها از اطلاعات مکانی و توصیفی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، حداکثر استفاده را بکنند.

وی تصریح کرد: دسترسی اطلاعات به صورت برخط در استان زنجان فراهم خواهد شد که این مهم با هدف تسهیل امور، سرویس تصاویر دارای مختصات نیز در استان زنجان آماده بهره‌برداری خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اقداماتی که توسط این سازمان ارائه می‌شود، اظهار کرد: سازمان نقشه‌برداری کشور طیف وسیعی از خدمات را به متقاضیان ارائه می‌کند که ارائه اطلاعات در رابطه با هندسه زمین، ارائه تصاویر و اطلاعات در مورد مختصات سه‌بعدی، تصاویر اصلاحی مقیاسی شده، نقشه‌های عارضه‌یابی، نقشه‌های شهری در مقیاس بزرگ و دیگر اقدامات را می‌توان جزو خدمات این سازمان دانست.

آزموده اردلان، ارائه خدمات در سطح منطقه را اقدامی برای سازمان نقشه‌برداری کشور دانست و یادآور شد: بر همین اساس برای کشورهای عضو اکو به صورت مقطعی دو دوره آموزشی برگزار شده تا مواردی که نیاز به مطالعه و همکاری و اقدام در سطح همسایگان را دارند، بررسی شوند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های دائمی این سازمان، به‌روزرسانی عکس‌ها و اطلاعات با استفاده از عکس‌های زمینی و هوایی است و از آنجایی که کشور وسعت بالایی دارد و روند تغییرات سریع است به دنبال آن هستیم که تغییرات ایجاد شده را به سرعت اعمال کنیم و با ایجاد سامانه در تبادل اطلاعات ایفای نقش کنیم.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در حال حاضر تیم تخصصی از سازمان نقشه‌برداری کشور در استان زنجان حضور دارند که این مهم نشان از بااهمیت بودن کار در این بخش و در راستای توسعه استان زنجان است.

شهرام طهماسبی در رابطه با دقت بالای نقشه‌های گوگل، ادامه داد: دسترسی به اطلاعات و نقشه‌ها کار سازمان نقشه‌برداری کشور است. همچنین پردازش اطلاعات و ارائه آن به مخاطب از جمله خدمات سازمان نقشه‌برداری کشور است که این سازمان اطلاعات خام را تبدیل و پردازش کرده و ویژگی‌های خاص یک منطقه را به مخاطب نشان می‌دهد.

وی افزود: استان زنجان به واسطه ظرفیت بالا و شرایط هموار برای توسعه کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند به همین دلیل دیتای اولیه کار با سرعت و روند مناسبی برای توسعه استان زنجان در حال انجام است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عکس‌های هوایی موجود از استان زنجان قدیمی بوده و مربوط به دو تا سه دهه گذشته است که نزدیک به ۱۸ شهر عکس‌های قدیمی دارند و مسیر حرکت و توسعه استان بر اساس آمایش سرزمین است، برای همین نیاز به اطلاعات سطح بالای سازمان نقشه‌برداری است تا با سرعت و دقت و ظرافت توسعه استان زنجان محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: در راستای توسعه هر چه بیشتر استان زنجان و استفاده از ظرفیت‌های سازمان نقشه‌برداری، مدیران این سازمان در استان زنجان حضور پیدا کرده‌اند و هدف به‌روزرسانی عکس‌های هوایی استان زنجان و نیز وجود نقشه‌های پوششی از هشت شهرستان استان است.

وی افزود: امیدواریم اقداماتی که برای توسعه و تعمیق پیشرفت استان زنجان انجام می‌شود در نهایت منتج به انتفاع مردم از این طرح‌ها شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha