• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96060603691
  • خبرنگار : 71545

بسته اخبار اقتصادی در روز دوشنبه

بسته اخبار اقتصادی در روز دوشنبه

"پراید به فروش پایانی رسید"،"جایگزین ترکان در مناطق آزاد مشخص شد"،"اصلاح تعرفه‌های اینترنت تا یک ماه آینده"،"چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟" و "مذاکره برای رفع فیلتر همه شبکه‌های اجتماعی" برخی از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، ‌برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - دوشنبه - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

پراید به فروش پایانی رسید

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: پس از اعلام زمان توقف تولید پراید تقاضای این خودرو افزایش یافت. بنابراین طرح فروش پایانی پراید برنامه‌ریزی شده تا مصرف‌کنندگان واقعی این خودرو را خریداری کنند.

جایگزین ترکان در مناطق آزاد مشخص شد

"مرتضی بانک" به عنوان جایگزین اکبر ترکان در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشخص شده و به زودی حکم وی اعلام می‌شود.

اصلاح تعرفه‌های اینترنت تا یک ماه آینده

وزیر ارتباطات با اشاره به شفافیت به عنوان مهم ترین نکته توسعه و پیشبرد اهداف، تاکید کرد: برنامه داریم با شکستن زمان به بخش‌های کوتاه مدت، اهداف شرکت‌های فناوری اطلاعات را بررسی و موانع آنها را برطرف کنیم تا آنها نیز بتوانند درآمدهای خود را به صورت شفاف اعلام کنند.

چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران می‌گوید معمولا هر فرد تورم را بر اساس کالاها و خدمات مصرفی شخصی خود که تعداد محدودی است، تخمین می‌زند در حالی‌که مرکز آمار ایران تورم را بر اساس اطلاعات ۴۵۱ قلم کالا و خدمت (که پوشش کاملی از سبد خانوارهای ایرانی است) و در ۲۹۳ منطقه شهری (که به لحاظ جغرافیایی کل کشور را پوشش می دهد) محاسبه می‌کند.

مذاکره برای رفع فیلتر همه شبکه‌های اجتماعی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا شامل حوزه فناوری اطلاعات خصوصا در حوزه کاربران نهایی نمی‌شود، از پیگیری حقوقی موضوع حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور در راستای حمایت از کسب‌وکارهای نوپای داخلی خبر داد. او همچنین درباره تکلیف شورای عالی فضای مجازی برای مذاکره با تمامی شبکه‌های اجتماعی مسدود شده در ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

لغو ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو، اولین درخواست اتاقی‌ها از شریعتمداری

رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده که ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو را که در روزهای آخر وزارت نعمت‌زاده به طور ناگهانی ابلاغ شده را لغو کند.

شرایط و ضوابط صادرات کالاهای قاچاق مکشوفه اعلام شد

گمرک ایران شرایط و ضوابط صادرات اقلام قاچاق مکشوفه را به گمرک‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

قانونی که عرضه‌کنندگان خودرو رعایت نمی‌کنند!

اگرچه خودروسازان و واردکنندگان خودرو طبق قانون مکلفند در صورتی‌که تعمیر خودروی تحت گارانتی آنها بیشتر از زمان استاندارد به طول انجامد نسبت به ارائه خودروی مشابه جایگزین به مشتری اقدام کنند، اما هیچ کدام از این شرکتها به این قانون عمل نمی‌کنند.

آیا ایران هواپیمای روسی می‌خرد؟

در طول چند هفته گذشته بار دیگر بعضی از منابع روسی خبر از پیشنهادهای ایرلاین‌های ایرانی برای خرید هواپیمای مسافرتی سوخو داده‌اند. خبری که هر چند هیچ یک از مقامات ایرانی هنوز هم به طور رسمی تایید نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد امکان پیگیری آن همچنان وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha