• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96070201253

سه حزب عمده کردستان عراق بر برگزاری همه‌پرسی تاکید کردند

سه حزب عمده کردستان عراق بر برگزاری همه‌پرسی تاکید کردند

سه حزب اصلی کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که رفراندوم استقلال فردا در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روداو، احزاب دموکرات، اتحادیه میهنی و حزب اتحاد اسلامی، سه حزب عمده در اقلیم کردستان عراق در بیانیه مشترکی تاکید کردند که همه پرسی در "تمامی مناطق تحت کنترل اقلیم از جمله کرکوک" برگزار خواهد شد.

حزب گوران (تغییر) و حزب جماعت اسلامی اعلام کرده‌اند که با این همه پرسی مخالفند.

اقلیم کردستان عراق پنج حزب عمده دارد که به لحاظ کرسی‌های پارلمانی حزب دموکرات متعلق به مسعود بارزانی در صدر قرار دارد و پس از آن احزاب تغییر و اتحادیه میهنی (متعلق به جلال طالبانی) قرار می‌گیرند.

با وجود قرار گرفتن اتحادیه میهنی در جایگاه سوم اما عملا اقلیم کردستان میان دو حزب سنتی یعنی دموکرات و اتحادیه میهنی تقسیم شده و این دو قدرت سیاسی و نظامی را در شمال عراق در اختیار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۲ ۱۹:۱۹

چند تا عرب و چند تا ترک توان مقابله با مردم کرد عراق را نداشته و ندارند. خود عراق و سوریه که فلج شده اند و توان جمع کردن خودشون هم ندارند. ایران و ترکیه هم که خسته و ناتوان شده اند و سرگیجه گرفتن. ایران نباید گول آمریکا را بخورد. امام راحل فرمود امریکا شیطان بزرگ است اما آقایان گوش نمیدن. همین قاسم سلیمانی حرف های امام راحل را گوش نمیدهد و مراودات زیادی با امریکا و روس ها دارد.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۰۳ ۲۳:۵۸

بنده ایرانیم و مملکتم را با وجود کرد لر ترکمن فارس ترک عاشقانه دوست دارم و معتقدم این جدایی به نفع هیچکس نیست و تاوان سختی مردم کرد غیور بابت قدرت طلبی چند تن از رهبرانشان خواهند پرداخت ... امیدوارم مردم کردستان عراق تحت تاثیر اینگونه فریبهای سیاسی که جز منافع قدرت طلبانه اشخاص خاص در آن لحاظ نمی گردد خودشان را از این ورطه نجات دهند.