• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 96070402339
  • منبع : نمایندگی کردستان

تولید سالانه ۱۲۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در مریوان

تولید سالانه ۱۲۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در مریوان

ایسنا/کردستان مدیر جهادکشاورزی شهرستان مریوان گفت: سالانه ۱۲۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در مریوان تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید عزیز هاشمی در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری صورت گرفته، شهرستان مریوان دارای 200 هزار جمعیت است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر شهری و مابقی روستایی هستند.

مدیر جهادکشاورزی مریوان با اشاره به اینکه مساحت این شهرستان ۲۳۲ هزار هکتار است، گفت: ۱۰ درصد مساحت مریوان اراضی کشاورزی است که از این ۱۰ درصد، سالانه ۱۲۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین براساس آخرین سرشماری کشاورزی که سال 93 صورت گرفت، 9 هزار و 600 نفر بهره بردار در بخش کشاورزی در شهرستان مریوان مشغول فعالیت هستند.

هاشمی با اشاره به وجود 23 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی در مریوان، اعلام کرد: پنج هزار و 200 هکتار باغ در مریوان وجود دارد که سالانه 32 هزار تُن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

وجود 2 هزار و 200 هکتار اراضی بارور انگور در مریوان

وی همچنین به وجود دو هزار و 200 هکتار اراضی بارور انگور در مریوان اشاره و تصریح کرد: میانگین تولید این محصول در سال جاری بیش از 16 هزار تُن بوده است که با حمایت سازمان تعاون روستایی این محصول از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهادکشاورزی مریوان ادامه داد: توت فرنگی مریوان هم در سال گذشته در سطح 350 هکتار، به صورت میانگین 20 تُن در هکتار تولید داشت که حدود 7 هزار تن تولید این محصول را داشتیم.

وی افزود: همچنین این شهرستان در سطح یک هزار و 100 هکتار حدود سه هزار و 500 تن تولید گردو داشته است.

هاشمی در ادامه با عنوان اینکه مریوان صادرکننده نهال است، گفت: حداقل 20 هکتار نهالستان داریم که سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال دارای گواهی بهداشت در این شهرستان تولید می‌شود.

مقام اول را در تولید نشاء توت فرنگی داریم

وی به تولید نشاء توت فرنگی هم اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر مقام اول را در تولید نشاء توت فرنگی داریم و به 20 استان کشور این نشاء را صادر می‌کنیم.

مدیر جهادکشاورزی مریوان ادامه داد: سالانه 10 میلیون بوته نشاء توت فرنگی در مریوان کشت و تولید می‌شود و در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان اینکه تمام حوزه آبخیز سد آزاد در شهرستان مریوان قرار دارد، گفت: متاسفانه آب این سد به خود شهرستان مریوان اختصاص نمی‌یابد که نیاز هست وزارت نیرو در این موضوع تجدید نظر کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: 10 روستای ما واجد شرایط آب سد آزاد هستند که اگر آب لازم به آنها اختصاص یابد مهاجرت معکوس خواهند داشت.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha