• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 96072514172
  • خبرنگار : 71049

در سمینار 25 سال همکاری هسته‌ای ایران و روسیه

تاکید معاون لاوروف بر تعمیق همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه

تاکید معاون لاوروف بر تعمیق همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه

سرگی ریابکوف ضمن اعلام حمایت قاطع روسیه از برجام بر تعمیق همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، فراپونتوف رییس مرکز نظام روسیه، نیکلای اسپاسکی معاون روس اتم و دو تن از نمایندگان مجلس سنا و دومای روسیه سخنرانی کردند.

نیکلای اسپاسکی وزیر انرژی روسیه در سمینار 25 سال همکاری ایران و روسیه در زمینه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در مسکو که روز سه‌شنبه برگزار شد با بیان این‌که برجام سندی محکم و با ارزش است گفت: ما در اجرای برجام همکاری صادقانه‌ای داشتیم. ما در طول مذاکرات تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن به کار گرفتیم.

وی گفت که در مورد ایزوتوپ پایدار همکاری‌ها در حال پیشرفت است.

این مقام روس اظهار کرد: برگزاری این سمینار این پیام را دارد که همکاری‌ها باعث ثبات و توسعه در منطقه و جهان است. در بیست و پنج سال  گذشته نیروگاه بوشهر را به اتمام رساندیم که به شکلی منحصر به فرد بود.

اسپاسکی گفت که در حاشیه این سمینار بازدید از نیروگاه اوبنیسک را نیز در نظر گرفتیم تا نشان دهیم زمینه‌های بیش‌تری برای همکاری وجود دارد. این مرکز فعالیت هسته‌ای در زمینه پزشکی دارد.

وی تاکید کرد که راکتورهای تحقیقاتی جدید روسیه از کارآیی بیش‌تری برخوردارند و ایران در این زمینه فعال است. ما هم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داریم.

وزیر انرژی روسیه از نقش سازنده سفیران دو کشور در توسعه روابط عمیقا تشکر کرد و افزود: امیدوارم این ابتکارات ادامه یابد. هم ‌چنین برگزاری نشستی در تهران در همین چارچوب را پیشنهاد می‌کنم.

اسپاسکی در ادامه تاکید کرد که ساخت نیروگاه اتمی فقط انتقال مهندسی نیست بلکه ایجاد دوستی نیز است.

به گزارش ایسنا، در این سمینار یک روزه نمایندگانی از کشورهای ١+ ٥ نیز حضور دارند.

در این سمینار بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان، حجت‌اله صالحی رییس مرکز نظام ایمنی، حسین رحمت معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان، حسین خلفی رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و حسنوند رییس کمیسیون انرژی مجلس در حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha