• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96072615156
  • خبرنگار : 71491

اجرای پروژه توسعه فناوری و ارائه خدمات نوین باند پهن در دانشگاه آزاد

اجرای پروژه توسعه فناوری و ارائه خدمات نوین باند پهن در دانشگاه آزاد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در زمینه توسعه فناوری و ارائه خدمات نوین باند پهن در دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) و دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تامین و تولید محتوا، ارائه خدمات بر بستر باند پهن و تجاری سازی طرح‌ها و پروژه‌های مشترک خبر داد و افزود: هدف از انعقاد تفاهم نامه مذکور ، توسعه همکاری بین همراه اول و دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در زمینه توسعه فناوری، محصولات و ارائه خدمات نوین باند پهن است.

وی ادامه داد: توسعه کارآفرینی، تسهیل و تشویق و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری و هدایت پروژه‌ها و پژوهش‌های اعضای هیات علمی دانشگاه و مراکز پژوهشی وابسته به دانشگاه در جهت اولویت‌های سرمایه گذاری آینده صنعت موبایل و فناوری‌های جدید از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

دکتر پورعباس خاطرنشان کرد: موضوع تامین و تولید محتوا شامل آموزش کارکنان دانشگاه، اعضای هیات علمی، مدیران و دانشجویان در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت(حین خدمت) به خصوص آموزش‌های مهارتی به صورت مجازی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چهار میلیون نفر در حوزه دانشجویی کشور در حال تحصیل هستند و از طرفی جمعیتی بالغ بر 30 میلیون نفر نیز از آموزش‌های حین خدمت بهره می‌گیرند، افزود: با توجه به گستردگی این جمعیت، ارائه آموزش‌های حضوری برای دولت و بخش خصوصی بسیار هزینه بر بوده که بر همین اساس استفاده از شیوه‌های آموزش مجازی شرایطی را فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری از سیستم‌های الکترونیک مانند اینترنت، موبایل و رایانه آموزش های مختلفی ارائه شود.

دکتر پورعباس تاکید کرد: در سال‌های گذشته از سوی شرکت همراه اول زیرساخت‌های مناسبی فراهم شده که با بهره گیری از این امکان، می‌توان به انتشار محتوای آموزشی در سراسر کشور پرداخت.

وی با اشاره به نیازهای متفاوتی که برای آموزش به کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها وجود دارد، افزود: تلاش‌های متعددی صورت گرفته تا از ترم آینده در بخش‌های مختلف، محتوای آموزشی بارگذاری شده و به صورت آنلاین در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در فاز اول اجرای این برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی، حدود دو میلیون نفر در دستور کار قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha