• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 96080905452
  • خبرنگار : 71542

مدیرملی ستاد مقابله با گرد و غبار اعلام کرد

گرد و غبار در مهران، ایلام و دهلران/ روند کاهشی غلظت گرد و غبار

گرد و غبار در مهران، ایلام و دهلران/ روند کاهشی غلظت گرد و غبار

مدیرملی ستاد مقابله با گرد و غبار ضمن تشریح منشاء گرد و غبار شکل گرفته در برخی نقاط کشور اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که غلظت گرد و غبار در شهرهای آبادان و اهواز روند کاهشی دارد.

ضیاءالدین شعاعی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: شنبه هفته جاری (۶ آبان‌ماه) ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ ظهر یک توده گرد و غبار روی شرق سوریه و غرب عراق شکل گرفت. پیش‌بینی می‌کردیم مثل همیشه، این توده‌ای معمولی باشد ولی به طور غیرمنتظره‌ای توده بزرگ شد. روز یکشنبه (۷ آبان‌ماه) این توده گرد و غباری که در مرز سوریه و عراق شکل گرفته بود، کل عرض عراق از جنوب تا شمال را فرا گرفت.  

گرد و غبار در مهران، ایلام و دهلران

مدیرملی ستاد مقابله با گرد و غبار گفت: از آنجا که توده به شکل کروی نبود، زبانه‌های آن ابتدا استان‌های شمال غرب ایران را تحت تاثیر قرار داد و اعلام شد که مهران، ایلام و دهلران دچار گرد و غبار شده‌اند. در شرایط حاضر نیز این مناطق با پدیده گرد و غبار درگیر هستند.

لغو پروازهای بغداد و نجف به خاطر گرد و غبار

شعاعی با اشاره به اینکه گرد و غبارهای چند روز اخیر باعث لغو پروازهای بغداد و نجف شده است، گفت: اینها نشان می‌دهد که طوفان از لحاظ آماری بسیار شدید بوده است. احتمال دارد علت آن شدت باد ناگهانی و نامساعد بودن شرایط زمین باشد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون فقط پنج حادثه گرد و غباری خارجی از سمت عراق داشتیم و امیدوار بودیم امسال وضعیت بهتر باشد، اما حادثه اخیر نشان می‌دهد  که باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

مدیرملی ستاد مقابله با گرد و غبار با اشاره به اینکه توده گرد و غبار شکل گرفته در مرز عراق و سوریه وارد کشور ما شده است، گفت: در منطقه شمال غربی کشور، طوفان گرد و غبار چندان جدی نبود، اما زبانه‌های پایینی توده قوی بودند و آبادان و اهواز را تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که مدارس آبادان تعطیل شد.

شعاعی اظهار کرد: گزارش‌های مربوط به غلظت گرد و غبار صبح امروز نشان می‌دهد که غلظت گرد و غبار در آبادان ۴۲۰۰ پی پی ام و در اهواز ۳۵۰۰ پی پی ام بود، اما گزارش ساعت ۱۲ نشان می‌دهد که غلظت گرد و غبار روند کاهشی دارد.

مدیرملی ستاد مقابله با گرد و غبار در پایان گفت: ممکن است زبانه‌های گرد و غبار به تهران نیز برسد، اما شدت نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha