• شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96082011470
  • خبرنگار : 71129

روسیه به دنبال "عاملان خارجی" خواندن رسانه‌های آمریکایی

روسیه به دنبال "عاملان خارجی" خواندن رسانه‌های آمریکایی

پارلمان روسیه هشدار داده که برخی از رسانه‌های خارجی و آمریکایی باید "عاملان خارجی" نامیده شوند و ملزم هستند تا به صورت منظم جزئیات کامل امور مالی، تجاری و کارمندان خود را به دولت مسکو ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ویاچسلاو وولودین"، رئیس دومای روسیه گفت: پارلمان از این قانون اوایل هفته آتی و در واکنش به آنچه که دیدگاه قانونگذاران به فشارهای آمریکا علیه رسانه‌های روسیه می‌داند، حمایت می‌کند.

خبرگزاری اینترفاکس نیز گزارش داد: محدودیت‌های احتمالی نیز همانطور که از سوی آمریکا علیه رسانه‌های روسیه اعمال شده است، در نظر گرفته می‌شوند.

رئیس دومای روسیه ادامه داد: برخی از رسانه‌های آمریکایی در روسیه تلاش می‌کنند تا عقاید مردم آمریکا را علیه مسکو منحرف کنند. ما می‌دانیم که حفاظت از منابع شهروندان و کشورمان مهم و اساسی است اما همانطوری که آمریکا اقداماتی را علیه رسانه‌های روسی انجام داده است، ما نیز علیه رسانه‌های آمریکایی در کشورمان در نظر می‌گیریم.

قانونگذاران روس می‌گویند، این اقدام مقابله‌ای در برابر درخواستی از سوی وزارت دادگستری آمریکا در قبال شبکه تلویزیونی راشاتودی در آمریکاست که از آن به عنوان یک عامل خارجی نام برده شده است.

در همین حال، مسکو نیز قصد دارد تا چنین اقدامی دست بزند. اقدام آمریکا علیه شبکه خبری راشاتودی پس از آن صورت گرفت که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا روسیه را به تلاش در دخالت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور و کمک به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری متهم کردند.

روسیه نیز مارس سال آتی میلادی انتخابات ریاست جمهوری دارد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کنونی کشور احتمالاً بار دیگر در این انتخابات حضور دارد و پیروز می‌شود.

وی همچنان با وجود انتقادها علیه خودش محبوبیت زیادی دارد.

قانونگذاران روس قصد دارند نخستین بررسی در مورد محدودیت‌های جدید را ۱۵ نوامبر انجام دهند و تلاش کنند تا در روزهای آتی این بررسی را نهایی و تایید کنند.

آمریکا و سایر رسانه‌های خارجی که تحت تحریم‌های جدید قرار می‌گیرند باید جزئیات کامل مربوط به امور مالی، تجاری و کارمندان خود را به دولت روسیه ارائه دهند.

دومای روسیه اوایل سال جدید میلادی تحقیقاتی را در مورد این مساله انجام داد که آیا شبکه خبری سی.ان.ان، صدای آمریکا و رادیو آزادی و سایر رسانه‌های آمریکایی می‌خواهند از قوانین روسیه تبعیت می‌کنند یا خیر. رادیو اروپای آزاد که مورد حمایت دولت آمریکاست، ماه گذشته میلادی گفته بود، مسکو تهدید کرده که در اقدامی مقابله‌ای با اعمال فشارهای آمریکا علیه شبکه خبری راشاتودی، پروژه سرویس زبان روسی این رادیو را به عنوان یک جاسوس خارجی معرفی می‌کند.

روسیه ماه گذشته میلادی اتهامات علیه شبکه بین‌المللی سی.ان.ان را در مورد اینکه از قوانین رسانه‌های روسی تخطی می‌کند، متوقف کرد. این شبکه آمریکایی همچنان به فعالیت خود در روسیه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha