• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96082715877
  • خبرنگار : 71473

بسته اخبار اقتصادی در روز شنبه

بسته اخبار اقتصادی در روز شنبه

"جزئیات تسهیلات و کمک‌های بانکی و بودجه‌ای برای مناطق زلزله‌زده"، "چالش قیمت‌ لوازم خانگی از ماه آینده"، "قیمت انواع سکه و ارز در نخستین روز هفته"، "تکمیل خط انتقال آب قصر شیرین - سرپل ذهاب و شبکه آب شهری"، "تقلب در بازار سکه نداریم/ قانون وکیوم سکه از کجا آمده است؟"، "سازمان نظام مهندسی کارایی لازم را ندارد"، "عملکرد ۶.۱ میلیارد دلاری صنعت آب و برق در خارج از کشور"، "آلودگی ۶۰ درصدی "بن‌سای" و "لاکی‌بامبو"های چینی و تایلندی" و "برندگان غیرمنتظره افزایش قیمت نفت" از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اخبار امروز (۲۷ آبان ۱۳۹۶) اقتصادی  به طور خلاصه در زیر آورده شده است که می‌توانید با کلیک کردن بر روی کلمات آبی رنگ هر خبر، متن کامل آن خبر را بخوانید.

جزئیات تسهیلات و کمک‌های بانکی و بودجه‌ای برای مناطق زلزله‌زده

به دنبال تصمیمات اخذ شده در رابطه با تامین مالی به منظور کمک برای مناطق زلزله زده بسته‌ای از تسهیلات و کمک‌های بانکی و بودجه‌ای مصوب شده که به زودی اجرای آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

چالش قیمت‌ لوازم خانگی از ماه آینده

علی‌رغم اعلام انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر احتمال افزایش قیمت این محصولات از ماه آینده اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر گونه تغییر قیمت کالا و خدمات توسط انجمن‌ها و تشکل‌های تولیدی و توزیعی را فاقد وجاهت قانونی دانست.

قیمت انواع سکه و ارز در نخستین روز هفته

در بازار امروز - شنبه - هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۲۷ هزار تومان رسیده و دلار آمریکا ۴۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

تکمیل خط انتقال آب قصر شیرین - سرپل ذهاب و شبکه آب شهری

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: تکمیل خط انتقال آب قصر شیرین به سرپل ذهاب و ترمیم شبکه آب این شهر انجام شده و از روز گذشته بازسازی شبکه‌های توزیع آب روستاهای منطقه آغاز شده است.

تقلب در بازار سکه نداریم/ قانون وکیوم سکه از کجا آمده است؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر تاکید دارد که در سال‌های گذشته هیچ‌گونه دستورالعملی مبنی بر لزوم فروش سکه‌ به شکل وکیوم شده صادر نشده است.

سازمان نظام مهندسی کارایی لازم را ندارد

زلزله کرمانشاه با تمام تلخی‌هایش باید فرصتی برای اصلاح قوانین، عملکرد و فرآیندهای مرتبط با ساخت و ساز باشد؛ کاری که هنوز با گذشت ۲۷ سال از زلزله رودبار و منجیل محقق نشده است.

عملکرد ۶.۱ میلیارد دلاری صنعت آب و برق در خارج از کشور

بر اساس آخرین آمار در سال جاری صنایع آب و برق کشور توانسته اند بیش از ۵۸ پروژه با ارزشی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را در خارج از کشور اجرایی کنند و یا در حال اجرا داشته باشندکه بیش از ۵۰ عدد از این پروژه ها مربوط به پروژه های برقی است که ارزش آن ها به بیش از ۵.۶ میلیارد دلار می رسد.

آلودگی ۶۰ درصدی "بن‌سای" و "لاکی‌بامبو"های چینی و تایلندی

رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که "بن‌سای" و "لاکی بامبو" با توجه به آلوده بودنشان به آفات و بیماری‌هایی که ممکن است خسارات ملی به بار آورند، وارداتشان از چین و تایلند ممنوع شده، چراکه ۶۰ درصد محموله‌های این کشورها آلوده هستند.

برندگان غیرمنتظره افزایش قیمت نفت

در حالی که منطق می‌گوید بزرگترین برندگان افزایش قیمت یک کالا، بزرگترین تولیدکنندگان آن خواهند بود اما دانستن نام برخی از برندگان افزایش قیمت‌های نفت مایه تعجب خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha