مدير پروژه طراحي و توسعه پژو 206 صندوقدار (اس.دي) گفت: اين خودرو از لحاظ فني و موتوري از رقيبش ال-90 بسيار بهتر است.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، مهندس محمدي ـ مدير پروژه طراحي و توسعه پژو 206 صندوقدار (اس.دي) ـ در نشست خبري با رسانهها در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه چگونه پژو 206 صندوقدار قادر خواهد بود با خصوصيات فني مشابه ال - 90 و با چند ميليون قيمت بالاتر از آن در بازار ايران مشتري كسب كند، گفت: به نظر ما از نظر فني شاخصهاي ارگونومي، فضاي صندلي و ايمني در خودرو پژو 206 صندوقدار بسيار بهتر از ال -90 است. در زمينه موتور هم درست است كه قدرت موتور اين دو خودرو مشابه است، اما ميزان سر و صداي پژو 206 صندوقدار كمتر از ال-90 است. از نظر دوام و ايمني نيز به نظر ما اين خودرو ايمنتر از ال - 90 است.
وي ادامه داد: موتور پژو 206 صندوقدار، نوع توسعهيافته موتور TU5 پژو است و اين تنها موتوري در ايران است كه توانايي كسب استاندارد آلايندگي يورو4 را دارد. اين خودرو همچنين در كلاس B تا C قرار دارد و موتور 110 اسب بخار آن با مصرف شهري 8/8 ليتر در هر 100 كيلومتر در سيكل شهري مصرف دارد.
محمدي ادامه داد: اين موتور حتي با توجه به كيفيت نامطلوب بنزين ايران با اكتان 87 قادر است استاندارد آلايندگي يورو4 را كسب كند. اين خودرو همچنين براي استحكام بدنه و كارهايي كه بر روي آن انجام شده 12 سال ضمانت دارد و بدنه آن در مقايسه با خودرو 206 عادي نيز استحكام بيشتري دارد.
وي گفت: البته موتور 1400 سيسي و موتور گازسوز نيز بنا به شرايط بازار بر روي اين خودرو قرار خواهد گرفت. اين خودرو همچنين داراي 9 نوع سيستم تعليق در جلو و 10 نوع سيستم تعليق در عقب است كه سبب شده هندلينگ بهتري نسبت به پژو 206 عادي داشته باشد.
مدير پروژه طراحي و توسعه پژو 206 صندوقدار (اس.دي) در پاسخ به سوال ايسنا كه با توجه به اضافه كردن يك صندوق به خودرو هاچبك و تغيير گرانيگاهها، تعادل و پايداري خودرو در جاده حفظ ميشود، گفت: اين سوال براي بسياري از مشتريان نيز ايجاد شده است. درست است كه در بسياري از موارد با اضافه كردن صندوق به اين خودرو بدون صندوق، پايداري آن كاهش مييابد، اما اگر روند مهندسي صحيحي در يك خودرو براي اضافه كردن صندوق انجام شود، امكان افزايش پايداري هم وجود خواهد داشت و به همين دليل ما سيستم تعليق خودرو را به گونهاي تغيير دادهايم كه حتي با اضافه شدن صندوق عقب، بازپايداري مناسبي داشته باشد.
وي در خصوص تستهاي مختلف انجام شده بر روي اين خودرو نيز گفت: اين خودرو در آفريقاي جنوبي براي محيطهاي بسيار گرم و در كشور سوئد براي محيطهاي بسيار سرد تست شده و با اين شرايط اقليمي سازگاري پيدا كرده است. همچنين اين خودرو در تمامي مسيرهاي جادهاي ايران تست شده است.
وي در پاسخ به سوال ايسنا كه آيا اين خودرو استاندارد موسسه استاندارد اروپا (يورو NCAP ) را گذرانده يا خير، گفت: ما در اين موسسه تاكنون اين خودرو را تست نكردهايم، اما اين خودرو تستهاي مختلف معتبر ديگري را نيز گذرانده است. به دليل اين كه اين خودرو قرار است در بازارهاي عربي عرضه شود، ما استانداردهاي مختص اين بازارها از نظر ايمني را كسب كردهايم. البته لازم به ذكر است كه ايمني اين خودرو در قسمت عقب از خودرو ال - 90 نيز بيشتر است.
به گزارش ايسنا، خط توليد انبوه پژو 206 صندوقدار به گفته برخي از مسوولان ايران خودرو تا چند هفته آينده توسط رييس جمهور افتتاح ميشود. خطوط توليد اين خودرو 80 درصد در قسمت بدنهسازي اتوماتيك است و در آن از 268 ربات استفاده شده است. اتاق رنگ 3 نيز كه يكي از پيشرفتهترين خطوط رنگ در ايران است، براي رنگآميزي اين خودرو در نظر گرفته شده كه از نوع سيستم غوطهوري بدنه خودرو است و ظرفيت رنگ زدن150 هزار دستگاه در سال را دارد.
انتهاي پيام