• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۳۸۴ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8410-11377

مدير پروژه پژو 206 صندوق‌دار: قيمت تمام‌شده اين خودرو محرمانه است 87 ميليارد تومان صرف طراحي و صنعتي شدن پژو206صندوق‌دار شده است

مدير پروژه پژو 206 صندوق‌دار:
قيمت تمام‌شده اين خودرو محرمانه است
87 ميليارد تومان صرف طراحي و صنعتي شدن پژو206صندوق‌دار شده است

هزينه طراحي و صنعتي شدن پژو 206 صندوقدار 87 ميليارد تومان است.

به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، مهندس شيخاني - مدير پروژه پژو 206 صندوقدار (SD) - در نشست خبري با رسانه‌ها افزود: كار طراحي مفهومي پژو 206 صندوق‌دار (SD) كه در ابتدا قرار بود نام آن آريان باشد، از تيرماه سال 82 آغاز شد و بعد از مذاكرات فشرده، پژو نيز در اين همكاري با ايران خودرو شريك شد. از ابتدا نيز سازندگان داخلي براي طراحي و توليد با پروژه درگير بودند و در كل، طراحي و صنعتي كردن اين پروژه 87 ميليارد تومان هزينه در پي داشته كه نسبت به پروژه‌هاي ديگر مناسب است.

وي ادامه داد: كارهاي طراحي خطوط پرس در ايران خودرو با كمك مشاوران خارجي انجام و تعدادي از قالب‌ها نيز در ايران ساخته شد. بيش از 200 مهندس در طراحي اين خودرو همكاري داشته‌اند و در حدود 1.5 ميليون نفر ـ ساعت وقت براي طراحي اين خودرو صرف شد.

شيخاني افزود: اين خودرو همچنين استانداردهاي شركت پروشه را كسب كرده است و با تاييد وزارت راه فرانسه امكان دريافت مجوز ورود و صادرات آن به بازارهاي اروپايي و اتحاديه اروپا نيز وجود دارد. پژو206صندوق‌دار همچنين استاندارد 37 كشور را نيز تاكنون پاس كرده است.

وي همچنين درباره علت تغييرنام اين خودرو از پژو 206 آريان به پژو206 SD گفت: در نام‌گذاري خودرو مسائل فرهنگي و اجتماعي زيادي درگير است. آريان براي ما ايرانيان اسم بسيار جالبي است، ولي در اروپا به دليل قتل عام حزب نازي چندان اسم خوشايندي نيست و به همين دليل ما با توجه به صادراتي بودن پروژه تصميم گرفتيم كه نام آن را تغيير دهيم.

مدير پروژه پژو 206 صندوقدار (SD) در پاسخ به سوال ديگري در خصوص دستور رييس جمهور براي طراحي يك خودرو 100 درصد ملي گفت: كارهاي طراحي يك خودرو 100 درصد ايراني آغاز شده است و اين پروژه در صورت داشتن صرفه اقتصادي ظرف دو سال عملياتي خواهد شد.

وي درباره مبلغ پرداختي ايران خودرو بابت برند پژو 206 SD به شركت پژو فقط به اين نكته بسنده كرد كه براي استفاده از زنجيره فروش و خدمات پس از فروش بايد هزينه‌هايي بپردازيم.

شيخاني درباره قيمت تمام شده اين خودرو گفت: اين موضوع محرمانه است. در سال آينده 60 هزار پژو 206 صندوقدار در ايران ساخته خواهد شد و به تدريج با افزايش تيراژ و ساخت داخل، قيمت آن كاهش مي‌يابد.

شيخاني در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه چگونه با توجه به جايگزين شدن پژو207 با پژو 206 ، مشتريان در بازارهاي صادراتي از پژو 206 صندوقدار استقبال خواهند كرد، گفت: تا جايي كه ما اطلاع داريم پژو 206 تا سال 2011 عرضه خواهد شد و اين خودرو همچنين تا سال 1390 در ايران برنامه توليدي دارد. در خصوص پژو 207 كه مدل بعدي پژو 206 نيز هست، چون اين خودرو هاچ‌بك است، ولي خودرو توليدي در ايران صندوقدار است، فكر مي‌كنيم بتوانيم بازارهاي هدف را پوشش دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه قيمت‌هاي صادراتي شما چقدر خواهد بود، پاسخ روشني نداد و تنها ابراز داشت كه قيمت براساس بازارهاي مختلف تفاوت خواهد داشت.

وي همچنين در خصوص مشكلات پيش آمده بين ايران خودرو و پژو بر سر صادرات پژو 206 به روسيه نيز گفت: اين مشكلات حل شده است.

شيخاني همچنين در پاسخ به اين كه آيا اين خودرو به بازار اروپاي غربي نيز عرضه مي‌شود يا خير، گفت: فعلا اين موضوع طبق توافقات با پژو ميسر نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha