• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۳:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 00061215047
  • خبرنگار : 71468

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ: شیوه غلط برگزاری قهرمانی آسیا مدال تیمی را از ما گرفت

سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ: شیوه غلط برگزاری قهرمانی آسیا مدال تیمی را از ما گرفت

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران معتقد است، سیستم غلط برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا نگذاشت ایران به مدال تیمی برسد.

جمیل لطف‌اله نسبی در مورد عملکرد پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ بیان کرد: نحوه برگزاری مسابقات تیمی به این صورت بود که  شش تیم سال قبل در مرحله مقدماتی بازی نکردند و بقیه تیم ها در هشت گروه تقسیم شدند و به صورت دوره ای بازی کردند.  در نهایت از هر گروه یک تیم بالا آمد و این هشت تیم در جدول حذفی بازی کردند  و تیم اول  و دوم که هند و ایران بود با شش تیم سال قبل به رقابت پرداختند.

 او ادامه داد: اگر شرایط برگزاری مسابقات  به گونه دیگری بود و مثل مسابقات جهانی برگزار می شد که رقابت تیمی جدا و انفرادی  هم جدا است و این فشردگی مسابقات وجود نداشت ما می‌توانستیم روی سکو برویم اما متاسفانه نشد.  

لطف اله نسبی در مورد شکست برابر چین تایپه در مرحله یک چهارم نهایی تاکید کرد: زمانی که تیم ایران برابر چین تایپه  قرار گفت، پنجمین بازی خود را می خواست انجام دهد اما چین تایپه بازی اولش بود. همان روز قبل از چین تایپه با با بحرین و کره شمالی بازی کرده بودیم و بازیکنان از لحاظ جسمی و روحی بسیار خسته بودند. درواقع خستگی دو بازی قبلی نگذاشت با چین تایپه به نتیجه دلخواه برسیم و دلیل باخت به چین تایپه خستگی مفرط بود. اگر بازی روز بعد برگزار می شد قطعا  نتیجه ای که رقم می خورد غیراز این بود و شانس کسب مدال را به دلیل شیوه غلط برگزاری بازی ها از دست نمی‌دادیم.

 سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران با رضایت از عملکرد پینگ پنگ بازان گفت: من از تیم راضی هستم و تیم جوان و با انگیزه ای داریم. در کل ملی پوشان عملکرد بسیار خوبی داشتند مخصوصا مقابل کره شمالی. زمانی ما از کره شمالی کمک می‌خواستیم اما اکنون مقابل آنها پیروز می‌شویم. این نشان می‌دهد پینگ پنگ ایران  رشد پیدا کرده است.

 او افزود: دربخش انفرادی هم برای اولین بارهر چهار بازیکن ایران به جمع ۳۲ نفر راه یافتند.  فقط ایران، ژاپن ، کره و چین بودند که همه بازیکنانشان درجمع سی و دوم قرار داشتند. خوشبختانه مجموع امتیازاتی که ملیپوشان در این مسابقات گرفتند قطعا رنکینگ آن‌ها را در سال قبل از المپیک ارتقا می‌دهد. اگر نتوانستیم از مراحل دیگر سهمیه المپیک بگیریم، امیدواری برای کسب سهمیه المپیک از طریق  رنکینگ زیاد است.

او در مورد برنامه ملی‌پوشان تنیس روی میز ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک گفت: در نظر داریم قبل از سهمیه المپیک در تورنمنت آلمان، اتریش،  بلاروس و لهستان شرکت کنیم. البته نیما ونوشاد به فرانسه می‌روند. هدایی و احمدیان هم به اتریش می‌روند و در لیگ اتریش بازی خواهند کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha