• یکشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 00061967930
  • خبرنگار : 30188

راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی مناسب بی صدا برای آپارتمان

راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی مناسب بی صدا برای آپارتمان

برای انتخاب بهترین پمپ آب بی صدا برای خانه و آپارتمان باید شناخت خوبی از ساختار پمپ آب داشته باشید و بتوانید توان، ظرفیت و نوع مناسب را برای محیط خانه خود انتخاب کنید. در حال حاضر و با پیشرفت فناوری ساختار اغلب پمپ‌های خانگی به نحوی طراحی شده که کمترین صدا را داشته باشند با این وجود برخی مدل‌ها صدای کمتری داشته و در عین حال عملکرد مطلوبی در تامین فشار آب دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از وید فکتور ، در این مطلب اطلاعاتی را به شما می‌دهیم که تصمیم گیری را ساده‌تر می‌کند.

پمپ آب چیست و به چه کار می‌آید؟

اگر هنگام شستشوی ظروف، حمام یا سرویس بهداشتی با مشکل کم آبی مواجه شده باشید ضرورت خرید پمپ آب را به خوبی درک کرده‌اید. کم فشار بودن آب مشکلات عدیده دیگری مثل اختلال در عملکرد کولر آبی و دشواری عملکرد سیستم آب یخچال‌های مدرن را به همراه دارد که کیفیت زندگی افراد را پایین می‌آورد.

پمپ آب خانگی که برای تنظیم فشار آب آپارتمان‌ها و منازل طراحی شده با کمک ساختار الکترونیکی خود انرژی جنبشی تولید کرده و فشار آب را به سطح مطلوب می‌رساند تا به راحتی بتوانید در تمام فصول سال از آب به شکل بهینه استفاده کنید.

این دستگاه‌ها مکانیسم عملکرد یکسانی ندارند و هرکدام به شیوه خاص خود کار تنظیم فشار آب را انجام می‌دهند. پمپ‌های سانتریفیوژی معروف‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند که در واقع ۹۰ درصد نیاز خانه‌ها را تامین می‌کنند. این دستگاه‌ها مکانیسم عملکرد ساده‌ای داشته و به دلیل استفاده زیاد یافتن قطعات یدکی آن‌ها هم در بازار راحت است با این وجود یک مشکل دارند و آن هم ایجاد صدا موقع کار کردن است که گاهی می‌تواند بسیار کلافه کننده باشد.

پمپ آب خانگی بی صدا به چه کار می‌آید؟

در مجتمع‌های مسکونی بزرگ و برخی آپارتمان‌ها که تمامی افراد برای نصب پمپ آب خانگی توافق دارند آن را در خارج از منازل و در محیط مناسبی نصب می‌کنند که معمولا اگر پر سر و صدا هم باشد کمتر به گوش افراد ساکن خانه می‌رسد. در برخی موارد فشار آب تنها در بخشی از ساختمان پایین است و همه با نصب پمپ آب موافق نیستند در این زمان پمپ داخل فضای آپارتمان نصب می‌شود که در این حالت صدای آن اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. وجود صدای پمپ ممکن است باعث اختلال خواب اعضای خانه شده، فعالیت‌های روزمره آن‌ها را با مشکل مواجه کند.

در اینجا خرید پمپ آب بی صدا بهترین راهکار است که علاوه بر تامین فشار آب مناسب مانع بروز مشکلات در زندگی روزمره افراد می‌شود.

چرا آپارتمان‌ها نیاز به نصب پمپ آب اختصاصی پیدا می‌کنند؟

در ساختمان‌های بلند مرتبه تامین آب طبقات بالا مشکل است و گاهی فشار آب در این مناطق به نحوی است که در روزهای شلوغ مثل تعطیلات آخر هفته عملا امکان حمام رفتن یا حتی طبخ غذا وجود ندارد در این زمان نصب یک پمپ خانگی کوچک و کم صدا راهکاری است که ساکنان این طبقات را نجات می‌دهد.

گاهی برخی از ساکنان ساختمان به دلایل شخصی مثل هزینه زیاد، مناسب بودن فشار آب در آپارتمان خود و سایر موارد با نصب پمپ آب خانگی عمومی برای کل ساختمان موافق نیستند در این شرایط نصب پمپ خانگی می‌تواند به تامین آب مورد نیاز واحدهایی که مشکل دارند کمک کند.

پمپ آب‌های معمولی خیلی پر صدا هستند و به همین دلیل افراد گاهی ترجیح می‌دهند یک پمپ کم صدا داخل منزل داشته باشند تا یک پمپ بزرگ پر سر و صدا در ساختمان نصب شود. برخی از ساختمان‌ها از نظر ساختار، متراژ و تعداد ساکنان شرایطی دارند که نصب پمپ‌های سانتریفیوژی در آن‌ها امکان پذیر نیست و در اینجا باید به سراغ پمپ‌های بی‌ صدا رفت.

پمپ آب بی صدا چیست و چه مشخصاتی دارد؟

پمپ آب بی صدا انواع و اقسام مختلفی دارد معمولا این پمپ‌ها ابعاد کوچکتری دارند و به همین دلیل صدایی که تولید می‌کنند آزار دهنده نیست. اول باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ دستگاه الکترونیکی را نمی‌توانید پیدا کنید که موقع کار بی صدا باشد اما عملکرد برخی سیستم‌ها به نحوی است که صدای کمتری دارند.

پمپ آب بی صدا هم نوعی طراحی شده که با کمک تکنولوژی‌های روز دنیا کار می‌کند و کمترین صدا را دارد. این پمپ‌ها معمولا در کنار لوله اصلی آب سرد و گرم آپارتمان نصب می‌شوند .عمر پمپ آب سانتریفیوژی به نسبت سایر پمپ‌ها بالاتر است به همین دلیل خرید آن اولویت اصلی است، اگر به هر دلیل نمی‌توانید از این پمپ‌ها استفاده کنید می‌توانید به سراغ پمپ‌های جتی و محیطی بروید. برخی مدل‌های کوچک خانگی پمپ‌های سانتریفیوژی کم صدا هستند و می‌توانند برای شما بهترین گزینه باشند. اگر به هر دلیل امکان خرید آن‌ها را نداشتید می‌توانید از پمپ آب محیطی یا جتی متناسب با نیاز خود استفاده کنید که معمولا کم صدا هستند.

نصاب پمپ آب هم بسیار مهم است پس از خرید پمپ مناسب باید به سراغ یک فرد متخصص بروید که بتواند پمپ آب دلخواه شما را به شکل مطلوب نصب کند. اگر پمپ در جای مناسبی قرار نگیرد یا در جای خود به خوبی ثابت نشود احتمالا صدای زیادی تولید می‌کند.

جهت مشاوره خرید به سایت زیر مراجعه نمایید :https://vidfactor.com

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha