• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400031813301
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

دکتر کمبرانی خبر داد

راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در سازمان جهاد دانشگاهی تهران

راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در سازمان جهاد دانشگاهی تهران

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران از راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در این واحد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز نوآوری و شتابدهی(منش) در دسته‌های مختلف آموزشی فرهنگی و پژوهشی تأسیس می‌شود تا بدین ترتیب از ایده نخبگان و جوانان کشور استفاده شود.

به گزارش ایسنا، دکتر «مسعود کمبرانی» سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران در مراسم تقدیر و تشکر از زحمات دکتر سیدعلی طباطبایی رئیس سابق سازمان جهاد دانشگاهی تهران و معارفه سرپرست جدید با اعتقاد به این‌که این مرکز می‌تواند به جذب نیروهای مناسب و سرمایه‌گذار برای ایده خوب جهت تامین محل درآمد راهگشا باشد، در ادامه اظهار کرد: بحث دیگر شرکت‌داری است سازمان‌ها عمدتا طرف حساب شرکت‌ها هستند این شرکت‌ها می‌توانند با حضور اعضای هیئت علمی باشند و میتوان از از رشته تخصصی تک رشته‌ای آن را توسعه داد.

وی از دیگر اولویت‌های سازمان جهاد دانشگاهی تهران را تجاری سازی دانش فنی برشمرد و افزود: بدین ترتیب هم افراد و هم جهاد دانشگاهی تهران می‌توانند از آن منتفع شوند.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران ایجاد مرکز خدمات تخصصی و کارگاهی در گروه فرآیند کشت بافت را از دیگر فعالیت‌های آتی این واحد از جهاددانشگاهی دانست و گفت: در جهاد دانشگاهی تهران در کرج کشت گلخانه‌ای خوب در کشت بافت داریم.

کمبرانی راه‌اندازی کلینیک‌های آبزیان را از دیگر برنامه‌های جدید این واحد جهاد د انشگاهی برشمرد و افزود: در این خصوص کارهای عمرانی آغاز شده است و تا سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی راه‌اندازی این کلینیک‌ها را موثر در گسترش صنعت آبزی‌پروری برشمرد و افزود: از مشکلات این واحد کمبود نیروهای متخصص جوان مواجه هستیم و فاصله سنی با متخصصان و محققان با نیروهای بعدی زیاد است که با جذب نیروهای نخبه جوان متعهد و کارآمد می توان آن را جبران کرد.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با انتقاد از حجم اندک افراد و این‌که با آینده‌نگری جانشین‌پروری نکردیم، گفت: در همین راستا باید سیستم پشتیبانی توانمندی وجود داشته باشد باید پروژه های تعریف شده به خوبی پشتیبانی شوند تا در اجرا با مشکلی مواجه نشوند.

کمبرانی با اعلام آمادگی برای اجرای طرحهای بزرگ فناورانه افزود: همچنین سازمان جهاد دانشگاهی تهران می تواند به هابی برای چندین استان تبدیل شود تا در زمینه‌های تخصصی کشاورزی و آبزی‌پروری دانش فنی را منتقل کند این می تواند در راستای کمک به جهاد دانشگاهی استان‌های محروم باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با سختی عجین شده است، گفت: کار خوب عبادت است و جهاد دانشگاهی تهران از پیچیدگی‌های فراوان به همراه مزایای بسیار برخوردار است و تاکنون با فعالیت‌های خود توانسته با افتخار و سربلند فعالیت کند.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اشاره به همه گیری کرونا، تحریم‌های ظالمانه و ... افزود: باید در کنار این مسایل تغییر تکنولوژی و فناوری را مد نظر قرار داد تا بتوان این سازمان را با پیشرفت به گروه دیگری واگذار کرد.

کمبرانی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی تهران در اکثر حوزه های پژوهشی آموزشی و فرهنگی خودگردان است و چاره‌ای غیر از آن نیست که برای اجرای امور و جبران هزینه‌ها درآمد کسب کنند باید در کنار روش‌های سنتی با روش جدید به درآمدی پایدار و باثبات دست یابند.

وی با اشاره به وجود واحدهای فعال مختلف تحقیقاتی در حوزه شیمی، متالوژی، کشاورزی، آبزی‌پروری و آموزشی و فرهنگی در این واحد گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی برای استفاده از ایده جدید جوانان راه اندازی می شود.

در ادامه این مراسم دکتر سیدعلی طباطبایی رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی تهران با تأکید بر ضرورت وجود فکر، ایده و فعالیت جدید در سازمان گفت: این تغییرات را باید به فال نیک گرفت.

وی علت پایان خدمت خود در این واحد را شرایط مزاجی دانست و گفت: در طول خدمت با مشکلات متفاوت و متنوعی روبرو شدم دانشگاه تهران از دانشگاه‌های بزرگ کشور و به عنوان دانشگاه مادر مطرح با مشکلات خاصی است که متناظر آن در جهاد دانشگاهی تهران وجود دارد مدیریت این سازمان با حجم انبوه مشکلات همراه است.

رئیس پیشین سازمان جهاددانشگاهی تهران با تأکید بر اینکه این حجم از انبوه مشکلات باید مدیریت و سازماندهی شوند، افزود: از جمله این مدیریت‌ها در 4 سال گذشته تجمیع مجموعه‌ها و تبدیل آنها به 5 تا 6 مجموعه کاری شد از جمله مجموعه فناوری، پژوهشکده انسانی، مجموعه فناوری فلزات، کشاورزی و آبزی‌پروری و ... بود.

دکتر طباطبایی با بیان اینکه برای ادامه حیات این مجموعه‌ها نیازمند پشتیبانی هستیم، در ادامه خاطرنشان کرد: بسیار کوشیدیم تا در این دوره نسبت به قبل یک پله بالاتر برویم.

وی اضافه شدن زمینه زمان را از جمله ویژگی‌های مدیریتی این دوره دانست و گفت: در این راستا برای اجرای هر فعالیتی پیوست زمان گذاشته شد بدین معنا که این پروژه تا کی ادامه خواهد داشت و به نتیجه می رسد چون باید برای کاهش میزان مشکلات تصمیم به موقع گرفته شود.

رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی تهران با تأکید بر اینکه زمان تصمیم گیری‌ها باید به موقع و به روز باشد، ادامه داد: در طول این مدت فعالیت سلایق و عقاید مختلف گرد هم جمع آمدند و با نظرات موافق و مخالف مجموعه مدیریت شد بدین ترتیب در شرایط سخت کاری کارنامه قابل قبولی ارائه شد.

دکتر طباطبایی یادآور شد: منابع انسانی و پرداخت به موقع حقوق و کارکنان از اولویتهای این دوره 4 ساله فعالیت بود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha