• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400042115057
  • خبرنگار : 30054

خرید لوله پلی اتیلن

خرید لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن (لوله PE) از اواسط دهه 1950 در جهان تولید می شود. از آن زمان، استفاده از PE و تعداد کاربردهای آن برای لوله PE (لوله پلی اتیلن) بسیار زیاد شده است، به دلیل قابلیت انعطاف پذیری و مزایایی که نسبت به لوله‌هایی از جنس آهن، فولاد و سیمان دارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام پایپ ایران، پلی اتیلن (PE) انقلابی در طراحی سیستم لوله‌های کم فشار به صورت جهانی ایجاد کرده است. لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن به طور گسترده ای در سیستم های توزیع گاز و آب به طور ایمن، مطمئن و اقتصادی استفاده می شود و از سابقه عملکرد عالی برخوردار است. در طول 50 سال گذشته، مواد PE تکامل یافته اند و در حال حاضر تعادل خوبی از استحکام، سختی، مقاومت و دوام مطابق با تقاضای فشار طولانی مدت گاز و آب، بارگیری زمین و محیط را فراهم می کنند.

لوله‌ پلی اتیلن به دو نوع تک جداره و دوجداره (لوله کاروگیت) تقسیم بندی می شوند که هر کدام بنا به شرایط خاص هر پروژه مورد استفاده قرار می گیرند.

از لوله پلی اتیلن دوجداره آبرسانی برای نصب در شبکه‌های انتقال آب شهری و روستایی استفاده می شود این نوع از لوله پلی اتیلن دارای ویژگی‌های منحصر به فرد برای نصب به روش دفنی هستند.

خرید لوله پلی اتیلن تکجداره به دو صورت کلاف (سایز30 تا 110 میلیمتر) و شاخه‌های 6 و 12 متری (سایز 125 تا 2400 میلیمتر) امکان پذیر است. لوله‌های PE را می توان با استفاده از تکنیک لب به لب و الکتروفیوژن یا با استفاده از اتصالات مکانیکی اتصال داد.

لوله‌های پلی اتیلنی عمدتا شامل دو گرید متفاوت به نام  PE80 و PE100 هستند. PE80 و PE100 با توجه به مقدار MRS حداقل مقاومت مورد نیاز (MRS به شدت تنش کششی لوله در جهت محیطی اشاره دارد) نامگذاری شده اند. لوله پلی اتیلن از لحاظ فشار کاری معمولا در محدوده ی 6-10 MP تقسیم بندی می شوند و بنا بر نوع پروژه و فشار مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد.

به لحاظ آب و هوای کشور با افزودن مواد خاص، مقاومت و استحکام این لوله‌ها نسبت به شرایط جوی کشور افزایش یافته است. لوله‌های زهکش به صورت کلاف‌های خرطومی مشبک و غیر مشبک تولید می‌شوند که طول کلاف‌ها و تعداد سوراخ‌ها در هر ردیف بر حسب سفارش قابل تغییر می ‌باشد

 مزایا و کاربردهای لوله پلی اتیلن:

از جمله مزایای لوله پلی اتیلن می توان موارد زیر را نام برد:

وزن سبک

قدرت و انعطاف پذیری و تحمل استرس

مقاوم در برابر عوامل شیمیایی

مقاوم در برابر حمله جوندگان

طول عمر بالا

مقاوم در برابر حلال‌های آلی

ویژگی‌های جریان هیدرولیکی روان

این مزایا لوله پلی اتیلن را به یک لوله ایده آل برای طیف گسترده ای از برنامه‌ها مانند سرویس‌های آب آشامیدنی یا خطوط توزیع، توزیع گاز طبیعی، آب پاش‌های چمن، فاضلاب، دفع زباله و خطوط زهکشی تبدیل می کند. مواد PE معمولاً در برابر بیشتر مواد شیمیایی معمولی مقاوم هستند. از پلی اتیلن می توان در دمای پایین و بدون نگرانی بابت شکست و ترک لوله استفاده کرد.

موارد کاربرد لوله‌های پلی اتیلن به شرح زیر می باشد:

شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی

شبکه‌های فاضلاب شهری و روستایی

شبکه‌های زهکشی

سیستم‌های مایع و فاضلاب صنعتی

سیستم‌های آبیاری تحت فشار (سیستم آبیاری قطره ای و بارانی)

پوشش کابل‌های مخابراتی / پوشش‌های فیبر نوری

پوشش کابل برق

روکش لوله فلزی

کانالهای تهویه

خصوصیات، ابعاد و استانداردها

محدوده سایز: DN16 - DN1600

محدوده فشار: PN4 - PN25

طول شاخه‌ها: 6 متر، 12 متر و 20 متر طول‌ها در همه سایزها

طول کلاف‌ها: 25 متر - 200 متر کلاف تا DN140

رنگ‌ها: سیاه، آبی، زرد، سفید و نارنجی

استاندارد: AS / NZS4130

مزایای لوله‌های پلی اتیلن در سیستم آتشنشانی

نرم با ضریب اصطکاک پایین

وزن سبک

سازگاری با آب‌های اسیدی

انعطاف پذیر بودن

مقاومت در برار خراشیدگی و ضربه

تعمیرات کم هزینه

مقاومت بالا در برابر اشعه فرا بنفش خورشید

قیمت لوله پلی اتیلن

از پارامترهای مهم در قیمت گذاری لوله پلی اتیلن  سایز و فشار و کیفیت مواد اولیه می باشد. هم اکنون لوله‌های پلی اتیلن در ایران از قطر 20 تا 1400 میلیمتر تولید و عرضه می شوند. فشار، رابطه مستقیم با وزن لوله پلی اتیلن دارد که باعث می شود با افزایش فشار قیمت لوله پلی اتیلن نیز افزایش یابد.

که در گرید A  و گرید B قرار می گیرند. لازم به ذکر است که لوله‌های پلی اتیلن به جهت تراکم سایز و ابعاد فشاری و نوع مواد پلی اتیلن که PE63 - PE80-PE100 همه روزه با توجه به گرید کارخانه و لوله‌های پلی اتیلن و همچنین قیمت مواد پلی اتیلن تغییراتی می گردد که امکان ارائه قیمت به صورت لیست قیمت ثابت نداریم.

خرید لوله پلی اتیلن

به منظور خرید لوله پلی اتیلن ابتدا ضروری است مشخصات کاملی از نوع لوله مورد نیاز اعم از سایز، مقاومت مورد نیاز و نوع کاربری لوله‌ها به فروشنده داده شود. لوله پلی اتیلن درجه دو یا ارزان بیشتر در مصارفی بجز آبرسانی همچون غلاف سیم، ایجاد اتصالات در مخازن سپتیک و مخازن زیرزمینی، ایجاد کانال هوا و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادمان باشد خرید لوله پلی اتیلن ارزان متاسفانه هزینه‌های زیادی را در آینده به شما تحمیل خواهد کرد و چه بسا نیاز باشد دوباره کل پروژه لوله‌کشی بصورت مجدد اجرا گردد.

در خرید لوله پلی اتیلن صرفا به استعلام قیمت اکتفا ننمائید و حتما از کارخانه تولید لوله پلی اتیلن بازدید فرمائید.

جهت خرید لوله پلی اتیلن با قیمت مناسب با همکاران من در شرکت پایپ ایران با شماره ۰۲۱۸۸۵۶۵۰۸۵ تماس حاصل نمائید.

انتهای رپرتاژ گهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha