• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400060402980
  • خبرنگار : 30054

راه اندازی خط تولید مواد شوینده با سرمایه کم - ماشین سازی حسنی

راه اندازی خط تولید مواد شوینده با سرمایه کم - ماشین سازی حسنی

شما می توانید با سرمایه اندکی که دارید یک خط تولید مواد شوینده را راه اندازی کنید. خط تولید مواد شوینده از جمله شامپو، مایع ظرفشویی و مایع دستشویی بسیار پر درآمد می باشد. در واقع شما می توانید با اندک سرمایه ای که دارید به سود قابل توجهی دست یابید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نوین ابتکار، خط تولید مواد شوینده یکی از سودآورترین خطوط تولید در تمامی کشورها می باشد. در صورتی که خط تولید شامپو، مایع دستشویی، مایع ظرفشویی و موارد مشابه به شکل استانداردی راه اندازی شود؛ شک نداشته باشید که در مدت زمان کوتاهی به درآمد چشمگیری دست می یابید. حال در صورتی که شما هم قصد راه اندازی خط تولید مواد شوینده را دارید؛ پس باید ملزومات و ماشین آلات آن را در اولویت کار خود قرار دهید. اما اینکه دقیقا چه دستگاه‌ها و چه ماشین آلات صنعتی برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده نیاز است؛ بسیار اهمیت دارد که در ادامه شرح داده شده است.

راه اندازی خط تولید مواد شوینده با سرمایه کم

هر چقدر هزینه ها برای راه اندازی خط تولید کالایی کمتر و میزان فروش آن بالاتر باشد؛ بی شک در کوتاه ترین زمان سود زیادی ایجاد می شود. خط تولید مواد شوینده جز همین خطوط می باشد. یعنی می توان با سرمایه ای نه چندان بالا کارخانه ی مواد شوینده را راه اندازی کرد و آن را به طور گسترده پخش کرد.

بازار فروش مواد شوینده

مواد شوینده همچون شامپو سر و بدن، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، مایع جرم گیر و ... جز آن دسته از کالاهایی است که مصرف کنندگان بسیار زیادی دارد. بازار فروش چنین محصولاتی همیشه گرم بوده و از میزان فروش بالایی برخوردار می باشد. چرا که این مواد نیاز اساسی همه ی انسان ها می باشد و بدون آن ادامه زندگی سخت می شود. به طور کلی بعد از تولید مواد شوینده می توان آن ها را به فروشگاه هایی همچون هایپرمارکت، سوپرمارکت، هتل ها، بیمارستان ها، رستوران ها، مراکز بهداشتی و ... عرضه کرد. فقط کافی است کمی از علم بازاریابی بهره مند باشید تا باران پول را به سمت خود جذب کنید.

آشنایی با مراحل تولید مواد شوینده

راه اندازی خط تولید مواد شوینده به سه دسته کلی یعنی: تولید، بسته بندی وذخیره تقسیم می‌شود. هریک از این سه دسته شامل چندین مرحله بوده و به ماشین آلات متعددی نیاز دارد. درابتدا به سراغ مهم‌ترین مرحله یعنی تولید مواد شوینده می‌رویم و در نهایت شیوه ذخیره سازی و ماندگاری آن را شرح می‌دهیم.

۱-بارگیری مواد اولیه مواد شوینده
۲-ورود مواد اولیه به میکسر
۳-ورود مواد به مخزن آرامش:
۴-ورود به مرحله بسته بندی مواد شوینده
۵-هدایت ظروف به سمت دستگاه پرکن
۶-هدایت ظروف پر شده به سیستم سیل
۷-هدایت ظروف به سمت سیستم درب گذار و درب بند
۸-انتقال محصولات به سمت دستگاه لیبل زن
۹-هدایت محصولات به سمت دستگاه پرینتر
۱۰-مرحله آخر خط تولید مواد شوینده(بسته بندی)

در ابتدا باید مواد اولیه، مواد شوینده تهیه و وارد سیستم مخزن بارگیری شود. .مرحله دوم خط تولید مواد شوینده، انتقال مواد اولیه به میکسر می باشد. میکسرها با توجه به نوع مواد شوینده‌ای که قرار است تولید شود؛ متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای خط تولید شامپو ، باید یک میکسر مهندسی شده و با طراحی اصولی با چند جداره مناسب تهیه شود. میکسر خط تولید شامپوها، به ویژه شامپوهای دارویی و تخصصی نیاز به سیستم های گرمایش و مکانیزم سیرکولاسیون و هموژن سازی دارد. میکسرهای مخصوص خط تولید مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپو و مواردی از این دست از جنس استنلس استیل می باشد. نکته‌ای که در میکسرهای خط تولید مواد شوینده بسیار اهمیت دارد؛ نوع طراحی پره های آن می باشد. زمانی که مواد اولیه در میکسر قرار می‌گیرند، طی چرخش کف زیادی به وجود می آورند که می‌بایست جهت خروج کف و حباب های تشکیل شده؛ کلیه مواد شوینده به دست آمده به مخزن آرامش منتقل شوند. خوب است بدانید که مخزن آرامش به پمپ خلا و پره ‌هایی با دور پایین مجهز شده است. تا اینجا شما مواد مورد نظر خود را تهیه کرده اید؛ حال نوبت بسته بندی آن رسیده است.. پس از انتخاب ظرف مواد شوینده باید آن‌ها را به میز پخش هدایت کنید. استفاده از میز پخش که به آن میز ترافیک هم گفته می‌شود؛ باعث می‌شود تا ظرف ها به طور کاملا اتوماتیک به سمت دستگاه پرکن هدایت شوند. در مرحله بعدی دستگاه پرکن همانطور که از اسمش مشخص است برای پر کردن ظروف با مواد شوینده به کار برده می‌شود. دستگاه های پرکن شرکت ماشین سازی حسنی  ( www.novinebtekar.ir ) در سه نوع سیلندری، پیستونی و پمپی طراحی و عرضه می‌شود. انتخاب مناسب ترین دستگاه پرکن، به میزان غلظت مواد شوینده بستگی دارد. سیستم درب گذار به صورت کاملا اتوماتیک درب‌ها را روی دهانه ظروف قرار می‌دهد. بعد از این مرحله، درب ها به وسیله دستگاه درب بند، بسته می‌شوند. یکی دیگر از دستگاه‌های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده، دستگاه لیبل زن می باشد. از آنجایی که هر محصول دارویی، بهداشتی و غذایی تاریخ انقضای مشخصی دارد؛ بنابراین لازم است برای درج تاریخ تولید و انقضا محصول، دستگاه جت پرینتر خریداری شود. در مرحله ی آخر نوبت به بسته بندی محصولات می‌رسد. پس برای جمع کردن ظروف دوباره به میز پخش منتقل شوند و کارگران یکی یکی آن ها را در کارتن قرار دهند. از میز کارتنینگ جهت قرار دادن کارتن ها بر روی یکدیگر استفاده می‌شود.
انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha