• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401021006282
  • خبرنگار : 30057

"نان" امروز رسما آغاز به کار کرد

"نان" امروز رسما آغاز به کار کرد

سامانه "نظام ایده‌ها و نیازها" که از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم پیاده‌سازی شده بود، امروز رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، سامانه نظام ایده‌ها و نیازها با نام اختصاری "نان" یکی از ابزارهای قدرتمند برای ایجاد نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازهای جامعه، صنایع خصوصی، دولتی و پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد خواهد بود.

از اهداف اصلی این طرح علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، برانگیختن احساس مشارکت تمام آحاد کشور و ایجاد طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته است.

علاوه بر آن سوق دادن تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها به سمت نیازهای کشور از طریق حمایت از تحقیقات نیازمحور حائز اهمیت است؛ چرا که ایده‌های جدید برای ورود به بازار همواره با مقاومت‌هایی مواجه هستند که این مقاومت ناشی از عواملی چون ابهام مصرف کنندگان نسبت به کارایی یا ایمنی ایده‌ها، تسلط رقبا بر کانال‌های بازار، ناکافی بودن استانداردهای جدید و فقدان حمایت‌های مناسب مالی و فنی است.

طبق بند "ه" تبصره ۹ قانون بودجه در راستای اجرای بند ب ماده ۶۴ قانون پنج‌ساله ششم توسعه مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته به دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی و توسعه فناوری، شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است اعتبارات موضوع این ماده را از سر جمع اعتبارات هزینه‌ای استان این قانون کسر کند که این بند قانونی جایگاه راه‌اندازی این سامانه را نشان می‌دهد. چون اختصاص این اعتبارات در گرو ثبت نیازها در این سامانه است.

سامانه "نان" به منطور عملیاتی کردن نظام ایده‌ها توسعه داده شده است.

در عملیاتی کردن این طرح تلاش شده است از فناوری‌های به‌روز در حوزه مهندسی نرم‌افزار، هوش مصنوعی، پایگاه داده، شبکه و امنیت بهره‌برداری شود.

فراهم آوردن امکان ثبت‌نام کاربران و ثبت اطلاعات نیاز و ایده‌ها با چند کلیک، دسترسی آسان به فرم‌ها و امکان جستجوی ایده‌ها از مزایای این سامانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۰ ۱۱:۴۷

اسم بامسمائی روش گذاشتن چون حتما قراره برای بعضی ها نان هم داشته باشه