• شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401021006428
  • خبرنگار : 30057

وزیر علوم خبر داد

بارگذاری اطلاعات گمرک در سامانه "نان"/۲ اقدام قانونی وزارت علوم برای دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها

بارگذاری اطلاعات گمرک در سامانه "نان"/۲ اقدام قانونی وزارت علوم برای دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها

وزیر علوم با اشاره به بهره‌برداری از سامانه "نان"، گفت: در این سامانه علاوه بر نمایه‌سازی نیازها، اطلاعات گمرک و واردات در این سامانه بارگذاری می‌شود.

به گزارش ایسنا دکتر محمد علی زلفی‌گل امروز در مراسم رونمایی از سامانه نان با بیان اینکه برای راه‌اندازی این سامانه پیشنهاد شد که بر اساس سامانه سایماگو باشد، افزود: بر این اساس تلاش می‌شود که نیازها در رشته‌ها و گرایش‌ها بارگذاری شود و هر فرد با یک کلیک بتواند به این نیازها دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به نحوه نمایه‌سازی نیازها، اظهار کرد: این سامانه باید به گونه‌ای باشد که حتی شهروندان نیازمندی‌های جامعه را اعلام کنند که این اقدام در فاز اول ممکن نبود؛ از این رو در این فاز نهادهای دولتی و خصوصی نیازها را اعلام خواهند کرد.

زلفی گل با تاکید بر اینکه وزارت علوم هیچ دخالتی در ثبت ایده‌ها ندارد، خاطر نشان کرد: برای پایش و تایید ایده‌ها کارگروهی متشکل از اعضای پارک‌های علم و فناوری استان‌ها ایجاد شده است‌.

وزیر علوم با بیان اینکه ما در این سامانه یک گام به جلوتر می‌رویم و تحقیقات کاربردی نیازمحور تعریف می‌شود، ادامه داد: هدف دیگر ما ایجاد عدالت پژوهشی است و با این سامانه نیازهای جامعه در دسترس دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: علاوه بر اینها اطلاعات گمرک نیز از طریق این سامانه در اختیار شرکت‌ها و اساتید قرار خواهد گرفت تا آنها مشاهده کنند که چه موادی به کشور وارد می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد بخشی برای تاریخچه اعلام و برآورده شدن نیازها در سامانه "نان"، اظهار کرد: این سامانه به این صورت نیست که نیازها با برآورده شدن از سامانه حذف شوند.

زلفی‌گل به نحوه تامین اعتبارات برای رفع نیازهای اعلام شده در این سامانه اشاره کرد و یادآور شد: قرار است ۴۰ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی برای حمایت از طرح‌ها به امر پژوهش و فناوری اختصاص یابد و این اعتبارات به صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری واریز می‌شود.

وزیر علوم اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه دو اقدام اجرایی می‌شود که یکی آنکه دانشگاه‌ها برای دریافت اعتبارات باید نیازهای خود را در این سامانه ثبت کنند و در غیر این صورت تخلف کرده‌اند.

وی اقدام دیگر را ابلاغ به دستگاه‌ها برای اعلام نیازها در سامانه "نان" عنوان کرد و گفت: در صورتی که دستگاه‌ها از ثبت نیازها در این سامانه امتناع کنند، دیوان محاسبات با آنها برخورد می‌کند.

زلفی‌گل تاکید کرد: توسعه با توصیه صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha