• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401032114573
  • خبرنگار : 30188

گفتگوی کوتاه با مصطفی اسمعیلی دزفولی فعال حوزه صنایع‌دستی به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

گفتگوی کوتاه با مصطفی اسمعیلی دزفولی فعال حوزه صنایع‌دستی به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی
نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی-ترکیه

شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند روشی موثر برای دسترسی به بازارهای خارجی باشد. نمایشگاه‌های تجاری یک محل برای شبکه‌سازی، بازاریابی و پیگیری رقبا و نوآوری ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از دوراونتاش، به مناسبت روز صنایع دستی گفتگوی کوتاهی با مصطفی اسمعیلی دزفولی، فعال حوزه تولید و صادرات صنایع دستی در خصوص اهمیت شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی بین‌المللی داشتیم. با توجه به پیشینه و تنوع بسیار بالای تولید صنایع‌دستی، ایران در کنار کشورهای چین و هند مهمترین تولیدکنندگان این کالاها است. ولی با توجه به عدم معرفی تولیدات کشورمان سهم چندانی از بازار بین‌المللی صنایع دستی نبرده‌ایم . بدون شک شرکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی و عرضه این محصولات در نمایشگاه‌های تجاری و عمومی امکان معرفی و رقابت را به تولیدکنندگان ما می‌دهد.

بدیهی است نقش سازمان میراث فرهنگی در سازماندهی و هماهنگی شرکت در این رویدادها که بعضا سابقه چند 10 ساله دارند بسیار حیاتی است.

اسمعیلی دزفولی مدیر برند صنایع دستی دوراونتاش و با تجربه‌ی شرکت در چندین نمایشگاه بین المللی در ادامه می‌گوید: من شخصا شاهد بودم که کشور هند در بعضی از نمایشگاه‌ها با چه حجم کالای زیادی شرکت می‌کرد و با دادن سوبسیت‌های زیاد تعداد زیادی تولیدکننده را با هدف بازاریابی قوی به نمایشگاه‌های مهم بین‌المللی گسیل می‌کرد.

نمایشگاه‌های تجاری عموماً یک صنعت و افراد درگیر یا علاقه‌مند به آن صنعت را هدف قرار می‌دهند. حضور در یک نمایشگاه تجاری می تواند راهی عالی برای تبلیغ در بازار هدف و ایجاد آگاهی از برند باشد.

نمایشگاه‌ها برای طیف وسیع و گاه متنوعی از مخاطبان (معمولاً عموم مردم) باز است. این به شما بستری را برای تبلیغ محصول یا خدمات خود به گروه وسیع‌تری ارائه می‌دهد که ممکن است اطلاعات کمی از محصولات و خدمات شما داشته باشند یا اصلاً اطلاعی نداشته باشند.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی-ترکیه
نمایشگاه بین المللی صنایع دستی - اسپانیا

همچنین اسمعیلی دزفولی به عنوان شخصی که جایزه تولیدکننده برتر صنایع دستی با کیفیت و کار آفرینی را دارد، در ادامه می گوید: شرکت در نمایشگاه های بین‌المللی را به شکل‌های مختلف تجربه کرده‌ام پس به یقین می‌گویم که این رخدادها چه میزان تاثیر چشمگیری بر کسب و کارهایمان دارد.

بسته به نوع کسب و کار شما، تست محصول و بازار را می‌توان در نمایشگاه‌ها انجام داد و به نتایج مفیدی دست یافت.

شرکت در یک نمایشگاه تجاری می‌تواند فرصت‌هایی را برای شما فراهم کند تا یک پایگاه داده مشتری از بازدیدکنندگان به غرفه نمایش خود ایجاد کنید.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی-ترکیه
نمایشگاه بین المللی صنعت صنایع دستی و توریسم - ایتالیا

نتایج شرکت در نمایشگاه بین‌المللی:

1-مشتریان بیشتر، زمان کمتر:

فرصتی عالی برای شبکه‌سازی، کشف مشتریان و تولید سرنخ‌های جدید، نمایشگاه‌های تجاری به عنوان یک ابزار بازاریابی تخصصی طراحی شده برای تسریع ایجاد رابطه و فروش از طریق پیوند دادن خریداران، فروشندگان و سایر ذینفعان از صنایع رایج است.

2-بازار خود را مطالعه می کنید:

حضور ساده اغلب راهی مقرون به صرفه برای انجام تحقیقات بازار، مطلع ماندن از روندهای صنعت و بررسی رقابت از نزدیک است. همچنین معمولاً نمایشگاه‌ها شامل کارگاه‌ها، آموزش‌ها، سمینارها، گفتگوهای تجاری و سایر فعالیت‌هایی هستند که در جهت گسترش مهارت‌ها، ظرفیت و دانش شرکت‌کنندگان است. اگر برای سرمایه گذاری برای میزبانی یک نمایشگاه کامل آماده نیستید، ثبت نام به عنوان مهماندار همچنان به شما این فرصت را می دهد که با هم تماس بگیرید و اطلاعات بازار را جمع آوری کنید.

3-ملاقات حضوری :

 ملاقات رو در رو با مشتریان بالقوه راهی عالی برای شروع ایجاد روابط است.

4-شبکه سازی :

 نمایشگاه‌های تجاری راهی عالی برای ملاقات با مشتریان، تامین‌کنندگان جدید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد رقبای خود هستند.

5-پایگاه داده خود را می‌سازید:

 ملاقات با مشتریان بالقوه در نمایشگاه به شما کمک می‌کند تا لیست‌های بازاریابی خود را ایجاد کنید و سرنخ‌های فروش واجد شرایط را ایجاد کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha