• شنبه / ۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401090503081
  • خبرنگار : 71533

روایتی از دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها با وزیر کشور

عبدالکریمی: گفتند اگر به این جلسه بروی خائن هستی/ نگاه منفی من به وزیر کشور تغییر کرد

عبدالکریمی: گفتند اگر به این جلسه بروی خائن هستی/ نگاه منفی من به وزیر کشور تغییر کرد

بیژن عبدالکریمی استاد دانشگاه گفت: ما با دومین شکاف تمدنی و با بیشمار بحران فرهنگی روبه‌رو هستیم که نه تنها جمهوری اسلامی که روشنفکران هم نمی‌دانند با این شرایط جدید چطور خود را سازگار کنند.

بیژن عبدالکریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور در نشست هم‌اندیشی جمعی از استادان دانشگاه‌های تهران با وزیر کشور، اظهار کرد: برای حضور در این نشست بسیاری پیشاپیش قضاوت کردند و برخی به من پیام دادند و گفتند تو خائن هستی که در این نشست حاضر شدی و من هم پاسخ دادم که نمی‌دانستم شما خدا و پیغمبر هستید و علم غیب دارید. کاملاً مشخص بود که یک فضای احساسی وجود دارد و پیشاپیش حکمی برای من صادر کردند.

وی افزود: انگیزه من برای رفتن به این جمع این بود که هر تلاشی از دستم برآید که یک قطره خون در این کشور یا هر گوشه از جهان کمتر ریخته شود، دریغ نکنم و فکر می‌کنم انگیزه همه مهمانان جمع هم چنین بود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: حدود ۲۰ نفر در آن جلسه حضور داشتند و خود وزیر کشور هم تمام نکات را مشتاقانه یادداشت کرد. من همیشه چهره منفی از سردار وحیدی داشتم اما آن جلسه نگاه من را تغییر داد و او را آدم پخته‌ای یافتم.

عبدالکریمی با تاکید بر اینکه نتیجه بحث‌ها در این جمع بسیار قابل‌قبول بود، اظهار کرد: من در این جلسه اظهار کردم که مشکلات اقتصادی این کشور به این زودی حل نمی‌شود چرا که زمینه حل آن‌ها وجود ندارد و نه اینکه دولت کنونی نتواند بلکه ساختار اجتماعی و اقتصادی ما اجازه نمی‌دهد که مشکلات به این سرعت حل شود.

وی یادآور شد: همچنین در مورد مسئله برجام هم گفتم که این امر به این زودی حل نخواهد شد. آمریکا ما را ول نخواهد کرد و کوتاه نخواهد آمد. نظام سلطه با کشور ما جدا مسئله دارد به این دلیل که در زمان شاه ما حیاط خلوت آمریکا بودیم و حکومت دینی نداشتیم و در عوض یک حکومت همسو با غرب داشتیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در کل این صورت مسئله که بگوییم همه‌چیز تقصیر جمهوری اسلامی است - هرچند که من نمی‌گویم جمهوری اسلامی خطا نداشته یا فرصت‌سوزی نکرده - و اینکه حماقت برخی اپوزسیون به جایی رسیده که از آمریکا می‌خواهند ما را تحریم کنند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، دیگر حرف‌های غیرمنطقی و در زمین بیگانه بازی کردن است.

عبدالکریمی با اشاره به دشواری‌های عبور از شرایط اقتصادی فعلی، اظهار کرد: من در این جلسه گفتم که شرایط ما فعلاً قابل‌تغییر نیست. در دولت آقای روحانی ما به سوی آمریکا دست دراز کردیم که فضا را تغییر دهیم اما آمریکا به جای دست، پایش را برای ما آورد و ترامپ به سهولت از برجام خارج شد.

وی با تاکید بر اینکه این دولت انقلابی هم نمی‌تواند به زودی کار چندانی در زمینه حل مشکلات کشور انجام دهد، اظهار کرد: من در این جلسه بر فقدان یک نظام اندیشگی مناسب، بر شکاف اجتماعی و بر اینکه ما دولت ملت در یک کشور هستیم و بر اینکه در کشور یک میلیتاریسم حاکم است، اشاره کردم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: من در این جلسه گفتم ما با دومین شکاف تمدنی مواجه هستیم. ما با بیشمار بحران فرهنگی روبه‌رو هستیم که نه تنها جمهوری اسلامی که روشنفکران هم نمی‌دانند با این شرایط جدید چطور خود را سازگار کنند.

عبدالکریمی یادآور شد: در این جلسه وزیر کشور هم خیلی شنونده خوبی بود و هیچ‌کجا واکنش نشان نداد و شاهد بودم که با جدیت تمام نکات را یادداشت کرد. همچنین بر هدف غرب برای سرنگونی جمهوری اسلامی و جدیت آنان در این زمینه اشاره کرد و بر تلاش‌های داعش، منافقین و سعودی‌ها و اسرائیل در پشت این حوادث هم اشاره داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۸:۴۸

هیچ راهی جز گفتگو نداریم، هم حکومت هم منتقدین باید با گفتگو اصلاح امور کنند، اغتشاشگر و خائن و وطن فروش هم باید با مشت آهنین جواب بگیرن چون اگر فرصت جولان پیدا کنند از ریختن خون هیچ بی‌گناهی و تکه پاره کردن ایران دریغ نخواهند کرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۴۴

کسانی که مردم رو خودی و غیر خودی کردند و سهمیه و رانت و ..‌.ناعادلانه اختصاص دادندوبیشتر سیاسیون کاربلد و...روحذف کردن،نخبه ها رو فراری دادن چی خطاب کنیم؟میهن دوست!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۸

خوب گفتی اما مدتهاست که جلسلت هم اندیشی در دانشگاها همانطور که در بالا اشاره شد از طرف اساتید پر توقع و خود بزرگ بین دانشگاها تحریم و پیش داوری و با برچسب به اساتید شرکت کننده اجازه حظور به کسی نمیدهند متاسفانه جو موجود تا حدودی دسترنج این اساتید گرانقدر میباشد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۳۸

تو خودت اصلا ایزانی هستی ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۰:۱۹

احسنت احسنت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۲:۲۶

موافقم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۱:۰۱

سلام دقیقا" چه کسی با چه کسی گفتگو کند و بعد ضمانت اجرایی‌ آن با کیست...!؟ یا ما حرف بزنیم آنان سر تکان دهند و وعده سرخرمن بدهند و بروند و به ریش من و شما بخندند...!؟ و مشغول جاه و جلال و شکوهشان باشند...!؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۹:۴۱

ای بابا بازم که گفتی اغتشاشگر وطن فروش میشه در صحبت کردنت ادب رو رعایت کنی اونا که منتقد هستند همونایی عستند که تو با این الفاظ خطاب می کنی بقیه که دیگه براشون همچی گل و بلبله

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۰۰

واکنشی نمونده بده.....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۵:۳۵

بی شعوری که شاخ ودم نداره!!!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۰۰

برای این تحلیل های تازه و مخصوصا راهکارهای دقیقی که برای رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی ارائه دادید، نهار هم دادن بهتون؟ آقای وزیر چیو یادداشت می کرد؟ فهرست مشکلاتی که قابل حل نیستند؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۳۷

آگراستادعبدالملکی به سازشما نرقصه ازشما نیست شما تکلیف خودت را روشن کن باخودت کشورت مردمت وناموس وطنتدچند چندی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۴۲

کمی منطقی و عقلانی باشیم آنچنان که خرد ایرانی اقتضا می‌کند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۳۹

تو قوطی کنسروی! کی بهت داد انگلیس یا آمریکا

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۲۱

همون بگو وقتی چیزی قابل حل نیست اصلا نیازی به یادداشت برداری هم نیست ....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۵

تو بگو امريكا چند دلار به حسابت ريخته است،

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۴۵

جناب، جسارتا، همین نظر خودتون چه چیزی بعنوان راه حل یا هم افزایی ارائه کرد؟ بالاخره اگر منتقدید، باید خودتون راه حل منطقی هم داشته باشید. تخریب کار مشکلی نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۹:۳۵

فکرت هم مثل اسمت میمونه قوطی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۰:۳۴

واقعا استادییییی شماااااااا؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۰۳

آقای عبدالکریمی معلوم هست باخودت چند به چندی؟بالاخره....؟لطفا تکلیفت با خودت معلوم بکن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۲۷

ایشون خوب میدونه چند ب چنده... شما که چشم و گوشتون به دهان اجنبی بنده،نمیدونید ....! اینکه دلسوز وطن ت باشی و برا بهتر شدن اوضاع هموطنات یه قدم برداری قابل تقدیره.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۳۳

دقیقا

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۴

تو بگو با دشمنان و بيگانه چند چند هستي، كار اين آقا و شركت در اين نشست كاملا درست بوده است.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۰:۰۶

شماها نمی دونید چند چندین با خودتون،دشمن ایران و ایرانی هستید و افکار پوسیده خودتان را حقیقت می دانید و مملکت و مردم را بدبخت کردید ،لطفا انتشار بده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۲:۳۵

دو هیچ به نفع آقای عبدالکریمی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۳۵

خوبه اوضاع اینطوری شد به شما هم فرصت رسید.. خوش بگذره بهمتون که دنیا اینطور نمیمونه ...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۳۷

صحبت های فبلی ات با مزخرفات این جلسه جفت و جور نمیشه! ....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۱۹:۵۴

معلومه که بی راه نگفتن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۰۱

دم آقای وزیر کشور گرم واقعا آدم کار کشته ای است .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۰۱

جناب عبدالمالکی فردی با سواد و منصف و آزاده هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۰۷

آقای عبدالکریمی نظر ما هم نسبت به تو تغییر کرد فکر می‌کردیم میتوانی کمکی به حل مشکل بکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۱۱

چطوری ماله کش؟تو همونی نبودی که خودتو با علی دایی مقایسه میکردی؟همونی نبودی که میگفتی واسه این ملت علی دایی مهمه؟راست گفتی ولی نفهمیدی که چرا علی دایی مهمه.چطوری سوپاپ اطمینان؟ا...بهتره دوباره خودتو با این همه سواد خود ساخته با علی دایی مقایسه کنی.ببینی چند چندی.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۳

متاسفانه افراد کم بضاعت(بلحاظ علمی) اظهار نظر نموده اند که اصلاً از مبانی و جوهر گفتمان خاص دکتر عبدالکریمی و دغدغه های ایشان سر در نمی آورند. نمونه اش مقایسه این فلسفه پژوه با چندتا فوتبالیست مغرور دکتر در عین اینکه شخصیتی متواضع ،علمی و منتقد و باسوادهستند فردی دلسوز بحال مملکتند .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۰:۱۰

علی دایی هم بادکنک پر هواست وهرجا باد بیاد میره وجز به منفع خودش به چیز دیگه ای فکر نمیکنه!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۲۰

پس از گوش شنوا برای اقدام و عمل نیاز به دست توانا هست که نیست!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۲۳

یک موضوع ک کاملاً روشن است اینه که این بحران بیشمار و انکار ناپذیر فرهنگی را عوام بوجود نیاوردند و هر خیانتی در این ضمینه به فرهنگ اصیل ایران و ایرانی شده از طرف باصطلاح روشنفکرانی که در اصل ذوب شدگان مکاتب غربیند ، بوده و هست . بنابر این این حضرات بهتره که بجای نسخه پیچیدن برای جامعه !! به فکر علاج کردن خویش باشند و دست از سر عوام بردارند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۲۶

چرند وپرند بافتی ... استاد!!!! ....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۲۷

حتما شما راست میگید عزیز دل

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۳۶

این انرژی هسته ای حق مسلم ماست برای کشور نه نیروگاه شد نه سوخت هسته ای فقط بدست خودمان رفتیم ذیل تحریمهای سازمان ملل بعد هم برای خروج مجبور شدیم برجام را بپذیریم آمریکا را ولش کنید تحریمهای سازمان ملل را احیا نکنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۳۸

چشم امید کشور به خدا و بعد به عقلاست و گرنه از کف خیابون دیکتاتوری فقط بدست میاد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۳۹

خاین اونه ک مزدوری میکنه.کسی ک خدمت ب ملتش میکنه خاین نیست.....خاین اونی ک میره تو بغل دشمن.مثل منافق ها.حقوق بشر رو تو جانباز ها و اسرا ایران و کشورای دیگه ببین.نمیشه حق وتو داشت و ملتها رو سر کیسه کرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۲

عده ای منتقدند قطع به یقین تا الان انتقاد های آنها به گوش مسئولین رسیده و بدون شک دنبال حل مشکلات هستند اما این وسط عده ای اغتشاشگر دارند از آب گل آلود ماهی می‌گیرند با آشوبگران و اغتشاشگران ذره ای ملاحظه نباید کرد شک نکنیم که اینها صلاح هیچکسی را نمی خواهند و اگر زور بدست اینها بیفتد به هیچکسی رحم نمی کنند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۹:۴۷

تو خودت دیدی که دنبال حل مشکلات هستند؟؟؟ مثال با دلار ۳۶ تومن مشکل شما حل شد یا با یک‌میلیون مسکن، داداش مسوولیت که بلد کار نیست باید بره کنار اهلش بیاد وسط

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۲

آقای عبدالکریمی من تحلیلهای شما را دوست داشتم ولی نظرم عوض شد اینکه دوستان شما گفته اند اگر به جلسه بروید خائن هستید درست پیش بینی کرده اند ،با چند دقیقه متوجه شده اید وزیر کشور ....اینکه دولت روحانی دست به طرف آمریکا دراز کرده و الان دولت انقلابی است و دیگر مطالب همه رنگ و بوی این را دارد که ریل عوض کرده اید حالا یا به ریا یا به زور.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۴

درود بر عبدالکریم واقع بین و دلسوز، انشاء الله مشکلات اقتصادی با مولفه های اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۵

وقتی انعطاف نباشید ویک عده افکار وعقاید خود رابر دیگران تحمل کنند کسانی که خودرا ناتوان می‌بیند دست بسوی خارج داراز می کنمد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۰:۵۰

اونوقت به نتیجه ای هم رسیدین؟ مطمئنین؟ چیزی که زیاد تواین مملکت خرج میشه شعارهای توخالیه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۰۰

باگمگ هم ایران اسلامی را اباد نمایید واشوب گر نادان را سر جایش قرار دهید.... زنده باد ایران مرگ براشوب گر

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۰۱

وزیر چی رو یادداشت میکرد فیلسوف پاک باخته! مشکلات لاینحل رو ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۰۲

راهی پیدا کنند فرهیختگان و اقتصاد دان ها تا کمی فشار اقتصادی از روی شانه مردم برداشته شود اینها همان مردمی هستند که با خون خود این انقلاب را در این چهل و چند سال حمایت کردند و اگر حمایت مردم ضعیف شود دیگران دم در می‌آورند ودولت پشتیبانی مردم را نباید از دست دهد و تا مردم با نظام باشند هیچ کشوری هیچگونه غلطی نمی‌تواند بکند و بلعکس و در این برهه از زمان فقط باید معیشت مردم را نجات داد چون حجاب بهانه حرکت بود

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۰۸

خداقوت هم به شما هم سرداروحیدی.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۱۰

واقعا دیگه اب پاکی ریخت رو دستمون مشخص به این استاد هم یک وعد داداند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۱۵

درود بر عبدالکریم با شرافت و خدا ترس.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۲۲

اقای عبدالکریمی بازم به همت وغیرتتان که دلتان برای ایران می تپد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۲۲

بسیار عالی بود . جناب دکتر عبدالکریمی بسیار نظرات پخته و واقعی و منطبق بر شرایط داده اند بعنوان یک همدوره دانشگاهی برای ایشان آرزوی موفقیت دارم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۲۹

درود بر استادان و اندیشمندان موافقم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۳

هر موقع مردم به این آگاهی رسیدند خط کشی عابر پیدا محل عبور عابر است و حق تقدم با عابر است یعنی به آگاهی رسیدن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۳۴

این نشون میده مشکلات کشور در هم تنیده هست و ایران نقش بزرگی رو انتخاب کرده که نامتقارن به جلو میره‌. حل مشکلات داخلی نیاز به فکر و تدبیر و اتحاد همه داره و برخی قابل حل سریع و برخی هم خیلی آسان نیست. ولی در کل باید شرایط قابل قبول و منطقی بشه. قهر کردن هم فایده نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۴۲

باز هم دشمن خارجی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۴۷

چیزایی گفتی که اون دوست داشته ، انتظار داشتی فحش بهت بده. اول با خودت یه جلسه بذار ببین تکلیفت با خودت چیه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۴۷

وقتی خودتون مٹل بقیه توگل موندین ومیگید هیچ کاری نمیشه کرد پس ول کنین بذارید ادمای باسواد بیان روی کار ...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۵۲

واکنش!!! شما استاد و علمی بودید؛ وزیر هم فردی نظامی. ابزار مواجهه دو طرف متفاوت بود. پس منطقا واکنش معنی نداشت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۵۹

شنونده خوبی بود پخته بود قبول ولی ایا قبول داشت.... وحاضره به خاطر ملت قدرت روواگذار کنه؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۵۹

آقا محمود ؛ کلماتی مانند اغتشاشگر و وطن فروش اصلأ در مورد مردم معترض صدق نمی کنه، چرا که معترضان مردم به ستوه آمده همین کشور هستند که اتفاقا از هر مسئولی وطن پرست تر هستند. و کسی هم به فکر تجزیه ایران نیست جز .... که اتحاد مردم منافع شخصی آنها را به خطر می اندازد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۱:۵۹

مرز بین اغتشاش و اعتراض کجاست چون هرکی هرچی میگه و مینویسه اغتشاشگر و خاین شناخته میشه تودنیا همچین چیزی نداریم چون خودتون قانونو قبول ندارین

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۰۱

خب استاد عبدالکریمی عزیز ایشان گوش شنوایی برای شنیدن راهکارها ، مشکلات و مسائل ایراد شده و ...از سوی مدعوین داشته اند. امیدوارم دیگر همکاران و همفکران ایشان هم به همین شکل رفتار کنند و به فکر حل مشکلات کمر شکن مردم باشند نه اینکه غیر از گروه و حزب خود را اراذل و اوباش بنامند و عامل بیگانه.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۰۱

آقای سروش گفته وزیرشنونده خوبی بودوهیچ مخالفتی نداشت.جناب سروش وقتی شماودیگرهمکارانتان موافق حرف بزنیدلزومی نداردوزیرمخالف باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۰۶

آفرین به آقای عبدالکریمی شما فردی دلسوز هستید کاش می‌فرمودید آزادی احزاب و اقلیتها و گوش شنوایی حاکمیت میتواند آتش این فتنه ها را خاموش کند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۰۹

کاش وزیر محترم کشور فکری به حال نیروهای فرمانداری و بخشداری ها کنند ، فوق لیسانس ۱۰ سال سابقه حکم حقوقی ۶ تومن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۱۰

آقای عبدالکریمی! بعد از تهدید به اخراج ، دچار پریشانی حواس شده اید ، وزیر یاد داشت کرد ؟مشکلات مردم مشخص و راهکار حل آنها هم معلوم است ، به تئوری پردازی نیاز ندارد چرا که از بدیهیات هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۱۱

اگر شنونده خوبی بودند امروز در این شرایط پیچیده قرار نگرفته بودیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۳۷

چه استاد دانشگاهی که اصلا وطن پرست نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۳۸

سلام افراد دل نگران و ایران دوست و به طور کل هر کسی که عاقلانه به اینده میهن می اندیشه. چشمش به ارائه راهکار از سمت نخبگان و عملِ مسئولین دوخته شده در هر کجا صحنه خالی گذاشتیم ، انگلهای خارج نشین و ضد ایرانی (مثل سعودی نشنال و بی بی سی و...) پر کردن.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۳۹

درود بر شما اقای عبدالکریمی نشان دادید یک وطن پرست واقعی هستی و در سنگر دانشگاه از ایران عزیز دفاع میکنی و ...هایی که رفتنند دانشگاه ولی هیچی یاد نگرفتند از رفتن شما به جلسه ناراحت هستند و... هایی که هرچه قدر هم تحصیل بکنند آخرش چیزی بارشان نیست و فقط به جای درس مسخرگی را یاد گرفته اند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۴۳

اقای دکتر عبدالکریمی منفعت طلب نیست.اندیشمند هم هست.پس کارش درسته.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۵۲

خسته نباشی دلاور، خسته نباشی پهلوان،😂😂😂😂😂 که توانستی وزیرکشور را ‌پاسخگو کنی !!!!! لباس بپوش نچائی،😜😆😆😆

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۵۳

...عبدالکریمی هم به فنا رفت

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۵۵

خوب دانشمند اینهارا که همه میدانند .... خلاصه فاصله نسلهابه من وشما استاد میگوید.... بسم اله این گو ی واین میدان

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۲:۵۸

دیگروقت تنگ است اذان راهم گفتن هواهم تاریک وسرداست ومجال هیچگون معامله ای نیست بجزخالی کردن قابلمه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۰۱

خوب استاد گرامی این‌ها را همه می‌دانند حتی خود مسوولین نظام فاصله و تحول بحران نسلی هم کاملا طبیعیست ....این گوی واین میدان صداقت!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۱۲

به عقیده همه احترام بزاریم و سیاست خارجی ما بر مبنای واقعیت جهانی و منافع ملی باشد ...هیچکس نمیگه اروپا و امریکا دلسوز ما هستند ..ما نیاز داریم به سیاست عبور از تگنای اقتصاد تورمی هم با تکیه بر داخل و هم بازار آزاد جهانی ..فروپاشی اقتصادی بی نظمی و فروپاشی سیاسی به همراه دارد ...قبل از اینکه دیر بشود لطفا و لطفا همه مسول باشیم تک تک ما افراد جامعه ..قبل اینکه خدایی نکرده چیزی بشود که پشیمان بشیم .پشت هم باشیم نه روبه روی هم صف آرایی کنیم بخدا کسی دلش برای مردم و کشور ما اندازه خودمان نمیسوزد .

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۱۵

سلام خدمت جناب عبدالکریمی عزیز خوشحالم از اینکه با وزیر کشور ملاقات کرده و ایشان را مثبت یافتید بعد از برنامه شیوه متوجه شدم که چقدر افراد باسواد و دلسوز دا یم که در مسند اجرا نیستند بر عکس بسیاری از آنها که مقام اجرایی دارند سواد چندانی ندارند امیدوارم باز هم این هم اندیشی ها ا امه یابد بلکه اتفاقات خوبی برای ملت بیافتد در پناه خدای مهربان باشید.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۱۸

دوست دارم عبدالکریمی رو میانه روست و به فهم و خرد بها می‌ده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۳۴

آقای استاد بالاخره نتیجه چی شد دولت قبل که دست به سوی آمریکا دراز کرده و هیچ، دولت تمام انقلابی فعلی هم که نمیتونه مشکلات اقتصادی جامعه را حل کند پس شما باید چی دورهمی گرفتید و آقای وزیر چه نکاتی رو یادداشت کرده که شما رو خوشحال کرده آخرش چیشد؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۳۹

... وزیر کشور شنید و یادداشت کرد!!!!یادداشت کردن خالی فایده نداره. بایستی به نصیحت اساتید دانشگاه و جامعه شناسان بی طرف و غیر حکومت عمل کنن.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۳۹

زیادی پخته بود!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۴۲

واقعا تو هم تو زرد دراومدی!!....بعد تو میگی چقدر خوب گوش می‌کرد!!...!! ا...!!....!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۴۴

این سخنان به کرات از زبان بسیاری دیگر از دلسوزان این ملک و میهن و این نظام اسلامی بیان شده لیکن سیاستی که تا به امروز .... حاکم بوده عدم شنیدن نقد و سخن مخالفان و در واقع عدم به کارگیری راهکار و نقد منتقدان است، چرا که اصولاً حرف می شنوند... اما خبری از به کارگیری و اجرای نقد و توصیه منتقدان و دلسوزان تا اطلاع ثانوی نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۴۷

جناب عبدالکریمی ، شما که برای رفتن به یک جلسه ،نگاهت به دهان دیگران هست ، زحمت نکشید ، تا وقتی به راضی کردن دیگران مشغولید تفکر انقلابی از شما عبور می کند چون نسخه شما تسلیم است و نه نما شده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۵۰

گفتگو خصلت ما آدما برای رفع مشکلاته وحشی بازی و افتادن به جون هم مال حیوون ها اونایی که میگفتن خفه قانه یا به حرف مردم گوش نمیدن حالا ببین چه واکنشی نشون میدن واضحه از همون اول اونا درگیری میخواستن نه حرف ، چهره واقعیشون حالا پیداتره

avatar

خوب هیچ راه حلی ارائه ندادی ...فقط جمهوری اسلامی را تأیید کردی!حالا چه جوری می خوای از ریختن خون جلوگیری کنی با تایید آنها؟!....!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۰:۴۰

تنها راه کشور گفتگو همه افکار موجود در این کشور و حرکت اصلاح گرایانه است راه های غیر از این محکوم به شکست ایران و ایرانیست

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۱:۲۳

باید دشمن از کشورمون نا امید کنیم و داعشی های وطنی را مجازات کنیم اقتصاد داره مسیر درستی را طی میکنه خدا لعنت کنه روحانی و ظریف که کشور به این وضع رسوندن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۲:۱۱

این اون نیست. گفتند اسمت چیست گفت سنگ و آهن گفتند نرم می شی نرم می شی.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۲:۵۱

هیچ توهينی نشده شماها طاقت کارهايی که در دولت روحانی انجام شده روندارید بعد ازاین همه انتقاد علیه دولت آقای رئیسی چیه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۴:۵۵

این سخنان واقع بینانه نیستند. طرح مشکلات اقتصادی وانتظار حل آن بدون پرداختن به ریشه سیاسی واجتماعی ناشی از سیاست و رفتار دولت و حکومت وقت تلف کردن است

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۵:۴۱

خوب چی شد؟ فردا میان میبرنش میگن تو ضد جمهوری اسلامی ما مشکل اقتصادی مگه داریم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۶:۱۶

واقعا بعضی مواقع به یک عده که کور کورانه و از روی بغض و کینه قضاوت می‌کنند در شک هستم که آیا انسانند ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۷:۳۱

شنونده خوبی بود..... هم مسئولین در این کشور شنونده خوبی هستند . عمل کننده خوب هم وجود دارد ؟ پاسخگویی به اعمال اشتباه هم وجود دارد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۷:۴۱

جناب آقای عبدالکریمی گفتارتان در مورد مشکلات مفید و جامع بود لیکن جا دارد به حل بحرانها و ریشه یابی مشکلات که امید وارم در این مورد نیز با وزیر محترم کشور که از وزرای نادر در دولت آقای رئیسی میباشد تبادل نطر فرمایید. مشاوره با افراد اندیشمند و وطنپرستی همچون جنابعالی کشور را بسوی آرامش و تعالی پیش می‌برد هر چند مافیای درونمر زی و برون مرزی سنگ اندازی کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۰۹:۵۶

درود به شرفت که در جلسه شرکت کردی اما نکته جالب ماجرا انتقاد دوستانت که احتمالا از قشر دانشگاهی و روشنفکر هم قلمداد میشوند این است که شما را برای شرکت در یک جلسه اندیشه ورز و یا هم اندیشی نهی و انگ خیانت میگذارند تردید نکنید با این دسته از به اصطلاح روشنفکران ایران عزیز به جایگاه واقعی خود نمی رسد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۰:۲۵

خب میخوای بگی... وحیدی مشکلات رو نمی‌دونه؟؟؟ اومد و مانور انعطاف رو پیش شما داد،....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۰:۳۲

کی حالا تو رو اصلا آدم حساب میکنه که بخوای خائن باشی یا نباشی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۰:۳۶

چقدر آدمای دلسوز توی این مملکت داریم. آقای عبدالکریمی فوق العاده ن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۰:۴۴

واقعا ایشان موضع کاملا منطقی و دلسوزانه دارند،کشور به امثال ایشان احتیاج دارد تا اختلافات به صورت منطقی حل شود و موضع مردم و کشور در مقابل هجمه همه جانبه غرب وحشی یک صدا شنیده شود

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۳:۰۹

چه آزادی بیانی!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۴:۲۷

درود بر عبدالملکی با شرافت چه خوب خط خود را از وطن فروشان جدا کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۵:۳۵

هیچ راهی جز نشست اساتید دلسوز نداریم ...قبل از اینکه مثل سالهای قبل امسال عبدالکریمی را کوبیدیم....

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۸:۴۵

بجای این چرندیات اقتصاد کشور را از دست بازماندگان حزب توده نجات بدهید جلوی کاسبان تحریم را بگیرید و به شعور مردم توهین نکنید ، صد هزار نفر بخاطر جهل شما بدلیل عدم واکسیناسیون کشته شدند شکاف فرهنگی ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۹:۰۷

چه کار درست وقشنگی خدا حفظ کنه تمام خدمتگزاران کشور را

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۱۹:۵۲

پس همان بهتر در دانشگاه آزاد مشغول باشی.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۱:۱۹

خیلی تاثیر گذار و کارساز و راه گشا بود . احسند طیب الله / چشم نخوری انشالله

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۲:۰۹

بعضی ها فقط یادداشت می کنند بروند فکر کنند پاسخ دندان شکن پیدا کنند. ضمنا یافتن مشکل بدون ارائه راه حل میشود همین

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۲:۲۳

در حال حاضر فقط رهبری توانایی حل بحران را دارد و این فرصت به سرعت در حال سوختن است

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۲:۳۶

استاد شما هم رفتی روضه خوانی کردی .درد را همه می دانند سرجدت درمانی می دانی بگو وگرنه این اراجیف بازی با کلمات و لفاظی چه سود

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۲:۴۸

بنده سواد سیاست ندارم اما میدانم وزمحبت خارها گل میشود بادست خالی هم میشود بهشت درست کرد پدرخانواده با نوازش فرزندانش بسیار از مشکلات خانواده حتی اقتصادی را میتواند حل کند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۳:۳۰

به به عجب گل و بلبلی !! مشکلات را شیوا و رسا گفتید ، راه حل را خیلی شیک گفتید جناب وزیر هم خیلی قشنگ گوش دادن ، تکلیف مرز وطن فروش و خائن و وطن دکست و اغشتاش و دشمن و روسا و وزاری قبلی هم معلوم شد ، خدا رو شکر همه چی حل شد دیگه مشکل نداریم امشب اسوده سر بر بالین بگذاریم ، ولی خداییش عجب خوب مشکلات را فهمیدید و عجب تر خیلی راه حلهای عالی دادید دمتون گرم !!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۳:۳۷

استاد ممنون که از هجمه ها نترسیدی وحرف حساب زدی خیلی ها دوست ندارن چیزی خلاف میلشون بشنوند وکار ندارند شما نظرتون چیه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۳:۴۴

قربان بالاخره ماهیت شما هم روشن شد هم به میخ زدی هم به نعل

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۶ ۲۳:۵۱

این چهره پخته رو هر روز همه دارن می بینن و قضاوت می کنن استاد گرام

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۰:۵۵

قانون طبیعت است باد کاشتی. طوفان درو خواهی کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۱:۲۸

عالمی دیگر بباید ساخت و نو آدمی.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۷:۳۲

گفتگو چی خودت ۶ ماه پیش اخراج شده بودی ، الان داری خودتا ثابت میکنی

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۷:۴۸

دو ساعت حرف زدید و اون یادداشت برداشت و آخر سر هم گفت کار دشمن و داعش و منافقین است.احسنت به این براورد،هم اندیشی و نتیجه گیری.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۸:۰۹

میگویم پیر مردها و پیر زنها را دیده اید که یکسره در حال عبادت و خدا و پیامبر شناس هستند ،؟؟و لی به پیشینه ی آنها که نگاه میکنی در جوانی کلی خلاف و غیره داشتند ،

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۰۸:۳۳

عزیزان توجه. داشته باشند بعضی از کسانیکه در اینجا نظر میدن ایرانی نیستند جیره خور سعودی هستند میخوان جو درست کنند لطفاً جوابشونو ندید

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۷ ۱۶:۲۱

خوب این چیزها رو واقعا اگه تو جلسه هم گفته باشید چرا باید واکنش بدی نشون میداد!؟ اینها رو کم و بیش همه میدونن. مهم اینه که شمایی که رفتی اونجا راهکار برون رفت از این وضعیت رو می گفتی! تازه اگر راهکارها رو بدون سانسور می گفتی و وزیر می شنید، می شد گفت که واکنشش خوب بوده! چهارتا حرف کلی بی اثر گفتی و اونم هیچی نگفته و به همین راحتی نظرت عوض شد!!! ما رو ببین به کیا برای تغییر وضعیت دل بستیم!

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۸ ۰۲:۰۲

چرت مخض

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۹ ۲۲:۵۱

خیلی جالب بود... برای این استاد آرزوی توفیق دارم 🙏🌺❤

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۲ ۱۶:۱۹

كاش همه اساتيد انقدر دلسوز وطنشون باشن. ممنونيم استاد بزرگوار