• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401102819783
  • خبرنگار : 30188

فاکتورهای اثرگذار در تعرفه خدمات سئو 

فاکتورهای اثرگذار در تعرفه خدمات سئو 

طبق آمار بیش از 25 درصد از کاربران اینترنت هنگام جستجو در گوگل روی لینک اول فهرست نتایج جستجو کلیک می‌کنند. سئو کردن باعث می‌شود یک سایت در رأس نتایج جستجو و بالاتر از سایر سایت‌های مشابه قرار بگیرد؛ به این ترتیب وقتی کاربر عبارتی را جستجو می‌کند، سایت‌هایی را در صفحه اول نتایج می‌بیند که سئو شده باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از نبض مارکتینگ، با توجه به رقابتی که بین کسب و کارها در فضای اینترنت وجود دارد، شرکت‌ها در سطح جهان سالانه حدود 2400 میلیارد تومان صرف سئو سایت کسب و کار خود می‌کنند. این عدد به وضوح تأثیر سئو در افزایش سود و رشد کسب و کار را نشان می‌دهد اما بسیاری از صاحبان کسب و کار نمی‌دانند که چه عواملی در تعیین تعرفه خدمات سئو تأثیرگذار است.

درصد کلیک نتایج جستجو

صاحبان کسب و کار باید توجه کنند که یکی از عوامل مؤثر در تعرفه خدمات سئو، میزان رقابت در صنف یا حرفه آن‌ها می‌باشد. هرچه میزان این رقابت بیشتر باشد به این معنی است که باید برای رسیدن به رتبه‌های برتر در فهرست نتایج انرژی و زمان بیشتری صرف کرد. عامل تعیین کننده دیگر در تعرفه خدمات سئو، تعداد کلمات کلیدی است. مسلماً کار کردن روی 20 کلمه کلیدی نسبت به کار کردن روی 5 کلمه کلیدی زمان بیشتری از متخصص سئو می‌گیرد.

واقعیت این است که یک سایت اگر چه به ظاهر یک صفحه‌ی ساده به نظر می‌رسد اما جنبه‌های فنی بسیاری دارد که از دید کاربران پنهان است. گوگل برای رتبه دادن به سایت‌ها به این موارد فنی توجه زیادی می‌کند.

لینک‌سازی بخش مهمی از کار متخصصین سئو 

یکی از مهم‌ترین این موارد فنی، لینک‌ها یا همان ارتباطات سایت است. این ارتباطات که بین صفحاتی که درون یک سایت وجود دارند ایجاد می‌شوند به گوگل این پیام را می‌رسانند که سایت مورد نظر از نظر محتوا بسیار قوی است. این لینک‌سازی داخلی بخشی از وظایف یک متخصص سئو است که حجم آن بر تعرفه خدمات سئو تأثیر می‌گذارد. 

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم ارتباط‌سازی به خارج از سایت یا لینک‌سازی خارجی است. وقتی از سایت‌های بیشتری به یک سایت لینک داده شود، به این معنی است که آن سایت مرجع اطلاعاتی بسیار خوبی است، پس گوگل آن را به عنوان یک منبع معتبر شناسایی می‌کند. تدوین یک استراتژی لینک‌سازی خارجی یکی دیگر از وظایف متخصص سئو است که بر تعرفه خدمات سئو تأثیر می‌گذارد. 

لینک سازی داخلی

بهبود دادن عوامل مؤثر بر تجربه کاربران 

یک متخصص سئو باید مواردی که بر تجربه‌ی کاربران در سایت اثر می‌گذارد را بهبود ببخشد. اگر کاربران از حضور در سایت رضایت نداشته باشند از آن به سرعت خارج می‌شوند. گوگل خروج سریع کاربر از یک سایت را تعبیر به کیفیت پایین سایت می‌کند و از رتبه‌ آن می‌کاهد. سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از موارد مهم در تجربه کاربران است. اگر صفحات سایت به کندی بارگذاری شوند کاربر از آن سایت تجربه خوبی نخواهد داشت و از آن خارج می‌شود. یک عامل تعیین‌کننده در سرعت بارگذاری صفحات، هاست یا میزبان سایت است. اگر هاست سایت خوب نباشد، متخصص سئو مجبور به ارتقا هاست خواهد بود که این موضوع بر تعرفه خدمات سئو اثرگذار خواهد بود.

تعداد بسیاری از کاربران با تلفن همراه خود به سایت‌ها سر می‌زنند. به همین دلیل یک سایت باید طوری طراحی شود که روی تمامی‌ دستگاه‌ها، به درستی نمایش داده شود. بهم ریخته شدن سایت روی موبایل یا پایین بودن سرعت آن می‌تواند اثر منفی بر تجربه کاربر بگذارد که همین موضوع باعث کاهش رتبه سایت می‌شود. به همین دلیل متخصص سئو باید صفحات سایت را نیز برای موبایل بهینه کند که این موضوع هم در تعرفه خدمات سئو تأثیر می‌گذارد.

از طرف دیگر محتوای سایت باید مورد بازبینی دقیق قرار بگیرد و اصطلاحا سئوی داخلی روی آن انجام شود. این موضوع مستلزم تولید و بارگذاری محتوای مرتبط و سئو شده است، یکی از وظایف اصلی هر شرکت سئو این است که سئوی داخلی را برای سایت مشتری انجام دهد. به همین دلیل حجم محتوای سایت مورد دیگری است که در تعرفه خدمات سئو محاسبه خواهد شد.

سئو فرایندی زمان‌بر است

حدود نه ماه تا یک سال زمان می‌برد تا کلیدواژه‌ای به صدر فهرست نتایج گوگل برسد و هر چه یک کلید واژه‌ سخت‌تر باشد این مدت زمان می‌تواند افزایش یابد به همین دلیل زمانی که متخصص سئو صرف آن کلید واژه خواهد کرد، بیشتر خواهد بود که این موضوع نیز بر تعرفه خدمات سئو تأثیر می‌گذارد.

یکی از با تجربه‌ترین مؤسسات در حوزه سئو شرکت نبض مارکتینگ است.

شرکت نبض مارکتینگ تمام خدمات سئو را به‌طور کامل برای سایت‌های مختلف انجام می‌دهد اما وجه تمایز این شرکت سئو نسبت به سایر شرکت‌ها این است که خدمات سئو را به‌طور تضمین شده به مشتریان ارائه می‌کند. در واقع نبض مارکتینگ اولین شرکتی است که با ذکر کردن تضمین نتیجه گیری در قرارداد به جلب رضایت مشتریان پرداخت. علاوه بر این متخصصین سئو در نبض مارکتینگ به طور ماهانه به کارفرما گزارشی مشروح ارائه می‌دهند تا کارفرما در جریان ریز پیشرفت سایت خود قرار بگیرد. در نبض مارکتینگ رضایت کارفرما مهم‌ترین اولویت سازمان است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha