• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401111915334
  • خبرنگار : 71664

معاون دانشجویی وزیر بهداشت:

شعار ما باید فراهم آوردن زیست کریمانه برای دانشجویان باشد

شعار ما باید فراهم آوردن زیست کریمانه برای دانشجویان باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: شعار ما باید فراهم آوردن زیست کریمانه و امکانات لازم برای تامین آرامش و نشاط فرهنگی برای دانشجویان باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس شیراوژن امروز در آیین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی، رفاهی و خوابگاه های دانشجویی در ۲۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، اظهار داشت: نیازهای جدی در حوزه اسکان، خوابگاه های دانشجویی و تغذیه وجود دارد که با حضور مدیران جهادی، با انگیزه و تحول گرا در دانشگاه ها و عزم و اراده و توجه ویژه وزیر بهداشت در مسائل فرهنگی و معیشتی برطرف می شود.

وی افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی و دانشجویی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که امروز نیز ۲۸ پروژه عمرانی، افتتاح شد.

وس ادامه داد: در طول یک سال و نیم گذشته اقدامات فراوانی در حوزه رفاهی دانشجویان انجام شده که دو برابر شدن کمک هزینه های تحصیلی برای دستیاران، افزایش کمک هزینه دانشجویان، کارورزان، فوق تخصص ها و ودیعه مسکن متاهلین بخشی از آنها است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت ها، متناسب با گام اول انقلاب اسلامی بوده اما دانشگاه های تراز گام دوم انقلاب، نیاز به جهش و حرکت پرشتاب در عرصه رفاهی دانشجویان و فرهنگی دارد تا نخبگان علمی و جوان، گرفتار تخلیات و رویاپردازی عده ای کم لطف به وطن نشوند و ناکجاآبادها را به اشتباه برای خدمت گذاری، انتخاب نکنند.

دکتر شیراوژن تاکید کرد: در کشور حداقل به 15 هزار تخت خوابگاهی و ۵۰۰۰ واحد متاهلی در حوزه علوم پزشکی نیازمندیم که با حرکت ملی و حمایت های مجلس و دولت، این کمبودها برطرف خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی دارد چون انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه گذشته رخ داده و از یک کشور وارد کننده خدمات سلامت به قطب علمی در آموزش، بهداشت، درمان و تحقیقات پزشکی تبدیل شده ایم.

وی ادامه داد: پیش نیاز تداوم پیشرفت های حوزه سلامت، تکریم و حمایت از منابع انسانی است که دانشجویان علوم پزشکی بهترین منابع انسانی برای آینده نظام سلامت و استعدادهای ناب خانواده های ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha